Meivakantie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Karen
, Datum:
02.04.2023 12:50
Hebben jullie de meivakantie al geboekt? Waar gaan jullie heen?
Wij wachten zelf het weer nog af....hoop dat de temperaturen nog wel ff omhoog gaan schieten.
Geplaatst door: Debbie
, Datum:
02.04.2023 16:14
Wij wachten het ook nog af.
Als we naar Frankrijk gaan dan moet het wel binnen 1 dag te rijden zijn. Dat betekent voor ons maximaal zo’n 400 km vanaf Utrecht. Ik ben benieuwd wat het weer gaat doen de komende weken.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
02.04.2023 17:45
Geen Frankrijk maar Beieren Zuid-Duitsland. Toch 7,5uur rijden met de auto vanuit twente zonder "mooi weer garantie" maar we hebben toch wat geboekt (appartement) De zomer vakantie mogen onze puber meiden groit en deels kiezen, wij kiezen dan wat voor de meivakantie uit. Dat betekend en wat actievere vakantie, zoals wandelen, steppen, fietsen en dat doen pubers niet zo graag vandaar deze oplossing. Pubers blij= wij blij 😉 Dit hebben we overigens al geboekt in oktober vorig jaar een daar was toen het laatste appartement op dat moment wat nog te boeken was!!
Het weer is niet te voorspellen daar, maar we gaan niet kamperen met onze klapper dus we gokken het er maar op! Alleen al niets hoeven is al vakantie!
, Datum:
16.04.2023 10:59
Diverse weersites bekeken. En allemaal zeggen ze wat anders, soms zelfs met 5 graden verschil.
Wat is een vrij betrouwbare weersite voor Frankrijk?
Tameteo en meteofrance ligt behoorlijk uit elkaar qua voorspelling
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
16.04.2023 14:15
De verwachting is nog wel onzeker en kan dus nog alle kanten op voor zover ik begrijp. Van Meteofrance:
TENDANCE POUR LES JOURS SUIVANTS
Pour la semaine du lundi 24/04/2023 au dimanche 30/04/2023 :
Les passages pluvieux devraient être de mises cette semaine, moins fréquents toutefois en milieu de semaine. Les températures devraient se situer un peu au dessus des normales de saison.
Tendance des températures pour la période du lundi 01/05/2023 au dimanche 14/05/2023 :
Pour ces deux semaines, aucun scénario dominant ne se dégage actuellement
Of in Google translate:
TREND VOOR DE VOLGENDE DAGEN
Voor de week van maandag 24/04/2023 tot zondag 30/04/2023:
Regenperiodes zouden deze week aan de orde moeten zijn, hoewel minder frequent in het midden van de week. De temperaturen zouden iets boven normaal moeten zijn voor het seizoen.
Temperatuurverloop voor de periode van maandag 01/05/2023 tot zondag 14/05/2023:
Voor deze twee weken komt er momenteel geen dominant scenario naar voren
Dat is natuurlijk voor heel FR dus wel algemeen. Ik hou het ook in de gaten maar ga 1 dezer dagen toch de gok maar nemen, voor NL ziet het er sowieso niet geweldig uit....
, Datum:
16.04.2023 14:30
Bedankt
Wij gaan dezer dagen ook een gok nemen. Nederland wordt het sowieso niet gezien de temperaturen.
We hebben als opties regio Anduze, regio Ruoms of regio Argeles sur Mer.
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
16.04.2023 14:50
Hier ook maar ik hou met een schuin oog de Dordogne en de Atlantische kust ook in de gaten. De afgelopen weken waren daar regelmatig warmte opstoten vanuit Spanje en was eigenlijk (voor zover ik zag) La Chaine Meteo de enige weerdienst die dit kort van te voren aankondigde.
Maar nu wil je La Chaine Meteo niet bekijken, geloof me :(
Geplaatst door: conny
, Datum:
16.04.2023 15:15
Hopelijk zijn de acties (bevoorrading benzine) dan voorbij ....
Niets bespreken, we zien wel tegen die tijd.
Geplaatst door: ® Eriba410
, Datum:
16.04.2023 16:06
Ik volg verschillende plaatsen in Frankrijk via Meteo France. Het oosten lijkt beter dan het westen.
, Datum:
21.04.2023 06:51
We hebben geboekt...we gaan naar Argeles sur mer.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
21.04.2023 11:20
Wij gaan morgen naar Frankrijk, eerst naar Langres voor overnachting. En bekijken zondag hoever en waar onder Lyon we uiteindelijk zullen 'stranden"
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
21.04.2023 19:58
Veel plezier allemaal voor wie op pad gaan naar Zuid Frankrijk deze meivakantie. Wij gaan voor het eerst in jaren niet, jongste zoon heeft binnenkort eindexamen. Leren en vakantie in Zuid Frankrijk is dan voor ons geen goede optie. Geen RCN Domaine de la Noguiere helaas voor ons.
Geniet ervan!
Geplaatst door: ® Eriba410
, Datum:
22.04.2023 19:31
Ik hoop nog naar de Elzas te kunnen gaan maar elke app zegt wat anders. Ik wacht nog even af.
Geplaatst door: Anne
, Datum:
23.04.2023 23:41
Vanmiddag in de Provence aangekomen, bewolkt maar lekker aangename temperatuur. En nu nog buiten zitten met een vestje, wijntje en de' 'achter-rij-uit-voge'l op de achtergrond... helemaal goed!
, Datum:
24.04.2023 10:00
Gisteren aangekomen in Argeles sur Mer met regen. Nu strak blauwe lucht en zeer aangename temperatuur.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.04.2023 13:56
Wij vertrekken vrijdag om zaterdag aan te komen in de Ardèche. Wij gaan met eigen caravan naar camping Le Soleil Vivarais in Ruoms. We zijn er al keer eerder geweest; hele mooie en fijne camping!