Campings zonder Campers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
06.04.2023 17:55
Zijn die er nog
Campers niet gewenst
Sta nu ergens, Dordogne, met 3 caravans
En wel 20 campers
Dwz iedere dag vetrekken aankomen
Midden op de dag ff rust en verder alleen maar bewegingen van vroeg tot laat
Niks tegen campers maar wel tegen de reuring die sommige veroorzaken
Geplaatst door: Harmen59
, Datum:
06.04.2023 19:25
Na corona is dit de nieuwe wijze van All Inclusive waarbij je geen rekening hoeft te houden met mede gasten. Vorig jaar heb ik al gezegd dat de charme van kamperen er wel een beetje af is door het voortdurende komen en gaan van campers. Tig keer vooruit en achteruit omdat de schotel geen ontvangst. Dan komt het fifi hondje de camper uit die te pas en te onpas blaft en dan ,'s avonds in de camper zitten met de deur open en de tv op standje veel te hoog.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.04.2023 20:59
Denk dat dit aan de tijd van het jaar ligt, maar 20 campers is wel vrij veel t.o.v. 4 andere kamppermiddelen. Nu is een camper natuurlijk wel bij uitstek geschikt voor mensen die in het voorseizoen reizen. Vorige zomer voor het eerst een camper gehuurd en wij hebben voor- en nadelen ervaren. Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe je zo'n ding gebruikt, maar wij zaten behalve 1 of 2 keer ontbijt met nog frisse temp. verder nooit binnen (altijd onder de luifel) en de tv die bij het ophalen met veel trots werd getoond aan ons is 3 weken uit gebleven. Maar dat gebeurt ook altijd bij een vakantiehuis dat we huren.
Een paar keer steken om de camper op de plek te krijgen gebeurt soms, maar ik zag net zo goed mensen met caravans trutten of veel gedoe met opzetten tenten met tientallen rammelende stokken, veel "hard gefluister", zoals alleen de Fransen kunnen (het was al weer even geleden dat wij campings hadden bezocht). Wij vonden het vooral gezellig, maar in de zomer was er wel meer een mix tussen campers, bungalowtenten, caravanns, mensen met de fiets, met een motor, met kleine tentjes etc. Wij kozen heel bewust voor eenvoudige kleinere campings (vaak municipal of vergelijkbaar).
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
10.04.2023 14:10
Ik denk dat het inderdaad het “nieuwe normaal” is geworden.
Wij zullen het moeten accepteren, de onrust die het met zich meebrengt en de andere manier van vakantie houden.
En dat is jammer maar helaas.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
10.04.2023 15:51
Snap het niet zo goed waarom is een camper storender dan een auto die aankomt en vertrekt? Of gaat dit om de gezelligheid van een camping? Is door het doorreizen van camper aars die gezelligheid ver te zoeken? Vroeger reisden wij ook veel door met de tent, niet meer dan 4 a 5 dagen dezelfde camping. Doen we nu met de camper ook. Mijn vragen zijn serieus, als ik weet wat het bezwaar is kan ik daar rekening mee houden.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
10.04.2023 16:49
Ik denk dat het ook komt door de tijd van het jaar. In het hoogseizoen heb je op campings nauwelijks campers en heb je juist veel caravans, vouwwagens en tenten en eerlijk is eerlijk dat komt de sfeer wel ten goede vind ik!
@labrador, ik hoop dat je een geschikte camping vindt en ik denk dat de verhouding steeds beter wordt naarmate de zomer in zicht komt.
Geplaatst door: marian
, Datum:
10.04.2023 16:54
Ieder moet kamperen zoals hij of zij dat wil. Campers zijn in, ik hou van tent kamperen. Enige wat ik vervelend vind is dat campers vaak op de plek inrijden en dan anders staan tov tenten. Links en rechts zie ik dan grote witte campers en kan slecht van me af kijken. Dat geeft soms een opgesloten gevoel. Ook de 1 nacht kampeerders met camper geven soms voor mij een wat onrustig gevoel. Maar zijn allebei mijn probleem. Dus is het aan mij dan een andere plek te zoeken. Campings met ruimere plekken, campings waar campers niet mogen, of waar het rustig is en meer afstand. zowiezo begrijp ik vaak niet dat op een bijna lege camping mensen pal naast je komen staan.
