Campings zonder Campers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
18.04.2023 17:30
Dat is onderdeel van fora Marike, eenieder mag een mening uiten en vaak ontstaat er een dialoog. Het mooie ervan is ook dat men geen verplichting heeft om eraan deel te nemen, noch de betreffende posts te lezen. De eindeloze discussies, zoals je die benoemt, stoppen derhalve vanzelf als de interesse in het onderwerp daalt. Zo lang het dus fatsoenlijk en respectvol blijft, is er geen reden tot klagen, lijkt mij.
Leuk om te lezen dat je zo meeleeft met de topic starter.
Geplaatst door: Philip
, Datum:
18.04.2023 18:27
Ik geef @Marike helemaal gelijk. TS stelt een vraag, blijf dan bij die vraag, en geef hem een antwoord op zijn vraag. Wil je gezellig babbelen? Prima, maak dan een topic "babbelhoek" en ga je gang.
Geplaatst door: Bert
, Datum:
18.04.2023 18:37
Ik voel aan mijn water dat er een lange nieuwe discussie gaat komen.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
18.04.2023 20:24
Uit ervaring weet ik dat het tegen woordig bijna onmogelijk is om een echt
camper vrije camping te vinden
De camping baas moet ook leven en de camper meute blijft toe nemen
Dus je creert xtra verharde plaatsen
Net als dat ze eerst hutten en nu Glamping de luxe Tenten plaatsen
De klant vraagt er om en er is meer aan te verdienen
Maar we blijven zoeken naar de campings waar ze bv een apart camperveld hebben,zodat als je er iets langer verblijft gewoon rust en ruimte kan genieten op caravan/tent plekken
Geplaatst door: ® Martyn
, Datum:
19.04.2023 07:55
Geplaatst door: Lia
, Datum:
19.04.2023 19:24
Er zullen vast tent kampeerders zijn die zich doodergeren aan caravan kampeerders.
Want die komen tenslotte ook een keer aan op een camping,en zetten de caravan zoals zij dat willen...beetje links beetje rechts.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
19.04.2023 22:51
Tja, na 29 jaar tent, 7 jaar vouwwagen, 14 jaar Eriba Troll nu sinds een half jaar een camper... ik durf me bijna niet meer te vertonen op een (Franse) camping na het lezen van de vele vooroordelen.
Of mag ik wel als ik zeg dat de tv er gelijk uitgehaald is, wij bewust geen airco hebben, het wel lukt om in 1 keer waterpas te staan, wij net als eerst lopend de camping over gaan, sfeer proeven en een plekje uitzoeken voordat we gaan staan?
Geplaatst door: irmgard
, Datum:
19.04.2023 23:31
Precies, zo is het Anne. Met een camper komen kamperen is niet altijd een luxe keus. Wanneer je ouder wordt en na het tent-caravan kamperen nu een andere vorm (moet) kiezen ofwel vanwege gezondheidsredenen of wat anders: gun elkaar de plek en de mogelijkheid om van vakantie te kunnen genieten. Er zijn- met welk kampeermiddel dan-ook de sociale maar ook de wat minder sociale kampeerders. Niet alles wat als onprettig wordt ervaren zal bewust gedaan worden door de camperaars, Misschien ervaren zij dit ook wel maar ook is het soms een onhandigheid, onervarenheid met de camper voor het eerst op pad.....liever hadden zij ook feilloos en geruisloos hun plek ingenomen? De keuze voor hoe de camper neer te zetten en met welk lawaai met aankomst en vertrek is een kwestie van ervaring en het kunnen inleven van wat gewenst en gepast is op een camping. Maar dit geldt voor ieder kampeerder met wat voor kampeermiddel toch?
Als ik voor mijzelf spreek: ook ik vind kamperen met de tent zo leuk, gaan we dit jaar nog doen/proberen. Maar volgend jaar gaan we met een camper vanwege gezondheidsklachten/leeftijd. Huisje of stacaravan vinden wij niet fijn. Het liefst zou ik niemand tot last zijn, zeker niet met het parkeren van de camper daar en de plaats innemen. Maar soms is dat dan ergerlijk misschien.
