Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
05.06.2023 16:27
Heb al meer dan 10 jaar een tolbadge van APRR (nu Mango). Betaal hiervoor alleen in de maanden dat ik hem gebruik € 1,70. Tijdens de coronajaren (2 jaar) niet gebruikt en ook geen afschrijving van € 10,00 gehad. Zeker in het vakantieseizoen levert zo'n badge (buiten het gemak) tijdvoordeel op
Geplaatst door: RamonAd
, Datum:
05.06.2023 19:45
Bedankt voor het meedenken.
Heb m'n abonnement om laten zetten bij Fulli, inclusief Italië.
Nog vijf weekjes....
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
06.06.2023 13:28
Volgens mij is er nu weer een aanbieding bij Fulli. Geen verzendkosten en de 1e 12 maanden ook geen abonnementskosten.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
06.06.2023 15:05
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
07.06.2023 12:15
@Annette, bedankt voor de link met alle informatie over de nieuwe manier van tolheffing op sommige wegen. Heel duidelijk weergegeven.
Geplaatst door: Nieneke85
, Datum:
07.06.2023 12:17
Ik heb hem gelijk bij fulli besteld nav de aanbieding. Dank voor de info
, Datum:
07.06.2023 15:52
Graag gedaan.
Veel vakantie plezier!
, Datum:
09.06.2023 13:32
Nog een tip voor de badgehouders, vergeet niet je kenteken te registreren.
Toen we de oude badge nog hadden was daar nl. geen kenteken aan verbonden en leenden we die weleens uit aan de kinderen.
Geplaatst door: Annies
, Datum:
09.06.2023 14:11
Dank je wel voor de tip om je kenteken te registreren. Tevens de nieuwe app gedownload.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
10.06.2023 16:03
waar dien je dat kenteken te registreren? Als ik nu inlog op mijn account kan ik dat niet vinden...
, Datum:
10.06.2023 16:12
Geplaatst door: freekvo
, Datum:
11.06.2023 07:59
Invoeren van kenteken hangt van de soort badge af. Als deze alleen geldig is in Frankrijk, kun je geen kenteken invoeren omdat dat simpelweg niet nodig is.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
11.06.2023 12:34
Ik denk dat het m daar in zit. We hebben een maand geleden onze badge kosteloos laten vervangen via de ANWB, maar verder geen wijziging opgegeven in ons abonnement. Die zal dus waarschijnlijk alleen op Frankrijk staan. Prima voor ons, Spanje vinden we te ver en Italië met eigen caravan en tenten te krap.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
11.06.2023 19:12
@slimpie, als je een badge van Fulli hebt, dan kun je jouw kenteken registreren bij de gegevens van jouw badge
Nadat je ingelogd bent:
https://www.fulli.com/nl/customer-space/badges en dan op update klikken.
Volgens mij zijn de Badges die je via de ANWB aanschaft oof van Fulli. Mogelijk moet je dan eerst registreren.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
11.06.2023 19:17
Geplaatst door: Pim
, Datum:
18.06.2023 17:10
Al jaren een tolbadge van Ulys Vinci Autoroutes (ooit een keer genomen tijdens promotie dagen toen we in Z-Frankrijk waren). Betalen alleen voor de maanden tijdens gebruik. Bij jaar geen gebruik betaal je € 10,- per jaar of zo iets. Wij hebben de tolbadge nooit op vooruit geplakt maar altijd bij passeren tolpoort even met de hand bij de spiegel gehouden totdat er een piep kwam en poort open ging.
Benieuwd naar ervaringen bij andere weggebruikers of dit ook werkt met die nieuwe Flux libre / Free flow als je onder boog met detector rijdt
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.06.2023 21:38
Geen idee. , over dat zwaaien met de badge hoor je überhaupt wisselende verhalen. Punt is wel dat als het niet gelijk werkt bij een tolpoortje, je gewoon kunt blijven proberen tot het werkt. Hooguit worden de mensen achter je een beetje ongeduldig. Bij flux libre heb je maar één kans, want je rijdt met 100 tot 130 onder dat poortje door. Heeft de camera je badge gemist, dan wordt je kenteken genomen. Dan moet je dus na de flux libre controleren of het goed gegaan is.
En dan heb je ook nog de kans dat het bij het oprijden goed gaat, maar bij het verlaten van de flux libre fout, of andersom. Geen idee wat er dan gebeurt, maar het lijkt me een recept om boetes te krijgen...
Geplaatst door: vakantieman
, Datum:
19.06.2023 10:56
Ik gebruik al vanaf 2015 de tolbagde van de ANWB/Appr nu Fulli. Ik zie in de app dat ik mijn kenteken kan invoeren. Als ik de badge nu uitleen aan mijn zoon kan ik dan het kenteken gewoon wijzigen? Hoelang kan ik nog met deze badge nog doorrijden? Hij is nu 8 jaar oud.
Geplaatst door: ® Kay
, Datum:
19.06.2023 11:45
Je kan de badge blijven gebruiken totdat de batterij op is, dan moet je de badge omruilen voor een nieuwe. Een badge van 8 jaar oud zal wel op zijn eind aan het lopen zijn. Ik zou hem voor de zekerheid vervangen.
Kenteken invoeren is volgens mij noodzakelijk voor de Flux Libre trajecten, daar wordt niet je badge gescand maar je kenteken.
Geplaatst door: vakantieman
, Datum:
19.06.2023 15:20
Ik gebruik al vanaf 2015 de tolbagde van de ANWB/Appr nu Fulli. Ik zie in de app dat ik mijn kenteken kan invoeren. Als ik de badge nu uitleen aan mijn zoon kan ik dan het kenteken gewoon wijzigen? Hoelang kan ik nog met deze badge nog doorrijden? Hij is nu 8 jaar oud.