Capfun lanceert het merk Clico Chic (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
27.04.2023 15:37
Capfun lanceert het merk Clico Chic om het aanbod te segmenteren en te verduidelijken. Het is bedoeld voor klanten die op zoek zijn naar campings op menselijke schaal gericht op slow tourism.
Dit zijn over het algemeen campings met 100 tot 200 plaatsen, hoewel sommige groter kunnen zijn (het gemiddelde voor Capfun-campings is 340 plaatsen). Ze bevinden zich op uitzonderlijke locaties met soms stedenbouwkundige beperkingen, wat betekent dat ze geen grote uitrusting kunnen hebben zoals in Capfun. Ze bieden echter allemaal een zwembad en een wellnessruimte. Wat de animatie betreft, deze zal lichter zijn, maar er zal altijd wat zijn omdat het nog steeds door gezinnen wordt verwacht. Zo hebben de chique clico's allemaal een miniclub.
Op deze campings zijn ze meer gericht op langzaam toerisme in een universum dat uitnodigt om jezelf te voorzien van vegetatie die perfect moet zijn. Maar ook die open staat voor het omliggende gebied. Kortom, het zijn allemaal verschillende adressen, elk met een eigen identiteit, maar rustig, een beetje bobo, in tegenstelling tot campingclubs. Inrichtingen waar er een echte nabijheid moet zijn tussen klanten en campingpersoneel. Idealiter kent de klant de manager en kan hij hem bij zijn voornaam aanspreken.
Voor het seizoen 2023 zijn er 23 Clico Chic-campings in Frankrijk, maar het streven is om dit uit te breien naar 80-90 campings.
We gaan aan de slag om de betreffende Capfun campings om te zetten naar Clico Chic
https://www.clicochic.com/
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
27.04.2023 16:57
Geplaatst door: bert
, Datum:
28.04.2023 07:43
Ik weet niet wie die tekst heeft verzonnen. Ik denk niet door Johan. Er is bijna geen touw aan vast te knopen. Het lijkt vertaalt door google translate.
Vooral deze zin is heel leuk:
"Op deze campings zijn ze meer gericht op langzaam toerisme in een universum dat uitnodigt om jezelf te voorzien van vegetatie die perfect moet zijn."
Hebbben ze campings op mars of komen er soms ook bewoners van andere planeten naar hun campings?
Binnenkort Klingons of Vulcans op de camping?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
28.04.2023 10:35
Lijkt inderdaad een Google vertaling van vreselijke marketingtekst
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
28.04.2023 11:43
Toen ik de titel van dit onderwerp zag,moest ik gelijk aan....
Nette vuilnisbak denken.....
Geplaatst door: Rob
, Datum:
28.04.2023 12:23
Gelukkig staat de originele website er ook nog bij, met volgens mij onderaan die site de lijst met de uitverkoren campings.
Geplaatst door: Bart
, Datum:
02.08.2023 14:17
We zijn in juli bij Clico Chic geweest in Dompierre-les-ormes, bij de camping Village des Meunieres. Dat was één doffe ellende. Normaal gesproken boeken we niet bij dit soort grote onpersoonlijke organisaties. Maar de camping die we hadden geboekt is door Capfun overgenomen en omgedoopt tot Clico Chic. Vanaf daar is het bergafwaarts gegaan. De camping was compleet overboekt: Ze hebben na de overname het oude boekingssysteem en het nieuwe boekingssysteem van Capfun/Clico Chic open laten staan. Wij kregen dit een paar uur voor aankomst via de email te horen.. In plaats van de mooie Safari tent die we geboekt hadden kregen we een veel mindere stacaravan toegewezen. We hebben geprobeerd een andere camping te vinden maar dat lukt natuurlijk niet meer in het hoogseizoen. Met de rug tegen de muur hebben we deze downgrade moeten accepteren. We kregen vier ijsjes, een uur sauna en gratis schoonmaak als goedmaker.. Dat vonden we onvoldoende maar het personeel op de camping heeft verder geen mandaat om iets te regelen. Dat kan alleen via een klacht in de tevredenheidsenquete van Clico Chic. Daar geven ze aan binnen drie maanden (!) te reageren. Jammer dus - een grote organisatie die uit is op winst in plaats van een leuke persoonlijke beleving voor de gasten. Wij gaan hier in ieder geval nooit meer naartoe.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
02.08.2023 14:30
wat erg Bart! wat slecht geregeld. Dat verklaart misschien ook de vele post's in de diverse FB groepen over overboekingen. Sommige krijgen pas op de dag van aankomst bericht. Anderen terwijl ze een dagje uit zijn en de camping belt dat er een overboeking is en ze per direct uit de huur acco moeten.
Ik hoop dat je ondanks deze downgrade wel van andere dingen hebt kunnen genieten.
Geplaatst door: Gerda
, Datum:
02.08.2023 15:14
Helaas wordt het echte kamperen met een tent, vouwwagen of caravan steeds minder door al die ketens die campings opkopen. Die worden bovendien veelal volgezet met huisjes met maar 1 doel: zoveel mogelijk rendement voor de aandeelhouders behalen.
Jammer.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
02.08.2023 15:19
Die capfun neemt in Nederland ook veel campings over.
Alle vaste plaatsen moeten plaats maken voor bungalows.
Echt zo jammer en sneu voor de mensen die daar al jaren met veel plezier staan
Ik vind dat daar iets aan gedaan moet worden.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
02.08.2023 15:36
Wat kan daaraan gedaan worden, en ja wij zien het ook gebeuren, veel campings vervangen staanplaatsen voor accomodatie zelfs op kleine municipals
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
02.08.2023 22:26
Dat is mij deze, zeer late zoektocht, voor de zomer wel duidelijk geworden… dat veel campings overgenomen zijn door grote ketens. Ik google met zoektermen op wat ik zoek (bijvoorbeeld tieners, of aan een meer of rivier etc) en ga dan zoeken via afbeeldingen. Het is Huttopia, Sandaya, Yelloh Village (gaan we zelf volgende week naar toe), Capfun etc. Vaak vind je dan ook nog de originele website maar bij doorscrollen kom je toch bij de keten terecht. Vaak ook zo dat als je dan op die page bent je san alsnog op een centrale pagina komt waar je alsnog de gewenste camping moet zoeken… Clico chic inderdaad ook voorbij zien komen..
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
03.08.2023 09:13
Even een kanttekening op het bericht van Ilja; Yelloh village koopt geen campings op maar de eigenaar van de camping kan zich hierbij aansluiten. De camping betaalt hiervoor en kan vervolgens gebruik maken van de diensten van Yelloh. Hij dient dan wel aan bepaalde eisen te voldoen. Ik zie ook dat sommige Yelloh campings later dit label weer verlaten en alsnog verkocht worden.