Ervaringen met oppomptenten en mistral (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Kristofds
, Datum:
13.03.2023 15:19
Hoi,
Ik ben op zoek naar een nieuwe/tweedehands tent, en natuurlijk lijken die oppomptenten wel wat. Ik stel me wel wat vragen over de stabiliteit van dergelijke tenten in stormweer of veel wind. Heeft er bijvoorbeeld iemand ervaring met een oppomptent en de mistral in het zuiden van Frankrijk? Bijvoorbeeld een Bardani Airwolf?
Groeten,
Kristof.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
13.03.2023 18:06
Niet specifiek met een oppomptent, wel met de mistral. Belangrijk is dat je je tent met veel haringen vast kunt zetten. Zorg dat je behalve zandharingen ook rotspinnen bij je hebt. Vraag op de camping van welke kant de mistral komt, en zet de opening van je tent de andere kant op.
Geplaatst door: ® Wim6
, Datum:
13.03.2023 20:15
Beste Kristof,
Niet met de Bardani Airwolf, maar wel met een Karsten 300 met verlengde luifel.
Met deze tent meerdere malen in een mistral en een serieuze storm in de buurt van St. Jean de Luz gestaan.
De tent bewoog mooi mee met de harde wind; ook de aluminium boogstokken gaven geen krimp.
Dus is de Karsten is voor mij stormbestendig.
De extra haringen heel beperkt toegepast, want de constructie mag nooit te staar worden.
Groetjes, Wim Janssen
Geplaatst door: Debbie
, Datum:
13.03.2023 21:46
Wij hebben ook ervaring met een Karstentent. Zoals ze zelf zeggen: staat als een huis. Schijnt tegen windkracht 12 te kunnen.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
14.03.2023 21:30
Hier ook al wat (Texelse) stormen doorstaan met een Karsten tent. Zoals hierboven al gezegd: beweegt mooi mee met de wind en staat als een huis!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.03.2023 23:24
Texelse stormen...
Meen me te herinneren dat de euforie over de pyramidetenten van De Waard lang geleden is ontstaan na een filmpje van het journaal over een windhoos op Texel. Boel tenten de lucht in, alleen een De Waard stond nog fier overeind.
, Datum:
15.03.2023 06:24
Haha Peter, klopt. Misschien wel onze de Waard! Ooit als eerste tent mee begonnen.
Geweldig mooie tent en net als de Karsten stormproof. Wél even opletten hoe je ' m opzet m.b.t. de windrichting. Als die er vol opstaat gaat ook een de Waard of Karsten dat niet leuk vinden!
Geplaatst door: Johan91
, Datum:
15.03.2023 09:32
Hee,
Wij hebben super goede ervaringen met de oppomp tent van Decathlon.
We hebben stormen en noodweer gehad in Spanje en die tent stond als een huis.
Voordeel van die tent is dat het een klein pakketje is en de aanschafprijs lag toen rond de 400.
Inmiddels hebben we de tent ingeruild voor een caravan maar zou hem zo weer over doen.
, Datum:
16.03.2023 14:12
Een paar jaar geleden de black and fresh oppomptent van Decathlon op een camping in Normandië gezien. Leuke tent en aantrekkelijke prijs!
, Datum:
16.03.2023 15:07
Ik bedoel de Quechua air.
Geplaatst door: Katja
, Datum:
18.03.2023 07:40
Wij hebben de bora wind gehad met een oppomptent van decatlon.
Het nadeel was dat ie helemaal induwde door de wind. Voelde niet fijn maar hij bleef wel staan.
Overigens hele fijne makkelijke tent voor toen 200 euro. Gebruiken we nog elke zomer.
, Datum:
18.03.2023 08:53
@Katja, vermoedelijk heb je hem dan niet hard genoeg opgepompt. Of het komt door de kwaliteit van de luchtbuizen; €200,- is wel heel weinig.
Geplaatst door: Nieneke85
, Datum:
30.03.2023 19:15
Wij hebben al paar jaar gekampeerd met een outwell alamosa tent. En ook keer echt flinke windstoten gehad direct aan het strand bij serignan plage. Ging prima. Paar extra haringen geen probleem. Ik vind het heerlijk een opblaastent. Alleen de luifel heeft twee lange stokken verder zijn het opblaasbare buizen waar schuim laagje omheen zit.