Heb een beetje begrip en geduld voor elkaar. Niets is wat het lijkt en laten we elkaar een verblijf op een camping gunnen?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
19.04.2023 23:55
Precies dat, Anne en Irmgard. Wij waren fervente, trekkende tentkampeeerders. Moment dat de kinderen niet meer mee gingen, viel samen met dat mijn vrouw reuma-achtige klachten kreeg en een luchtbedje op de koude grond niet meer te doen was. Een campertje (niet te groot, we wilden er ook in de stad mee uit de voeten kunnen) bleek de oplossing.
We zijn er zielsgelukkig mee. We proberen met iedereen rekening te houden, al is het maar omdat we graag hebben dat anderen ook met ons rekening houden. En in mijn beleving doet het gros van de mede kampeerders/camperaars dat ook. Laten we het probleem niet groter maken dan het is: ieder houdt vakantie op zijn manier, en dat vraagt over en weer wat geven en nemen.
En het positieve nieuws: tref je een keer een asociale buur, dan ben je daar met een paar dagen weer van af. Als je een huis koopt, is dat wel anders)-:
Geplaatst door: svdl
, Datum:
20.04.2023 12:37
Ik kan me ook voorstellen dat de mensen die in corona tijd een camper hebben gekocht en daarvoor nooit gekampeerd hebben niet door hebben hoever geluid af en toe rijkt en niet door hebben dat een camper best groot en hoog is vergeleken met sommige tenten.
Denk dat als je eerst met een tent hebt gekampeerd je zelf weet hoe veel je van een ander hoort en dat het misschien niet handig is je caravan precies voor het zitje van de andere kampeerder neer te zetten.
En over de tv. Ik kan me voorstellen dat als je 4 maanden gaat trekken dat een tv misschien wel fijn is. Ik heb hem in de 2.5 week dat wij achter elkaar kamperen niet nodig.
Heb zelf trouwens nooit 'last' gehad van campers. Nooit naast een grote gestaan. Maar kamperen altijd in de zomervakantie en denk dat er in deze periode meer campers op pad zijn kampeerders met tenten.
Tips voor campings zonder campers heb ik niet. Aangezien we met de tent kamperen willen we altijd plekken met gras of beter gezegt geen plekken met een verhard/betegeld gedeelte dus misschien dat dat helpt om minder grote campers bij je te hebben staan
Geplaatst door: Marijke(andere)
, Datum:
22.04.2023 10:41
Dit topic barst weer van de vooroordelen over "de"camperaars. Dit terwijl heel veel carevanners het zelfde gedrag vertonen.
Geplaatst door: ® RonnyS
, Datum:
07.05.2023 09:21
@Labrador:
We hebben eens in Argèles-Sur-Mer op camping Le Soleil gestaan.
Net voor de ingang rechts was er een" Air camping-car parc" waar dus de campers konden staan.
Op de camping zelf dacht ik geen campers te hebben gezien nu ik eraan terugdenk.
Misschien dat je daar iets aan hebt.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
07.05.2023 15:43
Onderweg naar het Zwarte Woud zijn ons veel campers voorbij gereden.
80% was met NL kentekenplaat.
Hier op de camping ook veel Nederlanders met camper, des te groter des te beter lijkt het wel..
Ik ben als caravan kampeerder al niet blij als we worden ingesloten door deze witte joekels.
Dus kan ik me heel goed voorstellen dat mensen die met een tent kamperen in zulke situaties ook niet veel plezier hebben.
Deze camping heeft geen aparte camperplaatsen maar ik zou het goed begrijpen als die er wel zouden zijn.
Komen doen ze toch wel, of het nu voor 1 of 2 dagen is..
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
07.05.2023 18:15
Nee, ik ben niet dood en mijn echtgenoot gelukkig ook niet (helaas de hond wel).
