Wandelroutes in de Verdon (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Marielle
, Datum:
19.05.2023 16:07
Wij zullen deze zomer verblijven in Castellane. We zouden graag een of meerdere wandelroutes gaan doen, maar die route van t Martelpad is 16 km lang. We hebben 2 dochters bij ons van 14 en 10 jaar. We zouden liever een kortere route gaan lopen, zodat t voor iedereen leuk blijft. Op internet ben ik deze routes tegengekomen: Sentier du lezard en Sentier du Pecheur. Kent iemand deze routes? Of kent iemand routes die wat kleiner zijn dan t bekende Martelpad? Alle tips over de wandelroutes zijn welkom! Kun je evt ook een gedeelte van t Martelpad lopen en vervolgens weer terugkeren of is dit lastig?
Alvast bedankt voor de antwoorden:)
Geplaatst door: Car2
, Datum:
19.05.2023 19:11
Zelf geen ervaring met genoemde wandelroutes.
Maar hier is meer informatie over martelpad, wordt aangegeven "moeilijk". Je kunt ook de hoogteverschillen bekijken.
Andere mensen hebben deze route gelopen en zijn ergens halverwege teruggelopen. Advies zaklantaarn mee omdat door 2 donkere tunnels moet lopen 🙈.
Bron: https://nl.wikiloc.com/routes-wandelen/martelpad-vanaf-point-sublieme-verdon-6783683
Je kunt op deze site ook jouw andere genoemde wandelingen opzoeken.
Als je een willekeurige wandeling van deze site gebruikt, kijk dan wel even naar de datum van aanmaak. Kan zijn dat door omstandigheden routes niet helemaal meer kloppen (oude route).
Wandelingen kun je downloaden en met een GPX-viewer op je mobiel gebruiken.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
20.05.2023 00:42
Je kunt zoeken op verschillende sites: visorando, komoot, altituderando, wikiloc
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
20.05.2023 16:17
Zelf geen ervaring met de wandelroutes maar op de camping was er genoeg info te krijgen. Vorig jaar was het alleen zo heet dat men adviseerde alleen in de vroege ochtend of in de avond te gaan wandelen.
Het Martelpad kon ook georganiseerd je werd dan met een busje vervoerd naar het startpunt en bij het eindpunt weer opgehaald. Vanwege de hitte en de bosbranden werd dit toen geanuleerd.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
23.05.2023 16:35
met bv een app als komoot kun je nu al bekijken welke wandelroutes er zijn in je vakantie omgeving. Kilometers en of het een makkie of moeilijk is wordt ook aangegeven.
Geplaatst door: svdl
, Datum:
24.05.2023 11:53
ik zeg ook komoot
we wandelen overal er mee
Hier in nederland maar ook toen we vorig jaar in mei in kroatie waren of dus op vakantie in frankrijk.
Je kan volgens mij precies aangeven waar en en hoe lang ( mijn man doet het dus weet niet precies hoe en wat)
Geplaatst door: Michel
, Datum:
10.06.2023 11:36
Gewoon de lokale OT aanschrijven. Kreeg zelfs alles op papier toegestuurd in het verleden.