camping vrienden 2023 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® romanly
, Datum:
06.05.2023 21:16
hoi!
ik ben nog nooit in frankrijk geweest (19M), en twee van mijn vrienden (19M & 18M) en ik wilden graag naar een camping gaan in frankrijk in juli. ik heb er dus geen verstand van, vandaar dat ik het hier vraag :)
we willen graag naar een camping met veel mensen van onze leeftijd, en het liefst niet te ver (dus noord-frankrijk). weet iemand iets?
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
06.05.2023 22:28
Hebben jullie interesse in WOII? Dan zou ik Normandie aanraden. Caen - cherbourg kustlijn zeg maar.
Behalve alle WOII sights ook mooie stranden en leuke steden om te bezoeken. La Vallee is een leuke camping maar er zijn er nog meer.
-----
Iets verder zuidelijk de hoek tussen Bretagne door tot de Vendee. Ongeveer St Nazaire - Royan. Kust, strand en volop leuke campings voor jullie leeftijd. La Rochelle is een erg leuke en relaxte stad om te bezoeken en St Martin de Re (op het eiland Ile de Re) is vergelijkbaar met St Tropez.
-----
Geplaatst door: scg
, Datum:
07.05.2023 10:27
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
07.05.2023 15:09
Hoi,
Wat zijn je verwachtingen?
En waar ben je, behalve dat er jongeren zijn, verder naar op zoek?
Hoe ga je reizen? Als je met OV gaat is't handig als de camping daar wat centraler ligt.
Heb je zelf een tent of zoek je huuracco?
, Datum:
07.05.2023 18:16
hoi allemaal!
bedankt voor de reacties :)
@sandra: we vinden WOII interessant genoeg om er een kijkje te nemen, bedankt voor de tip. voor de rest zullen we die noord-oostkust eens checken voor campings, maar de andere kust is net iets te ver reizen denken we. maar nog steeds bedankt!
@scg: bedankt voor de tip! we hebben het gecheckt, alleen het is best een priegelwerkje met het ov (6 keer overstappen). we zullen kijken hoe we dat kunnen doen.
@irenem: we willen vooral uitrusten, een beetje ontdekken, wat feesten en mensen leren kennen. we zijn dus op zoek naar leeftijdsgenoten, maar ook gewoon een leuk zwembad met glijbaan (niet een must). we willen met het ov, want maar 1 van ons heeft een rijbewijs haha. we zoeken inderdaad ook accommodatie. bedankt voor de interesse :)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
07.05.2023 18:48
Kun je ook naar de hsl kijken, waar rijdt die naar toe. Duurt misschien korter dan zo vaak overstappen
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
07.05.2023 21:23
Niet in Noord Frankrijk maar: camping La Pinede in Die,Drome. Zijn altijd erg veel jongeren, feesten aan de rivier, dorp is op loopafstand met veel gezelligheid.
Supermarkten ook redelijk in de buurt.
Je zou met de TGV naar Valence kunnen gaan en dan met een lokale trein naar Die.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
07.05.2023 23:50
Geplaatst door: S@ndra
, Datum:
08.05.2023 06:33
Met de TGV naar Valance is vooral op zaterdag heel makkelijk. Goed kijken als je gaat boeken en dan vind je treinen die rechtstreeks gaan. Dat scheelt heel veel tijd ten opzichte van treinreizen waarbij je moet overstappen.
Onze kinderen vertrokken afgelopen zomer rond zes uur van Schiphol en waren vroeg in de middag in Valance. Wij hebben ze daar opgehaald, want hoewel niet onmogelijk is de rest van de reis naar Die niet zo simpel als de vorige schrijver stelt.
Van Valance naar Die kun je met een lokale trein. Alleen vertrekt die lokale trein niet op het station waar je met de TGV aankomt.
Je komt aan op Valance TGV (buiten de stad) en de trein naar Die vertrekt vanaf Valance Ville. (midden in de stad) Je moet dus nog 'even' iets regelen voor dat stukje.
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
08.05.2023 10:07
Waarom willen jullie naar (noord)Frankrijk? Wat je zoekt is ook prima in Nederland of Belgie te vinden, misschien zelfs wel beter. Wat biedt (noord)Frankrijk je meer denk je?
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
08.05.2023 15:17
Als je met openbaar vervoer gaat zou je eens moeten kijken bij flix bussen die rijden iig van Amsterdam naar Caen zonder overstap.
, Datum:
08.05.2023 19:23
@irenem & @s@ndra: ik heb de aanbeveling & tips doorgestuurd! ik heb wel zelf net gecheckt voor de trein, en ze zijn allemaal volgeboekt in juli op de zaterdag :(
@ineke: bedankt voor de aanbeveling! ik heb hem doorgestuurd
@hannah: het leek ons leuk om sowieso het land uit te gaan, belgie zou ook een optie kunnen zijn inderdaad, maar campings in belgie hoor ik zelf nooit over. ik zal het wel opbrengen, bedankt!
@monique9: bedankt! ik heb je tip doorverteld.
we gaan binnen nu en een paar dagen even goed zitten en iets boeken, heel veel bedankt voor de tips! :)
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
09.05.2023 09:54
Geplaatst door: Adriaan
, Datum:
09.05.2023 22:55
Hoi,
Als je niet ver wil, maar wel over de grens. Kijk dan eens bij Outdoor camping Barvoux in de Ardennen, veel jeugd en verblijf te huur. Ook fietsen om bij de supermarkten te komen ;-). Ik weet niet of je daar makkelijk met het ov kan komen. Succes!!
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
10.05.2023 10:06
Let bij campings in België op, aan de kust moet je meestal een trambaan en een drukke weg over voor je op het strand bent, en op andere campings verschilt het heel erg of je op een stacaravan park of een leukere, gevarieerde camping terecht kunt. In de ardennen zij., naar mijn mening de campings vaker gevarieerd dan elders. En nee dat kan ik niet onderbouwen, is echt mijn ervaring. Trouwens, vaak heeft landal ook een camping bij de huisjes is ook een goede optie bv de warsberg.
, Datum:
10.05.2023 22:13
Bedankt voor de camping tip, en de ardennen tips!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
11.05.2023 17:49
hebben jullie toevallig ook bij de aanbiedingen van diverse jongeren reizen gekeken? Dat je met de bus bv naar zuid frankrijk of spanje wordt gebracht en dat er ook een tent of een appartement is?
https://www.simi-reizen.nl/frankrijk/actieve-vakantie-frankrijk.html. Normaal als je raften ofzo nog apart boekt zijn dat best dure activiteiten. Die lijken er hier bij te zitten. Hier ook mooie omgeving.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
12.05.2023 14:30
Toch benieuwd waar je die kust hebt gevonden in het noordoosten…. ;-) Of bedoel je de oevers van de Rijn, de Moezel of de Maas?
Als tip voor een leuke bestemming zou ik Millau willen noemen, een niet al te grote stad aan de rivier de Tarn met heel veel buitensport mogelijkheden. Per trein bereikbaar. Ook Langeac, aan de Allier is leuk. Heeft ook een treinstation