Hondenvoer (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
22.04.2023 08:56
Hier in Nederland eet onze hond KVV van verschillende merken. Is dit in Frankrijk te verkrijgen? Evt bij de grotere dierenwinkels? Kennen ze in Frankrijk evt natvoer? Ik denk namelijk niet dat ik mijn hond nog over krijg op brokken en dat willen we ook helemaal niet. Ik ben alvast vooruit aan het denken ivm de aankomende vakantie.
Geplaatst door: Jac
, Datum:
22.04.2023 09:35
Met natvoer bedoel je blik(jes) ?? Dat is er volop van grote naar kleine en verder ook allerlei honden snoep, attributen .
Ga naar een grote Auchan ( of andere naam grote supermarkt) en je hebt keus genoeg.
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
22.04.2023 09:42
Als ik zie wat Franse slagers allemaal verkopen denk ik dat je daar ook wel terecht kunt voor je KVV. Dus geen KVV van een merk, maar gewoon eens kijken bij de slager.
Geplaatst door: Marijke9andere)
, Datum:
22.04.2023 10:36
Er is weinig vers vlees voor honden te koop in Frankrijk. Bijna al het vlees wordt verwerkt in producten van vlees/waren die voor menselijke consumptie bedoeld is. Ja, blikken te kust en te keur.
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
22.04.2023 11:59
Maar er hoeft toch niet perse ‘voor de hond’ op te staan? Als je een slagerij binnenloopt kun je vast wel overleggen wat ze hebben dat geschikt is voor je hond.
Geplaatst door: Diny
, Datum:
22.04.2023 14:44
Je kan ook op internet zoeken naar het assortiment van de verschillende supermarkten. LeClerc, Intermarche of Carrefour.
Geplaatst door: Lockefeer
, Datum:
22.04.2023 19:46
Onze hond eet thuis altijd diepvries vers vlees van KIVO. In Franse supermarkten heb ik niet zoiets kunnen ontdekken (in Nederland verkopen ze dat ook niet in de supermarkt) en dierenwinkels zijn niet dik gezaaid. Bij de slager kun je vragen om ‘viande pour le chien’ , dan krijg je slachtafval. Vind ik ook niet echt wat. Om haar toch kwalitatief goed voer te geven, nemen we blikken mee van Belcando.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
22.04.2023 20:44
Nu het toch over hondenvoeding gaat.
Verkopen ze in Frankrijk ook koud geperste hondebrokken? Voor het geval dat ik een keer in de vakantie zonder komt te zitten
Presse complet a l'agneau pour chien
Geplaatst door: Lia
, Datum:
23.04.2023 09:20
Onze hond eet daily meat,dat zijn houdbare worsten.
Dus makkelijk om mee te nemen naar Frankrijk.
Zijn via internet te verkrijgen.
Ik heb in Frankrijk vroeger wel eens een soort hamburgers voor voor de hond gekocht,liggen daar in de vriezer.
Voor de rest veel soorten hondenbrokken.
Geplaatst door: ROB
, Datum:
23.04.2023 12:24
Niet specifiek hondenvoer, maar mensen zijn er ook niet dol op: Tripes, in blik.
Dat zijn ingewanden en/of orgaanvlees. Is in supermarkten te koop. Is voor menselijke consumptie, dus ik weet niet of een hond het mag hebben.
, Datum:
23.04.2023 16:34
Ik zou niet te veel gaan experimenteren met zijn eten.
Voor je het weet zit je bij de dierenarts.
Al zijn die in Frankrijk een stuk goedkoper dan in Nederland.
Maar daar zit je niet op te wachten.
Geplaatst door: Renee
, Datum:
24.04.2023 10:47
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
25.04.2023 12:48
Het lastige met KVV is dat het bevroren is en je op de camping dus geen grote voorraad kunt hebben tenzij je een speciaal vrieskistje hebt waarvan je zeker weet dat het vlees ook echt goed bevroren blijft.
Ik zou al proberen om geperste brokken te mengen met het vlees zodat de hond er aan kan wennen. Onze hond krijgt de geperste brokken van Darf. Eén van de weinige merken die koud geperste brokken hebben met relatief veel vlees en geen granen.
https://darf.nl/
Geplaatst door: bert
, Datum:
25.04.2023 15:12
, Datum:
25.04.2023 15:24
Je kan ook de houdbare worsten nu al mengen met zijn eigen voer.
Die worsten zijn buiten de koelkast houdbaar als ze dicht zijn.
Open moeten ze wel in de koelkast.
Ben blij dat ik van de diepvries eten af ben,moest altijd een vrieskistje mee,alleen voor hondenvoer.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
30.04.2023 00:45
Ik herken je "probleem". Op vakantie gebruik ik daarom de houdbare worsten, of de gestoomde variant van Renske. Beide houdbaar buiten de koelkast.
KVV diepgevroren schijven van Energique pasten er een flink aantal in het vriesvakje van onze caravan. Met 1 hond kom je dan best ver. Ook kun je voorraad voor de eerste dagen in het koelkastje bewaren.
In een koelbox op 12 volt blijft ook in de auto het voer prima bevroren, mits de box dichtblijft.
Op de versafdelingen van supermarkten liggen volop verse producten zoals hart, pens etc. Zelf in die hoek kun je alternatieven zoeken.
Fijne vakantie!
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
14.05.2023 01:55
Bedankt voor de reacties. We hebben de plannen gewijzigd en hebben een appartement geboekt ipv kamperen. Qua eten voor de hond zijn de mogelijkheden dan ook veel uitgebreider. Mede doordat we gewoon koelkast/vriezer hebben.