Route Grenoble-Volonne (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
12.05.2023 11:14
Even een vraagje voor de die-hard Frankrijk gangers misschien......
We hebben ooit eens de route gereden van Grenoble naar Castellane..... in mijn herinnering hebben we hier toen om en nabij 4/4.5 uur over gereden (met vouwwagen) en een stop.....
Komend jaar gaan we naar Volonne..... daar kwamen we langs/door op weg naar Castellane... maar ja; natuurlijk toen helemaal niet op gelet hoe lang we over dat stuk reden.....
Kan iemand daar iets over zeggen... ik weet het; verkeer kan altijd anders zijn/tegenzitten, maar.......
En is dat stuk ook al heel bergachtig of is dat vooral het laatste stuk naar Castellane (dat weet ik ook niet meer zo goed hihi hihi).........
Google maps zegt +/- 2.5 uur, maar......... is dat juist of tel er nog maar gerust wat bij op??
Geplaatst door: Fam bomei
, Datum:
12.05.2023 16:22
Het is wel handig of je erbij vermeldt van waar de reis begint. Hoe wij het fijn vinden is om vanaf Dijon richting Bourg en Bresse te rijden dan rij je op de A 40 richting Grenoble. Voordeel vinden wij rustiger rijden dan via Lyon.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
12.05.2023 18:16
De route van Grenoble naar Volonne is prima te doen met een vouwwagen. Het is nu vanaf Grenoble tot Viff stukje tolweg. Bij Lus de Croixe Haute wel een stijging maar geen lastige haarspeldbochten. Tijd ca 3 uur klopt wel.
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
12.05.2023 19:21
Waarom rijd je niet vanaf Grenoble naar Sisteron, dan bij Sisteron de brug over de Durance en rechtsaf richting Volonne.
Goede snelweg tot Sisteron en dan laatste stuk binnendoor naar Volonne.
Scheelt heel veel bochtenwerk en langzaam rijdend ( vracht) verkeer bergop, richting Castelane
, Datum:
15.05.2023 14:14
@elfriede,
Deze kende ik niet.... ik ga eens kijken op google maps..... dank je wel voor de tip!!
, Datum:
15.05.2023 14:16
@elfriede,
Ik heb even op google maps gekeken, maar Grenoble-Sisteron is toch dezelfde weg als Grenoble-Volonne? Dan rijd je toch dezelfde snelweg?? Of zie ik het verkeerd? Dat kan natuurlijk ook :-)
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
15.05.2023 20:18
Hoi ikke,
Vanuit Grenoble neem je de A51 tot Monnestier, dan gaat deze over op de D 1075.
Uiteraard zitten hier wel bochten en klimmetjes in, maar dit is is heel goed te doen, het is geen smalle bergweg.
Vervolgens kom je weer uit op de E712, die uitkomt in Sisteron.
Mss begrijp ik je verkeerd maar Castellane ligt onder Volonne. De weg, N 85 is smal en bochtig.
Daar hoef je dus niet overheen om in. Volonne te komen.