Omgeving Loiredal / Blois (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: RKH
, Datum:
27.04.2023 21:32
Hoi,
Wie kan ons wat vertellen over de omgeving rondom Blois? Ik word nog niet direct enthousiast, maar dat is enkel en alleen op mijn gevoel gebaseerd. Ik heb de indruk dat het landschap mogelijk wat saai is en voor alleen kastelen lopen we ook niet perse warm.
Wie kan vertellen of deze regio ook schattige Franse dorpjes heeft, mooie landschappen en wellicht andere bezienswaardigheden die we niet moeten missen? Of moeten we deze omgeving toch skippen?
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
27.04.2023 23:07
Blois is een mooie stad en de omgeving is vooral geschikt om te fietsen.
Verwacht er geen spectaculaire landschappen.
Geplaatst door: Liz
, Datum:
28.04.2023 16:33
Wij gaan komende vakantie richting de Loire. Ben al even info aan t verzamelen en er schijnen zeker leuke plaatsen te zijn: Angers, Saumur, Montsereau, Nantes, Blois en Amboise. Op https://www.loirevalley-france.co.uk is ook allerlei info te vinden. Als je je een beetje inleest, kom je steeds meer leuke dingen tegen. Het is maar net waar je interesse ligt, of je het moet gaan zien of skippen. Het landschap rondom de rivier is fietsbaar dus redelijk vlak en niet heel spectaculair.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
28.04.2023 19:16
Als het naar je gevoel niet goed voelt, zou ik het niet doen.
De landschappen zijn niet echt byzonder.
Geplaatst door: Josee
, Datum:
29.04.2023 05:11
Er is juist heel veel te zien. Blois heeft 2 prachtige kerken. Volg de route voor het historisch deel naar de St. Louis. De zaterdagmarkt is de moeite waard. Het koninklijk paleis van Blois ook. Net zoals het kasteel van Cheverny (Kuifje). Genoeg leuke dorpen om door heen te wandelen zoals Suevres, Montrichard,Cormery. Montrésor (wandeling om het dorp heen aan overzijde water), Château-Renault, Loches, Chédigny, Beaugency, Cormery (wandeling buiten dorp), Pontlevoy, Candes-Saint-Martin. Frankrijk Binnendoor Loire van Ruud Couwenhoven en Vortelijke Loire van Jeroen Sweijen zijn aanraders om in vakantiestemming te worden. Saint-Dyé sur Loire, Muides sur Loire...veel dorpen zijn in een dag te zien. Het landschap is inderdaad saai. Wij komen er altijd graag. Tegenwoordig al wij op doorreis zijn.
Geplaatst door: S@ndra
, Datum:
29.04.2023 12:54
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
30.04.2023 09:27
Omgeving is qua landschap niet spectaculair, maar de plaatsjes en staden zijn hier overal erg gezellig en mooi. Tours, Orleans, Angers zijn mooie grote steden. Amboise, Chinon, Beaugency zijn voorbeelden van kleinere leuke stadjes maar er zijn er veel meer. De bouwstijl is hier ook heel prettig. Qua stad kun je beter Tours of Orleans bezoeken dan Blois vinden wij. En de kastelen zijn er in overvloed, doe er maximaal 2 of 3. Echte toppers zijn wat mij betreft Chambord en Villandry vanwege de tuinen maar voor ieder is wat te vinden als het om kasteelsmaak aankomt. Ik zou dit gebied altijd combineren met bijvoorbeeld de kust bij Royan, dan heb je een leuke combinatie in 1 vakantie.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
30.04.2023 09:29
Aanvulling: direct bij Tours is er iets meer afwisseling in het landschap, wat heuvels, meer wijngaarden en grotcomplexen in rotsen etc. Maar het blijft niet te vergelijken met bijv Dordogne of Bretagne.