Rustige camping met baby (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Felicia
, Datum:
27.05.2023 14:59
Weet iemand een rustige natuurlijke camping niet ver in frankrijk met een mooie omgeving?
Dordogne hoogte mag ook nog. We reizen met een baby vandaar mijn vraag.
Faciliteiten hoeven van ons niet veel te zijn. We hebben onze eigen caravan en de kinderen hun tentje. Beetje schoon sanitaire is voldoende.
Zwembad of rivier zou fijn zijn.
Veldje om te voetballen
Maar vooral een camping die rustig is. We gaan dit jaar namelijk met een extra gezinslid en ons kleine is dan ongeveer een half jaar oud. We willen andere camping gasten niet teveel storen mocht onze kleine een slechte dag hebben en huilen.
Normaal gaan we altijd op de bonnefooi en gaan en staan we waar er willen. Heerlijk! Maar voor nu gaan we toch even iets opzoeken waar het lekker rustig is. Normaal gaan we vaak langs campings die ook erg rustig zijn, dat is voor ons echt vakantie. Maar deze keer denk ik dat we toch liever even ergens reserveren.
Wij zijn erg van de natuur campings waar alles niet strak in een rij staat en er doormiddel van bomen en bossages veel privecy is.
Iemand tips? Ik weet dat dit een frankrijk site is! Maar iemand Een tip van een camping ergens in een ander land (als het maar geen Nederland is 😀) hoor ik het stiekem ook graag. Dan gaan we eventueel voor een jaar eens iets anders doen dan frankrijk.
Bedankt en groetjes!
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
27.05.2023 16:53
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
27.05.2023 17:57
Misschien net te ver, maar camping mas de Messier in st. Felix de l'heras!
Heel veel privacy plekken. Alleen geen voetbalveldje.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
28.05.2023 11:34
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
28.05.2023 12:30
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
28.05.2023 17:18
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
28.05.2023 17:33
Zoek op de kaart van deze site met de filters aire naturelle en à la ferme, dan zul je heel veel campings vinden die aan jouw eisen voldoen. Ook naturistencampings (kun je hier ook op filteren) hebben vaak heel royale plaatsen, al is het maar omdat de gasten per definitie niet op elkaars lip willen zitten, maar ja, dat moet wel een beetje je ding zijn.
Overigens, als ik een klein kind hoor huilen denk ik twee dingen:
1 gelukkig, het is helemaal gezond
2 en voor de rest is het niet mijn probleem:-)
Geplaatst door: Rob
, Datum:
28.05.2023 21:25
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
29.05.2023 10:50
Die camping Portes de Limeuil die eerder werd aangeraden hierboven is echt een paradijsje. Aan de Dordogne met een strandje erbij dat vrijwel alleen door de campinggasten werd gebruikt. Genoeg ruimte. Maar heerlijk sfeertje, relaxed. Uitzicht op plaatsje en kasteel en daar loop je ook zo heen. Ook nog een zwembad op de camping. De omgeving is weergaloos mooi en overal leuke plaatjes, kastelen, mooie tuinen, grotten enz. Enige nadeel is dat je hier niet in 1x heen kunt rijden. Overnachting is wel nodig, maar jullie hebben een eigen caravan dus dat zal wel goed komen.
Met kinderen is dit de tophit daar: met een opblaasbaar ding (luchtbed of band) met de stroming van de rivier mee. Of voor de wat ouderen onder ons (moi) jezelf aan de rand van de rivier "ingraven" in het grind en fris stromend water om je heen, net een gratis (koel) bubbelbad (fijn met 33 graden). Het strandje is wel van kiezels, maar wij namen gewoon de campingstoelen mee (kon je zelfs in de schaduw van de bomen aan de rand van het strandje mee zitten). Er waren mensen die daar vaker kwamen die het nog professioneler aanpakten en van die ligbedjes mee hadden. Natuurlijk zijn er kinderen actief met wat geluid, maar meeste mensen zaten verder gewoon een boek te lezen, met oortjes in etc. Ik zag wel resten van een kampvuur, maar toen wij er waren niets van gezien.
Bij het dorp is ook strandje (aan de overkant, maar ook naast de camping en daar is wel veel meer volk. Er is ook een zwembad op de camping.
Als je echt liever in the middle of nowhere wil zitten is deze denk ik niet geschikt, maar voor kinderen is dit een waar paradijs.
Geplaatst door: ® Felicia
, Datum:
30.05.2023 01:09
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik ga alle campings noteren en opzoeken! Super fijn dat er mee is gedacht, bedankt!
Ah wel lief dat er iemand zegt dat je je niet stoort aan het gehuil van een baby. Dat stelt me wel wat meer gerust! Het is gewoon voor mijn gevoel dat ik geen overlast wil veroorzaken. We hebben wel eens eerder op een camping gehad dat mensen zich storen aan spelende kinderen alleen al. We zijn dan ook wel snel de volgende dag weer weg om naar een andere camping te gaan waar wel een gemoedelijke sfeer hangt. Nogmaals bedankt voor jullie tips!
Geplaatst door: svdl
, Datum:
01.06.2023 09:44