Vissen in Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Alex
, Datum:
12.05.2023 19:53
We gaan volgende maand weer richting Dordogne en daar mag ik graag een hengeltje uitgooien. Dit doe ik op verschillende campings die we aandoen, in vijvers waar je mag vissen. Maar hoe is het nou geregeld als je in openbaar water wilt vissen? Met een visvergunning of zo? De fransen zijn natuurlijk gek op allerlei onzinnige regels dus ik kan me zo voorstellen dat ze daar ook wat voor geregeld hebben?
Geplaatst door: Lia
, Datum:
12.05.2023 20:56
In openbaar water heb je een visvergunning nodig.
Die kan je bij de plaatselijke Hengelsport winkel kopen.
Moet je wel een pasfoto meenemen!
Kost €35 per week😝
Wij gaan ook volgende week richting de lot.
Mijn man vist op karper,en moet daar een vergunning kopen.
Geplaatst door: Marijke BB
, Datum:
15.05.2023 10:08
Zo gek zijn de regeltjes voor het vissen in Frankrijk niet. In Nederland mag je ook niet vissen zonder vergunning. Vergunning kan je ook regelen via internet. Mijn zoon doet dat ook, soms per dag.
Geplaatst door: Alex
, Datum:
15.05.2023 12:15
Ik vind die regeltjes wel vreemd: "Je mag hier niet vissen maar als je 15 euro aftikt mag het wel". Het is compleet onduidelijk waar het geld voor die zgn. vergunninkjes heengaat, ik zie het meer als corruptie.
, Datum:
15.05.2023 18:13
Als jij er zo over denkt,waarom vis je dan??
Hier heb je ook een vergunning toch?
Dan zou ik maar stoppen als je er geen geld voor over hebt.
Elke hobby kost nu eenmaal geld.
Je kan natuurlijk ook geen vergunning kopen.
De boete's in Frankrijk zijn erg fors!
En geheid dat je controle krijgt....
Geplaatst door: bert
, Datum:
15.05.2023 19:47
Ik dacht dat je vroeger bij de Ardeche een vergunning gratis kon krijgen.
Ik heb 1 keer een vergunning gekocht voor een week voor 40 euro. Dat vind ik best duur. Sindsdien helemaal geen vergunning meer gekocht, ook nooit controle gehad.
In Nederland doen ze moeite om de visstand op peil te houden. Daar gebruiken ze het geld van vergunningen voor.
Ik vis nu helemaal niet meer omdat ik het zielig voor de vissen vind (ik viste vroeger zonder weerhaakje). Ze vielen er vaak al af voordat ik ze binnen had.
Geplaatst door: Marijke
, Datum:
17.05.2023 14:23
Wat Lia zegt niet gaan vissen dan kost het niets. Ze doen in Frankrijk heel veel aan onderhoud. Daarbij komt dat het recht op vissen soms van de plaatselijke visvereniging is. Die besteden er tijd en geld aan. En dan komt Jan de Hollander even een hengeltje uitwerpen. Zo werkt dat niet mannen! Bijna elk dorp heeft een vis vereniging.
, Datum:
17.05.2023 18:04
Idd.mijn man gaat 2 weken vissen,kost rond de €75 euro aan een vergunning.
Maar dat weet je dan eenmaal.
Een boete is duurder,soms wel €10.000 voor het hebben van een bewaarzak,weerhaak of gevlochten lijnen.
Ik vind die controles prima!
Geplaatst door: Bert
, Datum:
17.05.2023 23:29
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
25.05.2023 10:20
Domme opmerkingen ..... geld gaat naar de associaties die de boel op orde houden. Als je het niet snapt zeg dan niks..
, Datum:
25.05.2023 10:22
Landelijke federatie en departementale verenigingen waar je de veegunning van kan bestellen. . Carte hebdomaire is vakantie vergunning. Foto uploaden en met creditcard betalen
https://www.federationpeche.fr/
, Datum:
25.05.2023 10:26
En in frankrijk kunnen ze ALLE spullen in beslag nemen inclusief auto etc. Al zal dat niet snel gebeuren.
, Datum:
26.05.2023 17:36
We zitten nu vanaf zaterdag op de lot te vissen.
2 keer controle gehad,met een boot komen ze naar de kant en willen je vergunning zien.
Prima toch!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
26.05.2023 17:50
Zit op een camping,kje in de Bourgogne
Gratis op 2 vijvers , en al diverse karpers en voorn gevangen
S,middags en s,avonds gewoon een uurtje voor de jouks
Campings met eigen viswater
Ga je toch niets xtras voor vergunningen ed betalen
Ten zij je heel fanatiek bent
Geplaatst door: J&J
, Datum:
26.05.2023 20:08
Beste Labrador…. Wil je met ons delen op weke camping je bent? Wij zoeken namelijk iets dergelijks…
, Datum:
26.05.2023 21:06
Hier super fanatiek.
Meervallen van over de 1,75
Karpers van 35 pond en meer.
En toch ook nog vakantie.
Mooi weer,29 graden....
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
26.05.2023 21:37
Je viskaart kun je behalve bij de hengelsportzaak ook kopen bij het bureau de tabac, het postkantoor of online op cartedepeche.fr
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
26.05.2023 21:40
Geplaatst door: J&J
, Datum:
26.05.2023 21:46