Overnachten onderweg naar Dordogne (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Judith
, Datum:
28.05.2023 22:30
Goedenavond,
Komende zomer vertrekken wij naar RCN Moulin de la Pique in de Dordogne. Nu willen wij voor het eerst overnachten tijdens onze reis.
Normaliter rijden wij in 1x door, dus dit hebben wij nog nooit eerder gedaan.
Uiteraard heb ik al via Google Maps gezocht maar ik merk dat ik er niet uit kom.
Wat willen wij:
Overnachten tussen Chateauroux en Limoges (+-800 km vanaf Utrecht)
Het liefst aan de snelweg ;-)
2 volwassenen en 2 kinderen (10 en 7)
Hotel, chambre d'hôtes of camping daar zijn wij nog niet over uit. Als het een camping wordt dan zetten we onze tent op voor 1 nacht.
Wie o wie heeft voor een gouden tip / goed advies?
Alvast bedankt voor de hulp!
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
29.05.2023 06:57
Wij overnachten vaak in een (budget) hotel van een keten. (Ibis, Campagnille). Vaak kun je er ook familiekamers boeken maar dan moet je wel even zoeken. Ze liggen vlak aan de snelweg maar meestal niet op de gezelligste locates. Vaak wel een supermarkt in de buurt. Ontbijt kun je vaak bijboeken maar is meestal eenvoudig.
Richting Dordogne hebben wij overnacht in Campagnille bij Olivet. Jullie zoeken iets zuidelijker.
Wil je op een camping dan ligt deze bij jullie zoekgebied. 10 km van de snelweg. Je kunt er ook chaletjes huren maar ik weet niet of dat ook voor 1 nacht mogelijk is.
Camping-frankrijk.nlCamping de La Gartempe in ChateauponsacAlles wat u wilt weten over deze camping in Haute Vienne
Geplaatst door: ® Arthur-vL
, Datum:
29.05.2023 20:53
Wij zijn 2 jaar geleden bij Novotel Le Lac geweest. Dit zit in Limoges. Ik ben om 04:46 weggereden uit Amsterdam en om 16:00 kwam ik aan bij het hotel. Ik ben zeer te spreken over dit hotel en zal het zeker nog een keer bezoeken als ik naar de Dordogne ga.
, Datum:
29.05.2023 21:05
Bedankt voor de reacties. Kon je bij dat Novotel ook veilig je aanhangwagen en auto kwijt?
Geplaatst door: Jonnie
, Datum:
31.05.2023 13:42
Camping Les Grands Pins ???
Les Maison Neuves
36330 - Velles
Frankrijk
Departement: Indre
opus.europe@gmail.com
Tel: +33 673168884
Afstand vanaf Utrecht: 757 km,
, Datum:
31.05.2023 22:59
Bedankt voor de reacties. Zojuist heb ik geboekt in een charmes d'hotes. Bij van oorsprong Nederlandse mensen. Klein stukje onder Chateauroux op 784 km vanaf Utrecht.
Geplaatst door: Juultje
, Datum:
31.05.2023 23:05
Hoi,
Wij hebben 2 of 3 keer overnacht op de camping die wordt genoemd, Les Grand Pins in Velles (tegen Chateauroux aan). Echt een prima overnachtingscamping met restaurant en zwembadje.
Ook hebben we eens het ACE-hotel genomen in Chateauroux.
Tussen Chateauroux en Limoges ligt Argenton-sur-Creuse. Hier hebben we eens een B&B geboekt. Een stukje verder ligt La Souterraine, iets van de snelweg af. Ook hier eens een B&B geboekt.
En als laatste hebben we in Limoges het Ibis Nord geboekt en een keer het hotel Théo Limoges (voorheen The Originals en daarvoor Le P'tit Dej).
Over allen zijn we echt prima tevreden. We reizen met een vouwwagen en bij al deze hotels kon deze veilig op de parkeerplaats staan.