Rondreis met camperbus door Bretagne in augustus (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® lianneke
, Datum:
15.03.2023 17:22
Wij willen in augustus op de bonnefooi rondtrekken door Bretagne. Nu vraag ik mij af of dat mogelijk is in augustus ivm hoogseizoen. Daarnaast hebben we 2 honden bij ons. Ik heb al gekeken naar campings aan hondenstrand en meer in het binnenland wat ons ook erg mooi lijkt. Wij staan met onze camper het liefst op campings.
Wat zijn jullie ervaringen in het hoogseizoen? En wat zijn jullie ervaringen wat betreft klimaat?
Hoor het graag.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.03.2023 22:34
Voor Bretagne geldt wat voor de meeste kustgebieden geldt: als je vier weken op een luxe camping aan het strand wilt staan, gaat op de bonnefooi niet lukken. Voor één of twee dagen op een eenvoudige camping lukt wel, al kan het direct aan het strand lastig zijn. Maar ga je 20 kilometer van de kust af zitten, dan heb je zelden een probleem.
Overigens ben ik benieuwd waarom jullie graag op campings staan. Met een camper heb je zo veel meer mogelijkheden. Wij wisselen ze af, al naar gelang het uitkomt.
Geplaatst door: ® lianneke
, Datum:
16.03.2023 09:19
Dankjewel voor je reactie.
Wij staan liever op campings doordat we dat meer sfeer vinden hebben en gebruik maken van sanitair. Dit heeft niet elke camperplaats.
Maar is natuurlijk wel een optie. Wij houden niet van grote campings dus een Municipal is voor ons ook prima.
We gaan het dan maar ondervinden en anders blijven we meer in het binnenland.
Nog wel de vraag of het klimaat in augustus vergelijkbaar is met Nederland?
, Datum:
16.03.2023 21:39
Ja, zo ongeveer wel. Gemiddelde loopt uit één van 20 graden aan de westkust tot 25 graden. Maar geniet ook van slecht weer. Als de storm op de vuurtorens en de rotsen beukt, is Bretagne op zijn mooist.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
17.03.2023 08:56
Met honden is het echt niet makkelijk om een fijne plek te vinden waar de honden op het strand mogen. Inderdaad handig om op stranden te zoeken waar honden toegestaan zijn en dan een camping in de buurt te zoeken. Wij reserveren nooit en vorig jaar hebben we onderweg onze reisbestemming veranderd omdat onze kinderen 5 campings ( juist kleine municipals) afgeweest waren en nergens plek. Uiteindelijk hebben ze wel wat gevonden, dat lukt meestal wel, maar daar moet je zin in hebben. Bretagne staat dus al heel lang op de planning maar zolang wij aan het hoogseizoen zijn gebonden kiezen we vaak uiteindelijk voor wat anders. Overigens zijn wij ook meer fan van een camping.
, Datum:
17.03.2023 18:12
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
18.03.2023 22:52
Campings vinden was nooit het probleem in Bretagne, wij houden van eenvoudig en klein. Met de hond overdag het strand op mogen was meer een gedoe, daarom ging ik vaak smorgens vroeg, voor 9 uur, of na 18 uur s avonds. Dan zie je wel meer honden op het strand komen. Ik vind het vergelijkbaar met de stranden in Nederland.
Geplaatst door: Lianneke
, Datum:
19.03.2023 09:50
Bedankt alvast voor jullie reacties. Heel fijn. Ik heb mij al georiënteerd waar hondenstrand en zijn en of er een camping in de buurt is. En anders wandelen we alleen over het strand en zoeken we andere camping mocht daar geen plek zijn.
Het geeft wel vertrouwen om op de bonnefooi op pad te gaan. Misschien is het beter om eerst gedeelte binnenland te doen zodat we eind augustus wat kust en strand aan gaan doen in de hoop dat het daar dan wat rustiger is.