Campings zonder Campers (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
15.04.2023 14:19
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
15.04.2023 14:58
Al die verhalen kennen we zelf met bijna 40 jaar kampeer ervaring ook wel
We zeiden meer als 20 jaar geleden al
Op La Ranc Davaine gaan we met de caravan niet tussen een huisje gepropt staan,
Les Ranchisses zagen we van een eenvoudige camping veranderen in een chalet parc, komen we ook al jaren niet meer
Duravel in de Dordogne idem
Alleen de vraag is nog steeds niet beantwoord
Wie weet nog campings waar de campers id niet het terrein op mogen
En dus id bv een apart doorreis veld
hebben net zo als er campings zijn waar dat ook voor caravans gelden kan
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
15.04.2023 15:50
Geplaatst door: La
, Datum:
15.04.2023 16:53
Dat hebben ze op de meeste campings wel ,extra verharde stroken oid
Maar dan mogen ze alsnog gaan staan waar ze willen
Zo juist, komt er toevallig een NL camper de nu bijna lege en overzienbare camping op
Rijd 2 x een rondje ,gaat staan ,om daarna te ontdekken dat er een boom staat welke de satschotel het zicht ontneemt, rijd weer een rondje om 2 plaatsen verder te gaan staan
Ze zijn een uur verder
Je mag ook lopen
Ergens is het ook camping entertainment, vind het amusant tijdens wijn en kaas tijd🍷🍷
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
15.04.2023 16:54
Le bon source laat geen campers toe voor zover ik weet. Trouwens dat geldt voor meer campings waar de auto niet op de plek mag, maar op een centrale parking
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
15.04.2023 17:00
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.04.2023 17:22
@Hansss: Ik had het niet beter kunnen zeggen!
Geplaatst door: Cato
, Datum:
15.04.2023 19:52
Wij vinden het tegenwoordig kampeervermaak: campers die aankomen zoeken een plek waar de tv ontvangst goed is! Dit gaat gepaard met mopperen en veel ergernis! Dan is 't pas genieten blijkbaar als de tv het doet! De hele avond tv kijken is pas ècht vakantie! Net zoals thuis. Wat is er dan mis met een camperplaats? Daar kan je ook in de camper zitten en tv kijken. Wat heeft een camping dan voor meerwaarde voor campers?
Geplaatst door: Bert
, Datum:
16.04.2023 07:28
Goh, smaken verschillen.
Wij gaan altijd het liefste naar campings waar bijna niemand of helemaal niemand staat. Daarvoor moet je naar naar onbekende campings gaan zonder reviews
En als het ons niet bevalt ergeren we ons niet, maar gaan gewoon weg.
Geplaatst door: S@ndra
, Datum:
16.04.2023 09:43
Ik vind dat alle camperaars en alle mensen die accommodaties huren vooraf verplicht een paar nachten in een tent moeten slapen naast een camper of caravan met buren die vroeg op staan, en laat opblijven.
Waarom doen ze vaak net of een caravan of camper een geluiddichte constructie is? Dat geklapper met kastjes en banken draagt echt verder dan zij denken.
Niet allemaal, maar wel veel.
Tot zo ver mijn ergernis over campers.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
16.04.2023 13:38
Helemaal mee eens Bert!
@Labrador, zoek onbekende en kleine natuurcampings. Daar komen (meestal😉) ook mensen die naast respect voor de natuur ook respect voor elkaar hebben. De schotelantennes en senseo ben ik daar niet eerder tegen gekomen.
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
17.04.2023 01:58
Wat een vooroordelen over camperaars zeg!!
Ten eerste zou ik zeggen, wen er maar aan!
De laatste jaren zijn er veel campereigenaren bijgekomen, de campinghouders zouden wel gek zijn als ze campers weren, dan hebben ze veel lege plekken!
Maar verder, veel keren voor en achteruit voor de schotel ontvangst?
Wij hebben sinds een aantal jaar een camper, maar nog nooit een tv erin gehad!
Ook geen hond, dus daar hoef je je ook niet aan te storen. Meestal staan we niet langer dan 3 dagen, maar dat deden we ook niet toen we nog een caravan hadden. Toen reden we meer met de auto ergens heen, dus hoorden de buren die weleens starten. Sinds we een camper hebben, blijft die 2 of 3 dagen op de plaats staan, doen we alles op de fiets, of lopend, dus hoort ook niemand die auto starten!
We zeggen altijd goedemorgen of goedemiddag, maken ook een praatje bij de afwas, of wisselen tips uit, van de omgeving, net als toen we met de caravan waren.
Ik snap het verschil en de vooroordelen niet zo. Of is het gewoon jaloezie?
Gun gewoon iedereen zijn camper/caravan/ of tent kampeer plezier
Geplaatst door: Bert
, Datum:
17.04.2023 08:16
Biinen een jaar of 10 of eerder zullen alle dieselcampers geweerd worden. Alleen mensen met een dure elektrische camper mogen nog blijven rijden.
Mensen geloven niet dat dat zal gebeuren, maar in Rotterdam en 20 andere steden per 2025 mogen bedrijven en zzpers met hun brandsofauto (lpg, diesel, benzen)
niet meer de stad in. Ze moeten maar een elektische bestelbus of vrachtauto kopen.
Ook het rijden met grote zware caravans zal een probleem worden.