, Datum:
10.04.2023 18:24
Dat laatste, zo dicht naast je gaan staan, hadden we in het naseizoen op een bijna lege camping. Die mensen parkeerden zelfs een flink stuk op ons plekje. Ze waren met een caravan. Gewoon niet te begrijpen.
, Datum:
10.04.2023 19:17
@ Marike
4//5 dagen staan, zou leuk zijn
Dat is het probleem , veel slechts 1 nacht ,hooguit 2,
Constant aankomst en vetrek
Dus in 3 dagen 3 x nieuwe buren
Waar je dus geen verder contact mee krijgt, behalve constant uit en in pakken naast je
Campingsfeer totaal niet meer aanwezig
Zelf ga je ook denken ,bekijk het maar
, Datum:
10.04.2023 19:18
Edit
De reactie was voor Ivo
Geplaatst door: marian
, Datum:
10.04.2023 21:02
Misschien is dat ook wat mensen storend vinden. Niet eens de camper, maar de veranderde kampeervorm. Je staat geen week of langer naast mensen , ze vertrekken vaak snel en reizen rond. Ik ben blij als ik vakantie heb, geen verplicht contact, lekker eindelijk samen tijd om te relaxen en leuke dingen te doen. Als je op een camping contacten zoekt, en gezelligheid door en met andere mensen, dan begrijp ik wel dat camperaars minder gewaardeerd worden.
, Datum:
10.04.2023 21:24
Als gezelligheid het criterium is, ik zit niet zo te wachten op sociale contacten op de camping. Wij zijn best wel op onszelf, niet dat we niet groeten of niet behulpzaam zijn, ook een praatje bij de afwas is oké. Maar koetjes en kalfjes gesprekken is niet ons ding, ook niet toen we nog met de tent kampeerden. Afgelopen winter met de camper bijna 7 weken in Spanje op 1 camping gestaan. Was heerlijk, maar niet veel mensen gesproken.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
10.04.2023 21:46
Ook wij ervaren het toenemende aantal campers niet als plezierig op een camping (en dit om meerdere redenen)
Zijn nu ook zoekende naar campings waar OF geen grote campers zijn toegestaan, OF naar campings met aparte
campervelden. Helaas wordt hier op de camping-website's weinig tot geen info over gegeven.
Wij kamperen het hele jaar door, binnen/buitenland, grotere campings maar ook SVR campings.
Helaas, het aantal campers op een camping lijkt niet meer seizoens-gebonden, en ook niet afhankelijk van
grote of kleine campings.
, Datum:
10.04.2023 22:42
7 weken in Spanje
Bijna geen mens gesproken
En dat ih spaans overwinter hoog seizoen
Iedere camping en cp bomvol
Dat bedoel ik dus ,er is dus geen reet meer aan met veel campers onderweg
Het camping kampeer gevoel is hierdoor
Dus aan het verdwijnen
Ik zoek dus naar campings waar ze liever geen campers zien
Ik ga met de caravan ook niet op een camperplek staan
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.04.2023 00:07
Tja, wij zijn overgestapt op een bescheiden buscampertje omdat reuma de vochtige ondergrond in een tent maar ,moeilijk trok. Maar anyway, met een tent bleven wij meestal ook maar een paar dagen, toen de kinderen nog meegingen soms wel een week...
Anno nu zijn veel campings voor ons no-go areas: te veel verhuuraccommodaties waarmee je bungalowpubliek ipv kampeerders trekt, en in het hoogseizoen vaak geen plek meer voor mensen die niet gereserveerd hebben. Ik snap die eigenaren wel, die gaan voor zekerheid en seizoensverlenging. Gelukkig zijn er genoeg alternatieven.
