Brandstoftekorten Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: j.alserda@quicknet.nl
, Datum:
26.04.2023 18:18
Zijn er nog steeds brandstoftekorten in Frankrijk? Of kun je weer "gewoon" tanken. Ik lees daar niets meer over.
Zaterdag vertrekken we naar Frankrijk. Welke streek of streken weten we nog niet. Eerst maar eens lekker ronddwalen en de zon de koers laten bepalen.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
26.04.2023 20:23
Afgelopen 4 weken overal gewoon kunnen tanken
Geen problemen
Geplaatst door: ® 72grande
, Datum:
26.04.2023 20:25
Ik ben van 14 t/m 22 april naar Lacanau-Océan geweest (bij Bordeaux). Heen heb ik vanaf Parijs de oude Route Nationale 10 naar Bordeaux gereden (binnendoor zou je kunnen zeggen) en op die manier heb ik in wijde omgeving van Tours veel stations gezien met gehele of gedeeltelijk leveringsproblemen. Verder heb ik incidenteel een niet leverbare brandstofsoort gezien, maar ik zou niet van een groot probleem willen spreken. In mijn ervaring dan en op mijn route van vorige week. Heen op de A1 en terug op de A10 en A1 geen probleem gezien. Wat ik wel deed, want ik zou onderweg met één keer tanken Bordeaux of huis hebben kunnen halen, is bij grofweg halfvol tanken, dan houd je altijd een veiligheidsmarge.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
27.04.2023 13:07
In de paasweek naar Normandie gereden. Bij 1 tankstation een bordje zien hangen dat er iets niet was, maar verder nergens gezien dat er iets niet verkrijgbaar is.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
27.04.2023 16:22
Ik lees nog de vorige reactie om een marge aan te houden. Die maatregel namen wij wel. Tankten al als de inhoud op de helft was. Daarmee (de helft) zouden wij vanaf onze bestemming in Normandie overigens altijd makkelijk de Frans-Belgische grens gehaald hebben.
Geplaatst door: Madelon
, Datum:
28.04.2023 13:08
Afgelopen week 4 dagen in Frankrijk geweest. 1ste keer tanken aan de snelweg in Picardie geen probleem. 2de keer bij klein tanktstation in dorpje nabij Parijs konden we niet tanken, omdat er geen brandstof was. Toen alsnog aan de snelweg en dat kon gelukkig wel. Dus een beetje op tijd tanken als je tank nog niet bijna leeg is, is wel verstandig.