Bretagne, roze kust of? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Maartje1
, Datum:
05.02.2023 14:14
Nog nooit in Bretagne geweest.
Tip gevraagd:
Wij zouden onze zomer vakantie in de Correze willen combineren met Bretagne.
Bekent zijn de roze rotsen. Maar misschien is iets anders ook erg mooi? Het moet wel een beetje handig liggen tov de Correze.
Wat willen wij qua omgeving?
Rotsen, zee wandelpaden.
Leuk plaatsje of stadje.
Gewoon mooie natuur, beetje Bretagne proeven voor wellicht een langere vakantie.
Wat willen wij qua camping.
Rustig
Niet te groot
Zwembad
Huisdier welkom
Geen animatie.
Redelijk ruime plek
Schoon sanitair
Zwembad(je)
Wie heeft de tip?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
05.02.2023 17:54
Kleiner dan de Côte de Granite Rose, maar wel lekker ruig en een stuk gunstiger vanuit de Corrèze: de Côte Sauvage op het schiereiland Quiberon. Niet vergeten ook even te kijken bij de monding van de Ria d'Étel in zee, een wild kolkende plek waar je gewoon gebiologeerd wordt door de stroming.
Geplaatst door: Maartje1
, Datum:
05.02.2023 19:46
Dank je ik ga me er eens op oriënteren...
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
05.02.2023 22:41
Cote Sauvage vind ik qua kust, landschap en cultuur toch niet echt vergelijkbaar met de Bretagne. Persoonlijk vind ik Finestere echt mooi, maar dat is qua rijden dan wel een stuk verder. Waarom niet in de richting van Saint-Malo? Van daaruit zijn (ook) een hoop dingen op fatsoenlijke rijafstand voor een dagtripje, zoals de Cote de Granit Rose, maar ook de Mont-St-Michel en het binnenland met de stad Rennes.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
06.02.2023 09:12
Geplaatst door: Henny
, Datum:
06.02.2023 09:41
https://www.lechatelet.com/nl/
Prachtig gelegen camping en van uit daar kun je alle kanten uit. Wandelpaden langs de mooie kust. Maar ook leuke plaatsjes . Bij eb lopen door de baaien en kijken bij de mosselpaden die in zee staan.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
06.02.2023 09:42
...mossel paden moet natuurlijk zijn PALEN !!!!!
, Datum:
06.02.2023 10:03
Ha dank jullie allemaal. We gaan het eens op rijtje zetten. Inmiddels wordt hier ook al Normandie weer genoemd. En dan zeg maar in de buurt van Havre. (Manlief wil al heel lang de invasiestranden bezoeken) Daar vandaan zou het 6,5 rijden zijn naar de camping in de Correze. Dus een reisdag. Ik moet echt even kijken wat iedereen thuis wil.
En vanuit Nederland is het ook een fijne afstand. Zuid Bretagne is dan net weer te lang.... bedankt voor de tips zover. De Normandie tips ter hoogte van Le Havre zijn ook zeer welkom.
Wat willen wij qua omgeving?
Rotsen, zee wandelpaden.
Leuk plaatsje of stadje. En naartuurlijk in Normandie WO2 geschiedenis.
Gewoon mooie natuur, beetje Bretagne of Normandie proeven voor wellicht een langere vakantie.
Wat willen wij qua camping.
Rustig
Niet te groot
Zwembad
Huisdier welkom
Geen animatie
Redelijk ruime plek
Schoon sanitair
Zwembad(je)
Wie heeft de tip?
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
06.02.2023 13:16
Wij vonden Camping Le brevedent in Brevedent (Normandië) een mooie camping. Ruime plaatsen, her en der verspreid en niet in paadjes, zwembad, kasteel, met daarin restaurant, zwem/vis/speelvijver, rustig, schoon sanitair en toen wij er waren , een paar jaar geleden, geen enkele vorm van animatie. Heel veel moois in de omgeving te bezoeken, ook de invasiestranden.
, Datum:
06.02.2023 16:14
Als ik bij de goede camping kijk, review etc. Dan zijn er live muziekavonden. Dan twijfel ik wel beetje.... en mij is niet helemaal duidelijk of hondje welkom is. Maar ligt wel heel leuk.
Ik ga nog verder kijken.
Geplaatst door: Hannah
, Datum:
06.02.2023 17:15
Camping Reine Mathilde in Etreham. Ligt prima ten opzichte van de verschillende invasiestranden. Vlak bij Arromanches, Batterie de Longues (de bunker van Pluskat) e.a.
Qua leuk stadje kun je dan naar Port-en-Bessin. Dat heeft zelf ook een camping maar die vonden wij minder sfeervol.
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
06.02.2023 18:12
Allen met hond bezocht. Animatie overal afwezig.
Honfleur Du Phare, nabij Le Havre, je loopt zo het plaatsje in. Ipv zwembad de zee op loopafstand, sanitair matig, ligging fantastisch
Grandcamp-Maisy Du Joncal Bovenop de dijk, magnifiek uitzicht, een belevenis voor enkele nachten. Cp sfeerloos verder
La Cambe Des Pommiers kleine cp vol Nederlanders, gunstig tov stranden
Saint Suliac Municipal Les Cours, een van mijn favoriete campings! Je loopt zo een heerlijk dorpje in, veel te doen in omgeving en zwemwater op 5 minuten lopen
St-Quay-Portrieux Bellevue, machtig uitzicht, zwembad en strand (zwart zand), GR wandelpad loopt voor cp door.
Saint Jean du Doigt mun Pont Ar Gler, stand dichtbij, geen bereik wifi, daarvoor loop je het kerkhof op ;-)
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.02.2023 19:13
Ik vind Correze zelf veel te ver van Bretagne om te combineren. 6,5 uur rijden zal in de praktijk nog wel 'ns langer kunnen zijn, afhankelijk van de plek. Waarom geen combi Normandie/ Bretagne? Je zou Normandie omgeving Caen (bijv Cabourg) kunnen gaan zitten, dan heb je zowel links (westelijk) de optie voor de invasiestranden als rechts (oostelijk) leuke plaatsjes zoals Honfleur, Deauville en evt zelfs een flinke dagtocht naar Etretat (prachtig).
Daarna zou je naar Bretagne kunnen. Wil je niet zo ver "de punt" in, dan kun je ook kiezen voor omgeving Erquy. Hier mooi wandelen rondom het schiereiland en in de omgeving heel erg veel te doen, Dinan, Dinard, Fort La Latte, Cap Frehel, St Malo, evt zelfs Mont St Michel (dagtocht) enz. Het is wel zo dat de roze rotsen heel erg mooi zijn, maar het is daar wel erg druk in de zomer vonden wij. Noord Bretagne is veel spectaculairder dan Zuid Bretagne! Erquy is zeer geschikt voor een "kennismaking" met Bretagne.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.02.2023 19:17