naar Le Barcares zonder snelweg (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® marie-paul
, Datum:
17.02.2023 16:40
we hebben net een mobilhome gekocht met de bedoeling naar Le Barcares (Z Fr) te rijden zonder snelweg. Als beginners zoeken we ons nu zot naar mogelijkheden van tussenstoppen zonder de snelweg te moeten gebruiken maar op ons gemakje naar onze bestemming te rijden. wie kan ons helpen aan een route van vb Antwerpen naar Le Barcares ?
Geplaatst door: Philip
, Datum:
17.02.2023 16:56
Dat is toch heel eenvoudig. Je kunt ieder navigatiesysteem gebruiken die er is, eenvoudig " vermijden snelwegen" en " vermijden tolwegen" aangeven, en het systeem maakt de route voor je. Als je dan weet hoeveel km je per dag wilt rijden kan je op de kaart op deze site campings vinden rond die afstand. En zo creëer je je eigen route.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.02.2023 14:45
Beter dan Philip kan ik het niet zeggen.
Behalve dan dat topicstarter een mobilhome (ik neem aan dat een stacaravan bedoeld wordt) gekocht heeft en dus vermoedelijk geen kampeermateriaal heefrt. Dan kan TS voor onder weg beter naar hotelletjes en chambres d'hôtes zoeken dan naar campings. Belangrijkste keuze in dat geval: ga je voor kraak-noch-smaak budgethotelketens (prima om te douchen, te slapen en weg te wezen) of kies je voor een gezellig hotelletje/bed and breakfast?
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
18.02.2023 16:30
In Belgie is een mobilhome een
Kampeerauto/Camper
En voor die route ,tol vrij naar het zuiden kan hij/zij dan ook beter
Op HET camper forum kijken/lezen
Al is zijn route,s ook hier al eerder vermeld
Er zit ergens een zoek functie🤔
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.02.2023 17:10
Ah, als Nederlander dacht ik dat een camper bij onze zuiderburen een zwerfauto heette.
Dat is in ieder geval een mooi woord, wat precies zegt waar een camper voor bedoeld is. Vaste routes, om over vaste bestemmingen maar te zwijgen, bestaan niet. De reis zelf is je bestemming, zei de Chinese filosoof Lao Tse heel lang geleden.
Maar goed, overnachtingsplekken voor de camper vind je op campercontact.com en park4night.com. De keuze is reuze. En dan kun je natuurlijk ook nog gewoon op campings gaan staan, maar goed, deze campinggids (camping-frankrijk dus) had je al gevonden.
En voor al je verdere vragen is er inderdaad camperforum.nl