Overnachtingscamping rond Lyon... boeken of altijd wel plaats? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
23.02.2023 14:33
We willen op onze reis naar Volonne overnachten. Liever dichterbij Grenoble dan bij Lyon, maar ben er al achter dat dat niet mee zal vallen.
Laatste paar jaar hebben we niet overnacht; jaren ervoor eigenlijk altijd in een Chambre D'hote.... nu hebben we bedacht om dit jaar onze vouwwagen toch op te zetten voor 1 nacht (hebben redelijk snelle klapper, dus dat zou moeten lukken).
We reizen ook met 2 honden en hebben gemerkt dat dat al niet mee valt bij Chambre D'hotes (1 lukt vaak nog wel).
Ben een lijstje aan het maken met campings die in aanmerking komen maar omdat wij dit nog nooit hebben gedaan... moet ik een camping van te voren reserveren? (Doen we liever niet omdat we willen kijken hoe ver we komen) of is er altijd wel plaats..... ik ken wel campings waar caravans bijna aan de trekhaak blijven staan om volgende ochtend weer verder te trekken.... dat is met vouwwagen toch anders..... of staan jullie dan ook gewoon tussen de caravans?
Nog tips voor campings in de region Lyon/Grenoble of ....?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
23.02.2023 15:31
Ale je niet op zwarte zaterdag reist, zou ik de gok wel aandurven. Zo toeristisch is die streek niet. Gebruik de kaart van deze site en bel als je in de buurt van van een plek waar je wilt overnachten, wat rond. Dat scheelt loze kilometers. Mijn ervaring: hoe minder sterren, hoe makkelijker.
Ook een idee, kijk op https://www.homecamper.fr/, dat is een site van particulieren bij wie je in de tuin mag kamperen. Wel even checken of ze sanitair voor de gasten hebben.
Geplaatst door: ® Jan van I
, Datum:
23.02.2023 16:51
, Datum:
23.02.2023 16:56
Ah, ik had per ongeluk de komma achter de link meegekopieerd, dat was niet handig.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
23.02.2023 17:07
Je zou de municipal in Macon kunnen aandoen. Voor Lyon en dichtbij de autobaan richting Grenoble.
Wanneer je voor 1600 uur aankomt ( behalve in t super hoog seizoen) dan is er plek en kan je vaak aangekoppeld blijven staan. McDonald of buffalo grill op loopafstand. Camping heeft ook een restaurant en de optie voor afhaal pizzas.
Grote Supermarkt aan de overkant - Auchan...goedkoop tanken!
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
23.02.2023 17:15
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
23.02.2023 18:35
Welke dag in welke maand (of datum)reizen jullie?
Geplaatst door: Rob
, Datum:
23.02.2023 21:30
Net voor Lyon: camping International in Dardilly.
Bijna altijd plek en op 2 minuten van de snelweg.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
23.02.2023 22:41
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
24.02.2023 09:08
Wij hebben 2 jaar geleden overnacht met onze Combi-Camp op camping Le Daxia. Onder het mom, nu met een snel klapper gaan we dat doen! (voorheen Cabanon Mercury een altijd bij Hotel B&B Hotel Lyon StPriest overnacht) Le Daxia is een fijne camping net iets Lyon. Grote plekken, lekker brood en wat het eten af te halen. Het weer is daar alleen wat wisselvallig, wij hadden veel regen dus dit jaar toch weer een Hotel.. Ik heb nl geen zin meer in "gedoe" na een lange reis, en dat al helemaal niet in de regen...
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
24.02.2023 11:29
@Claudia23
Wij gaan boven Lyon via de A46/A42 naar Grenoble... Le Daxia is derhalve geen optie voor ons. Vrienden van ons overnachten hier ook vaak; dus had al wel gehoord dat het prima is om daar te overnachten.
@Irenem,
Wij vinden Macon eigenlijk net nog te dichtbij. Liever nog ietsje verder (tussen Lyon/Grenoble of bij Grenoble) ivm het stuk de 2e dag. Hebben weleens bij Aux Rives de Soleil overnacht (in stacaravan), was ook meer dan prima. Maar het mag voor ons net wat verder zijn.
@Jan van I en Peter
Thanks voor de tip. Daar ga ik ook eens kijken!!
@labrador
Nog nooit via de A39 gereden. Ga je dan bij Dijon de andere weg op. Helaas vinden we deze camping nog net wat te dichtbij. Liever rijden we een kilometertje of 850-900 op de eerste dag zodat 2e dag niet meer zo ver is.
Dank jullie wel alvast voor de tips!!!
, Datum:
24.02.2023 12:05
A39 richting Bourg-enBresse, dan de A40 richting Geneve, de A41 richting Annecy en dan recht naar het zuiden kom je vanzelf in Grenoble uit. Rijdt stukken rustiger en is qua landschap vele malen mooier dan de Route du Soleil. In kilometers denk ik fractie langer, maar in tijd zal het niet uitmaken..
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.02.2023 12:51
Rond Beaune en Macon heel veel mogelijkheden, maar als jullie wat verder willen is misschien camping de Lyon in Dardilly wat. Ligt min of meer naast de snelweg, altijd plek en je kunt er eventueel ook iets huren (dan wel reserveren). En naast de camping (in directe omgeving) veel overnachtingshotels dus mocht het regenen kun je ook nog besluiten om een hotelletje te nemen. Directe omgeving is niet mooi met hotels en supermarkten, maar wel goed om te overnachten!
Rond Grenoble is wel wat verder, maar wel een hele mooie en leuke plaats.
Ik zou gewoon rijden via de A6, wij rijden die al jaren midden in het hoogseizoen en nooit als druk ervaren! Komen hier heen vaak op zondag of maandag langs en terug vaak op vrijdag of zondags.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
24.02.2023 13:22
Ben toch benieuwd over welke datum of periode we het hebben. Het antwoord hangt daar namelijk behoorlijk vanaf.