, Datum:
11.04.2023 07:59
@labrador
Ook toen wij nog met de tent gingen spraken we bijna niemand. Wij houden gewoon niet van die koetjes en kalfjes praat
, Datum:
11.04.2023 09:45
Heeft ook niks met vee te doen
Maar een tent staat leuk ih veld
Echter campers zijn tegenwoordig
Alle 6.50 tot 8 mtr lang en 3 mtr of hoger
De berlijnse muur ,Concorde,s ed nog groter
De Ducato,s hebben een loeiende motor
Het liefst rijden ze 2 a 3 rondjes om de juiste plek te zoeken, veel laten de motor lopen om de plek te inspecteren
En vaak verkassen ze nog eens ,om de de sat schotel geen ontvangst geeft
En dat herhaalt zich dan elke dag opnieuw ,veel reuring dus
En dat terwijl de ,,normale ,, kampeerder zoekt naar rust en ruimte ,zeker buiten het hoogseizoen
Vandaar mijn vraag
Zijn er nog campings welke gewoon camping zijn, geen bungalowpark zijn geworden en ook geen campercamping
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
11.04.2023 21:27
@Labrador
Het is een zoekplaatje .... uitvoerig de foto's bekijken van campings.
Vaak heb je op 'afgebakende' plaatsen met heggetjes/hagen sowieso meer vrijheid
en zit je toch minder tegen die bakbeesten aan te kijken.
Geplaatst door: Hansss
, Datum:
15.04.2023 12:06
Ook wij zijn camperaars, en ik moet zeggen het is heerlijk om te reizen en op campings te komen waar een gezonde mix van diverse kampeermiddelen is. Wij proberen dan ook de camper zo neer te zetten dat deze zo min mogelijk last geeft aan andere camping gasten. Wij maken ook vaak gebruik van camperplaatsen ipv camping.
Op veel campings word je met de camper neergezet op speciale camperplekken, daarvoor hoef ik als camperaar niet naar een camping te gaan. Wij gaan speciaal naar een camping om de charme van de camping te beleven.
Maar tijden veranderen. Wij zijn altijd tent kampeerder geweest, hoe vervelend was het als er weer een caravan naast je kwam staan. Vaak ook een meter of 6 lang en 3 meter hoog. Uitzicht weg, grote witte muur naast je, airco die de hele dag loeide, sat schotel die omhoog ging. En dan een tv die avonds knoerd hard aan stond. Avonds dat eeuwige herrie maken met kastjes want alles moest weer ingeruimd worden en het lijkt wel omgebouwd worden tot slaap plek. En dan hebben die caravans ook nog vaak een hondenhek om hun plek gebouwd waar die beesjes mij als tent kampeerder grommend en blaffend niet accepteren als buurman.
Wat te denken van al die vakantiehuisjes en stacaravans die er op de campings verschenen. Die veranderen toch ook het kampeergevoel en de sfeer op de camping. Zeker wanneer je als tent kampeerder daar naast gezet werd. Tegenwoordig wordt de plek naast een vakantiehuisje vaak aangewezen voor camperaars. Al diverse keren meegemaakt.
Nu zo vroeg in het seizoen valt het gewoon op dat er zoveel campers zijn die op pad zijn. Geeft ook inkomsten aan de campingeigenaar die hierdoor zijn camping overeind kan houden waar iedere kampeerder profijt van heeft.
Accepteer dat ieder een andere manier van vakantie houden heeft en zeker niet die verplichte praatjes van opdringerige buurmannen leuk vindt.
Belangrijk is dat je geniet van wat de camping te bieden heeft en niet gaat irriteren aan anderen met een voor jou afwijkende manier van vakantie beleven.
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
15.04.2023 13:02
Heel goed verwoord Hansss, ben het helemaal met je eens ! Vooral de laatste alinea.