Route du soleil Reims - Dijon - Lyon - Avignon etc versus A1 Parijs - A10-A71 - A75 Milau etc (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Elisa
, Datum:
23.04.2023 22:41
Dit jaar vakantie in Girona Spanje. Afgelopen jaren en jaren cote d a zur.
Route du soleil kunnen we dromen en rijd op zich altijd prima.
Nu zijn we beetje aan het bekijken of de route A1 Parijs - A10-A71 - A75 Milau etc ook een prima route is. Een keer wat anders.
We rijden zonder caravan.
Berichten op forum al beetje doorgeworsteld. Meeste berichten zijn al wat ouder mbt deze route versus route du soleil.
Wie heeft recente ervaring / tips in de verschillen tussen deze 2.
Op dag 1 willen we sowieso een groot deel rijden t/m hoogte Avignong of Milau brug. En daar hotel overnachting plannen.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
24.04.2023 11:28
Het eerste gedeelte van deze route ken ik niet persoonlijk, maar wij volgen wel de A75 vanaf Clermont-Ferrand. Een prima weg, vrij rustig in vergelijk met de A6, en prima te rijden. Tolvrij, alleen iets tol bij Milau, de brug. Aan het eind van de A75 wel een pittige afdaling, maar met een solo auto geen probleem.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
24.04.2023 13:29
Naar Spanje gingen wij altijd over Millau..
Overnachting dan in Millau (Cévenol Hotel). Dan ga je er voor het viaduct vanaf en de dag erna na het viaduct er weer op (geen tol dus).
Millau is een leuke stad om nog even door het centrum te wandelen en een restaurantje te zoeken.
Het Cévenol Hotel ligt ook vlakbij de rotonde waar alle campings beginnen, dus daar kun je ook nog wat gaan kijken/drinken/eten.
Ons altijd goed bevallen..
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.04.2023 13:53
Richting Spanje rijden wij altijd via Route du soleil (Luxemburg- Nancy- Dijon- Lyon- Orange. Hele fijne route vinden wij en je hoeft ook niet via Parijs.
Rond Valence- Montpellier- Orange- Avignon genoeg overnachtingsmogelijkheden.
Als je de route du soleil als fijn hebt ervaren zou ik ook niet zomaar voor een andere route gaan. De route tot Orange ken je en na Orange wordt het alleenmaar rustiger op de A9 (fijne weg om te rijden!).
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
24.04.2023 16:16
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
24.04.2023 18:18
Persoonlijk vind ik de Route du Soleil filegevoelig en saai (tenzij je de mooie steden er langs in gaat, maar als je dat doet kom je nooit in Spanje aan). Met de losse wagen zie ik geen enkel beletsel om de heuvelachtige route over Millau te nemen. Niet vergeten te pauzeren op de Aire du Viaduc de Milllau, voor het uitzicht op de brug en voor het restaurant met overheerlijke wraps en ambachtelijk ijs (van een kok met Michelin-ster in een andere toko)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
24.04.2023 20:42
Beide routes hebben voor en nadelen. Stuk tot Orleans qua natuur saai, daarna wordt het heuvelachtiger en vanaf Clermont Ferrand ongeveer wordt het echt mooi. Knelpunten zijn o.a. Lille en Parijs, met name in de spits of op drukke zaterdagen. Dus hou daar goed rekening mee. Route over Lyon ken je en hoef ik niet over uit te wijden denk ik.
Ik zou het gewoon een keer proberen, het is wat je zegt: weer 'ns wat anders. Overnachten zou ik t.h.v. Clermont Ferrand doen. Ik las ergens iets over vermijden tolbrug bij Millau door daar te overnachten, maar ik vind dat een beetje gek omdat het ook een hele mooie ervaring is die je dan mist.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
26.04.2023 17:55
Via Parijs is het prima te doen. Neem de ring A86 om Parijs. Schaf wel een Crit'Air sticker aan. Die henb je op e A86 niet nodig, maar als je de afslag naar de A86 mist, dan heb je een probleem.