Tussenstop (ca 10dgn) hoek Lyon - Grenoble (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Sandra
, Datum:
20.03.2023 22:38
Er is al eerder gevraagd om doorreiscampings in de hoek Lyon-Grenoble op weg richting de Provence of Middellandse Zee.
Wij hebben geboekt aan het Lac de St Croix (Verdon) en willen voor we daar 10 nachten kamperen een eerdere camping aandoen voor ca 10 nachten. Het hoeft dus liever geen camping strak langs de snelweg te zijn maar een wel een beetje handig op de route.
We denken dat deze hoek dan geschikt is om een camping te zoeken.
Ideaal voor ons zou zijn een mooi zicht op bergen of mooi meer met heuvels, zoiets. Natuurlijk zwemwater in de vorm van een meer of rivier in combinatie met een zwembad met glijbanen. Deze laatste is wel het belangrijkst voor onze dochters van 10 en 13 aangezien ze geen zwembad en glijbanen hebben bij Lac st Croix (maar hé, wie heeft dat nodig met zo'n mooi meer).
Wie heeft er leuke tips? Alvast bedankt!
Geplaatst door: freekvo
, Datum:
21.03.2023 08:09
Kijk eens bij het Lac d'Aiguebelette, het mooiste en warmste natuurlijke meer van Frankrijk: https://goo.gl/maps/ir2QeXZByYZMXgLm8
Er liggen meerdere campings rond het meer. Alleen op Camping Ferrand kun je in het hoogseizoen zonder reserveren terecht; de andere campings zul je vooraf moeten bespreken.
Geen zwembad met glijbaan, maar hee, wie wil dat als je zo'n meer voor de deur hebt?
, Datum:
21.03.2023 10:04
Helemaal eens met je Freevo! Maar aan het Lac St Croix hebben we ook geen zwembad. Voor ons ouders geen probleem maar de tieners willen ook wat (gaan lekker suppen in St Croix). De afwisseling van een camping met zwembad leek me voor hen wel leuk.
Huttopia aan Lac d'Aiguebelette helaas al vol. (23/7-6/8 en 30/7-6/8).
Iets verder des 3 lacs met zwembad helaas ook al vol.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
21.03.2023 11:58
Geplaatst door: koen
, Datum:
21.03.2023 12:17
Bij Veynes heb je 2 mooie campings. Dit ligt aan een mooi meer. Maar beide campings hebben ook een zwembad. Camping Solaire, deze camping is volgens mij wel iets meer voor pubers. Camping les Rives du Lac, volgens mij ook een prima camping.
De Drome is ook een hele mooie streek en ligt ook mooi op de route. Camping Tullieres. Gervanne camping. Camping le Gallo Romain. Camping le Glandesse.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
21.03.2023 15:41
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
21.03.2023 15:42
Oeps geen zwembad wel glijbanen
, Datum:
26.03.2023 14:57
We zijn er nog niet uit. Les 3 lacs du soleil leek ons een fijne camping, tot we zoover lazen. Keuze gaat tussen:
- 4 Montagnes erg mooi, kan echter qua weer aardig koud zijn op 1000m hoogte.
- detente et clapotis
- le coin tranquille
- 2 la plage in Treffort (echter weinig review info te vinden)
Jammer dat les 3 lacs al volgeboekt is voor de gewenste periode. Die had mooi geweest.
De aanbevelingen van Koen liggen wat te veel westelijk van de route.
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
26.03.2023 16:33
, Datum:
26.03.2023 16:41
Dank je wel Gerda, deze is helaas al vol voor de door ons gewenste periode.
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
27.03.2023 14:51
, Datum:
27.03.2023 15:24
Camping Justin ligt ook aan rivier de Drome. Ik zie dat ik het verkeerd gelezen heb, ook eerst iets anders voordat jullie naar Lac de St. Croix gaan.
, Datum:
27.03.2023 17:20
Dank je wel Annette, dit zou 'm zomaar eens kunnen zijn! Lijkt me een fijne camping!!
Geplaatst door: Koen
, Datum:
27.03.2023 22:49
, Datum:
28.03.2023 08:41
Update: camping in Die geboekt.
Hadden dan ook de campings door Koen aangeraden kunnen worden. We doen een extra tussenstop ongeveer ter hoogte van Macon waarschijnlijk. In 1 rit door naar dit gebied is ons toch net wat te lang en iets noordelijker niet kunnen vinden wat we zochten. Bovendien spreekt deze omgeving ons meer aan.
Zin in de zomer: 13 nachten Die, 10 nachten Lac st Croix. En dan nog wat nachten op de heen en terugweg.
Iedereen bedankt voor de input!!
, Datum:
28.03.2023 09:15
Sandra, wat leuk om te horen!
Heel veel plezier daar.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
28.03.2023 09:25
Leuke combi: Die en Lac. st Croix. Alvast veel plezier.
NB> leuk dat je de info deelt wat het geworden is!
Geplaatst door: J
, Datum:
28.03.2023 14:22
Mooie combinatie, zijn allebei fijne campings.
Geplaatst door: ® Mathiis
, Datum:
29.03.2023 20:27
Het is een mooie plek die ik eerder heb bezocht en leuk vond, dus een aanrader :)