Geplaatst door: Monique9
, Datum:
19.06.2023 16:38
Wij hebben vorig jaar ook onze badge uitgeleend aan onze zoon ging prins ff nummerbord wijzigen en na afloop afrekenen want het geld wordt wel van jouw rekening afgeschreven.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
19.06.2023 21:02
Inmiddels ook de bange besteld via fulli. Mede omdat we gebonden zijn aan het hoogseizoen, en zelfs reizen op zwarte zaterdag, hoop ik dat we wat kunnen doorrijden zo.
En vooral dat ie werkt, ik lees her en der dat er best wel veel mensen problemen hebben met de badge, dat ze ermee uit t raam zwaaien, of m zelfs voor de sensor moeten houden. Ik ga er van uit dat als we m op de juiste manier bevestigen t goed moet komen 😅
En klopt t echt dat je auto met caravan alle poortjes kunt nemen, die je maar wil? uiteraard letten op hoogtebeperking ( we reizen met caravan dus klasse 2)
We koersen op de meest rechter met de T natuurlijk, maar als er onverhoopt daar lange rijen staan, is het fijn dat je nog tijdig kan uitwijken en kan kiezen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
19.06.2023 21:12
Je kunt inderdaad alle poortjes zonder hoogtebeperking nemen, maar je zult zien dat de rijen bij de speciale Telepeagepoorten vrijwel altijd verreweg de kortste zijn. Nu ja, behalve als iemand die het niet snapt zonder badge een T-poort wel nemen en achteruit terug moet (wat formeel niet eens mag, want op een snelweg mag je niet achteruit:-) )
Ik heb een passage ooit gefilmd. Let eerst op de vrachtwagens rechts, die bij het oprijden van het tolplein vol in de remmen moeten vanwege een paar caravaners die niet snappen waar ze moeten zijn, dan op de rijtjes wachtenden bij de tolpoortjes links en dan kan ik gewoon doorrijden (let iop, als er geen 30 of 50 boven het poortje staat moet je wel even stoppen voor de slagboom omhoog gaat). Zie https://www.youtube.com/watch?v=BreCyqxkDpk
Geplaatst door: MAB
, Datum:
19.06.2023 22:31
Ook met caravan nemen wij vaak de 30km links.
Geplaatst door: Pim
, Datum:
20.06.2023 21:28
Inmiddels Via een filmpje begrepen dat bij een Flux libre of je badge of je kenteken wordt geregistreerd. Als je je kenteken koppelt aan je badge dan moet het betalen goed komen, lijkt me.
Geplaatst door: roelm
, Datum:
26.06.2023 11:05
Wij rijden elk jaar door Frankrijk. Wel doordeweekse dagen, dus nooit op zaterdag.
Maar wij gebruiken altijd creditcard of pinpas en nog nooit langer dan 5 minuten ergens gestaan.
Mij ontgaat het voordeel dus van een tolbadge aanschaffen.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
26.06.2023 18:32
Wij rijden altijd weekends in het hoogseizoen en dan kunnen er behoorlijk lange rijen staan. Ook nu met ‘onzichtbare’ tolwegen is een tolbadge handig. Wij zijn er dan ook nog steeds heel content mee.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
04.07.2023 09:56
Hou er rekening mee, dat als je de badge besteld dit zo’n 2 weken duurt voor je m in huis hebt.
Ik heb m geregistreerd, maar vroeg me nog af wat of het zinvol is, om in te vullen wat de naam ( identificatie) van de badge is
Wordt al aangegeven dat het optioneel is, maar wat is het nut er van? En zoja nuttig, waar vind je die?
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
04.07.2023 16:43
In het hoogseizoen, ook buiten het weekend, op de Route du Soleil, heeft het ons over de afgelopen 8 jaar in vergelijking tot het gemiddelde van de jaren ervoor zonder, per jaar zo'n 2 uur en 25 minuten gescheeld aan wachten/reistijd. Met en zonder caravan.
Ik was namelijk ook benieuwd en sceptisch in het begin, dus ik heb het een aantal keren teruggerekend. Ieder z'n ding, maar wij vinden het ideaal, zeker met caravan omdat je dan vaak ook nog wat meer afstand van de automaat / het loket moet houden (gordel los, deur half open, etc.).
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
04.07.2023 18:38
En wat wij belangrijk vinden is ook het positieve effect op het milieu.
Lange rijen stilstaande auto’s met draaiende motor leveren echt meer milieuschade op dan je lief is.
En dan steeds weer het optrekken vanuit stilstand bijvoorbeeld met caravan aan de haak, kijk eens wat een piekverbruik dat oplevert..
Als het gemak niet een reden zou zijn om een badge aan te schaffen dan zouden de genoemde aspecten toch een reden kunnen zijn om er wel eentje aan te schaffen.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
04.07.2023 19:55
De Fulli badge is gewoon in elke ANWB winkel te koop en gelijk klaar voor gebruik.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
05.07.2023 10:35
Dat istie ook als je hem via internet bij de aanbieder koopt.
Geplaatst door: Lyhn
, Datum:
06.07.2023 08:39
Wij hebben dit jaar een nieuwe badge besteld bij de ANWB, maar we moesten er echt wel een paar dagen op wachten.
, Datum:
06.07.2023 11:20
Dan heb je de batch waarschijnlijk online besteld. Bij aanschaf in de ANWB winkel krijg je heb gelijk mee.
, Datum:
06.07.2023 13:16
De tolbadge is bij de ANWB wel een stuk duurder dan rechtstreeks bij Fulli. Ten eerste betaal je bij Fulli nu geen aanschafkosten (€ 21,95 bij ANWB). Bij Fulli betaal je € 1,70 p/m dat je ‘m gebruikt (bij ANWB € 3,00) en als je ‘m 2 jaar niet gebruikt bij ANWB € 10,00 en bij Fulli niets.
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
06.07.2023 21:15
@Maram wij hebben 17,95 betaald bij anwb en die 1,70 voor de maanden dat je hem gebruikt heb ik ook niet op m’n factuur terug gezien. En het komt eigenlijk niet voor dat hij 2 jaar niet gebruikt wordt.
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
06.07.2023 21:32
Op de website van Fulli zie ik staan: er wordt 10 euro in rekening gebracht als de kaart gedurende 24 opeenvolgende maanden niet wordt gebruikt.
, Datum:
06.07.2023 21:43
Tijdens de corona toestand zijn wij inderdaad langer dan 2 jaar niet weggeweest. Heeft ons niets gekost. Zal waarschijnlijk coulance zijn maar wel erg netjes.
, Datum:
06.07.2023 21:54
, Datum:
06.07.2023 22:08
Wij hebben inderdaad een oude badge ,alleen Frankrijk, maar deze is eerder ook een keer 2 jaar niet gebruikt. Dat was 2016 en 2017 en toen kostte het wel 10 euro maar dat wisten we dus geen probleem. Zolang onze batterij het nog blijft doen houden wij deze badge nog aan. Daarna zien we wel.