Dus misschien is de toekomst van campings: Alleen maar mobile homes, kleine caravans, elelktrische campers en een veld vol tenten met elektrische auto.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
17.04.2023 13:24
@Silvia, ik denk dat veel meningen wat gechargeerd zijn. Maar dat het anders kamperen is dat is wel duidelijk. En dat men daar moeite mee heeft is ook wel duidelijk.
Ik heb dat heen en weer rijden voor een betere schotelontvangst ook nog nooit meegemaakt, echter wel na aankomst minuten lang proberen de wielen goed op de banaan te rijden en dat houdt dan in gassen, remmen, gassen, remmen en dat net zo lang totdat de camper horizontaal staat. En dat is met oudere campers niet fijn voor de buren.
Ja, als er om de twee dagen een ander naast je komt staan die ook weer hetzelfde ritueel uitvoert dan ben je het na een week ook wel een beetje zat. Voor camperaars zijn ook vaak speciale vlakke plaatsen op campings, laat ze dan daar gaan staan.
Waar ik me wel echt aan stoor zijn camperaars die na aankomst de hele camping rondrijden om een plekje te zoeken.
Zet dan de wagen vooraan stil, stap uit en wandel over het terrein.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.04.2023 23:21
Tja, voor sommige mensen is het op de keggen zetten van de camper net zo moeilijk als het achteruitrijden met een caravan. Van dat laatste heb ik ok altijd de lol wel gezien (ik baal van die movers, heb veel minder lol op campings:-) ), dus waarom niet van het eerste? Het verschil is wellicht dat je veel makkelijker de hulpvaardige buurman speelt nadat je eerst een kwartier gemodder met de caravan aanschouwd hebt.
Anyway, wij laten de camper altijd bij de ingang staan om eerst een rondje te lopen. Dan krijg je een veel betere indruk van wat de beste plek voor jou is (en of die een beetje vlak is). Maakt het bovendien veel makkelijker om een praatje aan te knopen met de mensen op de plek er naast en dan merken ze vast dat we niet van die boe-mensen zijn. Toegegeven, wellicht helpt het ook dat wij geen tv aan boord hebben, laat staan dat die hard staat. Maar als dat je probleem is moet je eigenlijk helemaal niet naar Frankrijk gaan, want al die Fransen zijn tv-verslaafd en hebben een tv in hun caravan (zo, ben ik ook even lekker generaliserend...)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
18.04.2023 09:28
I in Zeeland campers verboden op meerdere campings oa hof Domburg, zanput.
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
18.04.2023 10:34
Peter en Sylvia
Jullie zijn kampeerders met een camper en niet anders dan kampeerders met tent of caravan en dat maakt het verschil.
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
18.04.2023 10:56
@Jan56. Dit geldt trouwens ook voor Hansss die rekening houdt met anderen. Deze camperaars zou je als (camping)buren willen hebben!
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
18.04.2023 11:07
Tja Silvia en Peter, ook ik moet toegeven dat jullie door de bank genomen (t.o.v. het hoogseizoen) eerder uitzondering dan regel zijn. Dat heeft niets met vooroordelen te maken, maar gewoon met waarnemen, beleven en constateren. Wij, met caravan, hebben wel een laptop (om af en toe in plaats van een boek ook een keer een filmpje te kunnen kijken) en sinds kort een hond. Nee geen net om de plek en nee geen blaf-hond, het is een heerlijke vrolijke inmiddels welopgevoede Golden, en nee geen mover. Aan mij geen lol te beleven Peter, ik steek de caravan moeiteloos in een keer achteruit... zelfs op het levelblok.
Ik denk dat alles valt en staat met hoe je in de wedstrijd staat. Toegegeven ik heb ook heus wel eens een keer iets van overlast veroorzaakt en ook wel eens gemopperd op de buurman wegens aanhoudend blaffen, huilen van kinderen of hard afspelen van een radio. Na een half uurtje bedacht ik mij dan vaak, hé herkenbaar. Dan pakte ik de eerstvolgende keer in de supermarkt een pak hondenkoekjes, invries waterijsjes of een flesje bier/wijn en bij terugkomst op de camping werd daarmee het ijs gebroken om het gesprek hierover aan te gaan.
Slechts één keer meegemaakt dat de betreffende (NL) familie in camper lak had aan de situatie. Ook dat werd vrij snel opgelost omdat ik kennelijk niet de enige was die overlast ervaarde. De campingeigenaar stond tijdens de avondmaaltijd aan de tafel met het vriendelijke doch dringende verzoek zich beter te gedragen of de volgende dag de spullen te pakken en te vertrekken. Wij kregen in eerste instantie natuurlijk boze blikken en er werd hardop geroepen hoe dapper wij zouden zijn. Komt ineens van de andere kant een andere kampeerder van 3 plekken verderop aangeven dat hij degene was die aan de rem had getrokken. Dan is het wel prachtig om te zien dat ze de volgende ochtend om 08.00 uur met veel rumoer natuurlijk met een staart tussen de benen afdropen,
Geplaatst door: Marike
, Datum:
18.04.2023 16:24
En nog steeds zijn er (bijna) geen mooie campings voor Labrador genoemd. Het lijkt mij handiger om een aantal mooie campings, waar geen of weinig campers komen, door te geven dan zo’n eindeloze discussie waar iedereen het zijne van vindt.
Ik ben benieuwd of labrador al een mooie geschikte camping heeft gevonden.