Fietsen (elektrisch) op Corsica (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Casilima
, Datum:
05.05.2023 22:32
Komende zomer gaan wij naar corsica. Mijn man neemt zijn racefiets mee, ik denk erover om mijn elektrische fiets mee te nemen. Ik kan niet zo veel fiets info vinden, iemand van jullie nog tips of leuke routes??
Dit weekend in Zuid-Limburg gefietst, de heuvels gingen prima. Ik zie mezelf nog niet naar 2000 meter fietsen, maar mijn idee is dat er best leuke fiets toertjes te maken zijn. Wie maakt mij enthousiast met leuke ervaringen??
Geplaatst door: Katja
, Datum:
06.05.2023 09:34
Wij zijn op corsica geweest en het zijn echt veel smalle wegen met veel bochten in de bergen waar ik niet zou durven fietsen.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
06.05.2023 13:23
Daar is niet te fietsen met een Ebike
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
06.05.2023 19:46
Geplaatst door: Casilima
, Datum:
06.05.2023 20:24
Bedankt alvast voor de reacties. Ik zou hem meenemen voor een klein rondje, of een tochtje naar supermarkt/dorpje in de buurt. Zou het daar ook niet handig voor zijn.....
Het worden geen tochten van 50km....
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.05.2023 00:11
Dat de wegen in de bergen van Corsica smal zijn, zou ik niet mee zitten: Fransen, ja, ook Corsicanen, zijn gewend flink afstand te houden tot fietsers. Ze botsen bij wijze van spreken liever op een tegenligger. Maar ja, de hellingen zijn en dat vergt wat van je accu. Behalve dan in het oosten, dat is relatief vlak gebied maar ook minder interessant...
Geplaatst door: Anne
, Datum:
12.05.2023 11:51
Wij komen vaak op Corsica maar laten de fietsen thuis!
Geplaatst door: Willem
, Datum:
17.05.2023 08:56
Met de racefiets was het prima. Maar e-bike zou ik echt niet aanraden.