Doortje:ik ben je mailadres kwijt). Jaren lang met de gewone simpele "sleurhut" gekampeerd . Sedert 2018 niet meer gekampeerd (we zijn nu 80 en 82 jaar) en en vanmorgen nog eens m'n "logboeken" bekeken. Die heb ik altijd bij gehouden. Leuke en heel lieve dierbare Franse mensen ontmoet die ons vroegen thuis bij hen te komen eten; en dit voorjaar, dikwijls geschreven berichtjes ontvangen om toch te komen logeren; gewoon uit vriendschap. 82 campings bezocht (niet voor één nachtje, maar de meeste een week of langer bezocht om de omgeving helemaal te bewonderen/bezoeken Thuis in de winter de mooiste dingen uitgezocht die we beslist wilden bezoeken en dat is altijd gelukt; wonderbaarlijke musea/afgronden/feesten etc.. Veel door ons bezochte campings bestaan nog steeds, maar voldoen zeker niet aan dat wat de "Nederlander eist". De medelander die het toilet niet even doortrekt na gebruik, maat stelt dat hij/zij er toch "voor betaald dat een ander het schoonmaakt!...""Franse slag"? Kom toch; de campingeigenaar gaat gewoon thuis naar het eigen toilet! Hij baalt hoogstens van de alweer verdwenen rollen/toiletpapier!
Wij gaan dit voorjaar een weekje naar een gehuurd huisje in Limburg in de buurt van onze familie en kleinkinderen.
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
07.05.2023 19:21
Marijke heeft gelijk met vooroordelen.
Is al zo oud als de bijbel, wel de splinter in de oog van de ander zien, maar niet de balk in je eigen oog.
Kortom dit zal onuitroeibaar zijn, je komt een heel eind met het oude motto mens erger je niet, en tel je zegeningen met je tent, caravan of camper.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
13.05.2023 07:50
Misschien is deze camping al genoemd in dit topic:Camping Aire Naturelle La Jonquille in Hurecourt!
Heeft een apart veld voor tenten en vouwwagens
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
13.05.2023 08:50
Ach ik weet nog goed vroeg mijn oom. Kampeerde altijd in bungalowtent, want dat was het echte kamperen. Toen kwam er ineens na een financiele meevaller een vouwwagen. Toch wel lekker om op een beter bedje te slapen, van de grond af etc. Nee, een caravan dat was niks. Geen kamperen meer. Je raadt het al. Paar jaar later was hij de eerste in de familie met een (ok, bescheiden Adriaatje) caravan. Want toch wel lekker een eigen koelkast, electriciteit en bij slecht weer zit je ook wel lekkerder. Aan een camper is hij nooit toegekomen. Maar levens kunnen veranderen en ook behoeftes veranderen. Minder mensen willen in een tent kamperen en dat begrijp ik. Doen wij ook niet meer, die tijd was ooit. Wij huurden vorig jaar een camper en vonden het erg leuk. Niet zo leuk dat we er ook 1 gaan kopen, maar over 1-2 jaar weer zo'n heerlijke route door Frankrijk: zeker nog een keer. Wij stonden veelal op Municipalcampings en vrijwel overal enorm veel plek (op 2 campings na). Niemand stond elkaar in de weg ofzo. En dit was in juli, maar wel in Noordoost Frankrijk (Bourgondie, Chablis, Ardennen, Jura). Dus zoek je veel ruimte: ga dan vooral naar hele eenvoudige campings in streken waar geen massatoerisme is. Enkele pareltjes: Chablis, Cormatin, Auxerre. Campings half leeg of in elk geval meeeer dan genoeg ruimte. En nu niet allemaal daar heen gaan, he.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
13.05.2023 13:27
Je niet ergeren aan mensen met een andere manier van kamperen is best een lastige natuurlijk in de steeds meer individueel ingerichte maatschappij.
Ik wil muziek luisteren, dus jullie ook, buren.
Ik wil vrij uitzicht, zet mijn auto voor jouw uitzicht.
Ik ga zo staan roken dat de rook niet mijn tent in waait maar wel de jouwe.
De kortste route naar het zwembad is over jouw plaats, achter je tent langs en dan klimmend over het hekje, en door het plantsoentje, dus wij lopen niet om. En die andere vijftig gezinnen aan deze kant van de camping ook niet.
Geplaatst door: frank
, Datum:
13.05.2023 13:48
De evolutie van het kamperen:
- jaren 70 de kampeerder vraagt waar er nog campings zonder caravans te vinden zijn.
- jaren 00 de kampeerder vraagt waar er nog campings zonder mobil homes te vinden zijn.
- jaren 20 de kampeerder vraagt waar er nog campings zonder campers te vinden zijn.
- Benieuwd wat het volgende probleem wordt.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
13.05.2023 15:04
@frank, het probleem is dat deze klagers geen problemen hebben. Als dat wel zo was dan bestond dit topic nl. niet!