Overnachting mét maar niet ín caravan (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mp83
, Datum:
23.03.2023 20:27
Hi! Deze zomer met de caravan en twee kinderen vanuit Den Haag naar de Ardèche. Denk eraan om er twee dagen over te doen en een overnachtingsplek te zoeken. Maar omdat we de caravan altijd aardig volbouwen, is het eigenlijk best wel gedoe om daarin te overnachten. Tips voor een overnachting (in een kamer oid) ergens, waar je caravan wel (veilig) mag staan, maar je er niet in slaapt?
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
24.03.2023 09:07
Geplaatst door: patricia
, Datum:
24.03.2023 10:42
De hotels van BB com, hebben vaak goede parkeerplaats, en niet duur.
Geplaatst door: ® ArcoK
, Datum:
29.03.2023 21:59
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
30.03.2023 07:06
Wij hebben overnacht bij Ibid budget in Nuits Saint Georges. Er is daar een ruime parkeerplaats waar je met caravan kunt parkeren.
Supermarkt en boulangerie zijn om de hoek.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
01.04.2023 17:40
Op camping Porte de Vogezen in Bulgnyville kan u een lodge of huisje huren ook voor 1 nacht .
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
02.04.2023 08:42
wat wij vaak deden was z on dechatlon plupop tentje opzetten voor de kinderen de luchtbedden lagen opgepompt op ons bed met de slaapzakken, staat in 2 minuten en is s morgens zo weer opgeruimd
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
02.04.2023 17:49
Wij mét vouwwagen en niet ín de vouwagen tijdens overnachten. Wij pakken de laatste 14 jaar al een N&B Hotel, daar staat je spul op een afgesloten parkeerplaats.
Valence Nord en Lyon St Priest geven onze voorkeur, deze heeft de galerij buitenom het hotel waardoor je nog ff lekker op je stoeltje buiten kan zitten loeren. Niet veel spectaculairs maar ik geniet er van met een koud biertje erbij.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
02.04.2023 17:49
Edit: Ik bedoel B&B Hotels 😉
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
02.04.2023 18:04
Ten overvloede nog maar eens in herinnering brengen:
Een bed and Breakfast (B&B) heet in Frankrijk chambres d'hôtes. Ontbijt is altijd bij de prijs inbegrepen, vaak met streekproducten.
B&B Hotels is geen chambres d'hôtes, maar één van de vele budgethotelketens. Die vind je doorgaans op wat troostelooste plekken en qua sfeer zijn ze zelf ook tamelijk troosteloos. Maar goed, je vindt er een prima bed en een douche, dus als je alleen wilt opfrissen en slapen is het prima. Het ontbijt wordt apart berekend en stelt meestal niet veel voor. Liever loop je een supermarkt en een bakker in de buurt binnen om daar wat te scoren.
Geplaatst door: ® Wouter5
, Datum:
04.07.2023 09:59
Hoi! Het plannen van een overnachting tijdens je reis naar de Ardèche kan inderdaad wat gedoe zijn, vooral als je caravan al volgeladen is. Een handige optie is om te zoeken naar een camping of camperplaats waar je de caravan veilig kunt achterlaten terwijl je zelf in een kamer overnacht. Op die manier kun je genieten van het comfort van een accommodatie en hoef je je geen zorgen te maken over de beperkte ruimte in de caravan. Ik raad je aan om https://rentola.nl/ te bezoeken, een platform waar je verschillende accommodaties kunt vinden die geschikt zijn voor een overnachting onderweg. Ze bieden een breed scala aan opties die aan jouw behoeften voldoen. Veel succes met je reis en ik hoop dat jullie een geweldige tijd hebben in de Ardèche!
Geplaatst door: Nika
, Datum:
04.07.2023 10:16
Wij hebben wel eens fietsen mee gehad in caravan, wat dan lastig was.
Nu proberen we juist zo weinig mogelijk extra mee te nemen, zodat we ook eventuele pauzes in caravan kunnen doorbrengen als t bv regent en je even wat wilt eten.
Mocht je de mogelijkheid hebben, ik kan het je alleen maar aanraden minder mee te nemen, scheelt letterlijk en figuurlijk veel balast;)
En lekker boodschappen doen in Frankrijk, begint gelijk je vakantie gevoel.
We hebben alleen het voorbed als bed en gebruiken die voor spullen van de kids, tent matjes slaapzakken. De zwaardere dingen gaan in de kofferbak auto, en zo houden we de andere zit helemaal vrij. Minder kilo's scheelt ook aanzienlijk minder brandstof, zeker nu met de hoge prijzen aan te raden.
Als we onderweg gaan overnachten maken we het volle bed leeg, en leggen spullen in de kofferbak auto en onder de caravan.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
04.07.2023 16:36
Als ik het bericht lees vraag ik mij toch af hoe vol een caravan kan zonder te worden overbeladen? Ik heb het bij onze caravans nog niet meegemaakt dat we er niet meer in konden slapen.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
04.07.2023 16:49
Nou idd, dat dacht ik ook. Het zal dan wel een kleine caravan zijn met weinig opbergruimte zeker?
Wij hebben een vast bed en rondzit. De tafel vd rondzit laten we thuis en verder liggen er 2 relaxstoelen op het bed. Deze zijn te groot om onder het bed op te bergen. Als we onderweg overnachten leggen we de stoelen in de auto. Nu zijn we wel met z’n tweeën, maar toen de kinderen nog meegingen, deden we het ook zo. Alleen toen nog een caravan met een stapelbed achterin.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
04.07.2023 17:38
Ik zou toch echt naar je belading kijken en echt kritisch kijken of je alles echt nodig hebt wat erin staat. Daarnaast kun je ongetwijfeld nog heel veel spullen kwijt in je auto op de achterbank en voorstoelen vermoed ik. Ik zou zelf met een caravan nooit er geen gebruik van maken, want waarom heb je die dan. Een vouwwagen zou ik voor 1 nacht nog kunnnen voorstellen.
Geplaatst door: stn
, Datum:
25.07.2023 08:14
als een caravan zo vol ligt dat je er niet meer in kan slapen, zal hij hoogstwaarschijnlijk flink overbeladen zijn.
zet m eens op een weegbrug, zou ik zeggen.
er zijn ook campings met overnachting mogelijkheden voor een nacht in een accommodatie. zoals porte des vosges, bijvoorbeeld