Wie kan ons een tip geven voor een middelgrote camping met pony's in het (zuid) oosten?
Wij zoeken een camping met pony's, zwembad, glijbaan, voetbalveld en in de buurt iets van klimmen, kano etc. Beetje zoals Domaine de la Breche, die een eigen ponyclub heeft, maar dan dus in de Jura, Bourgogne, Ain, Ardeche of Drome. Heb diverse sites en zoekfuncties al gebruikt, maar dan kom ik vooral op grote campings aan de Atlantische kant uit.
Deze zoektocht hebben wij ook gedaan. We zijn in de Dordogne geweest waar een manege naast de camping zat.
Maar wij wilden ook graag naar Oost Frankrijk. We zijn afgelopen zomer naar Chasteuil Provence geweest in Castellane. Op de camping geïnformeerd naar paardrijdmogelijkheden. Meiden hebben een buitenrit gemaakt en zijn ook met paarden door de rivier geweest. Ze vonden deze ervaring heel bijzonder. Misschien is dat ook nog een idee. Gewoon een camping zoeken die je leuk vindt en dan daar informeren naar paardrijden. De mevrouw van de camping gaf ons het adres en via messenger hebben we een afspraak gemaakt.
Wij waren op Les Nauves (Dordogne) Hier zijn verder geen andere sporten wel een zwembad maar geen glijbaan.
Verder op ons lijstje geen ervaring:
Le Pech Charmant (Dordogne)
Domaine de Merlanes (Tarn et Garonne)
Domaine Esperbasque (Pyreneeën Atlantisque)
Huttopia Wattwiller (Elzas)
Bedankt voor je reactie. De camping in de Elzas ga ik beter bekijken. Ziet er leuk uit! Onze dochter is voor een buitenrit op een manege net nog te jong. Meestal mag dat vanaf 12 jaar. Ik heb meerdere campings in de Vendee, Bretagne en Normandie gezien, maar voor nu is ze voor die maneges nog te jong voor een buitenrit.
Tips blijven welkom voor de Oost kant. Camping met ponyclub, zwembad en simpele glijbaan, voetbalveldje. Leuk als er een klimpark, kanoën etc in de buurt is.