Voorpret :-) Eten op de overnachtingscamping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Debbie
, Datum:
22.01.2023 14:00
Hoi allemaal,
Ik heb de zoekfunctie van het forum gebruikt maar ik kwam niet helemaal tegen wat ik zocht. Wij reizen aankomende zomer met onze vier (kleine) kids en onze caravan naar Frankrijk, vorig jaar hebben we drie reisdagen gedaan, dit keer willen we het in vier dagen rijden zodat we niet te lang in de auto zitten per dag. Onze tweeling van 1 zorgt er anders voor dat het niet zo gezellig is in de auto :)
Voor mij is de reis ook echt vakantie, nieuwe plekken ontdekken en kijken waar we 's nachts slapen. Ik wil er niet te veel van uitgaan dat er een restaurant op of in de buurt van de camping is dus ik wil zelf ook eten voor het avondeten meenemen. Hebben jullie nog lekkere en makkelijke ideeën?
Vorig jaar hadden we 1 succes, ik had een maaltijdsalade voorbereid. Pasta gekookt meegenomen in de koelkast en alle ingrediënten verder los meegenomen. Op de camping alles bij elkaar gedaan, dressing erbij en een focaccia afgebakken in ons oventje. Snel, makkelijk en lekker.
Onze koelkast staat onderweg niet aan, maar ik zet er een aantal bevroren pakken fris en water in dus het blijft best lang koud en op de camping kan hij weer aan de stroom.
Ik hoor graag hoe andere mensen dit doen! Wij zijn vast niet de enigen die er een feestje van willen maken onderweg :)
Geplaatst door: Debbie
, Datum:
22.01.2023 14:16
Ik had wat verder naar beneden moeten kijken bij de zoekfunctie, ik kom leuke topics tegen :) Maar misschien vinden mensen het nog leuk om meer recentere ervaringen te delen?
Geplaatst door: S@ndra
, Datum:
22.01.2023 14:49
Wij nemen altijd bolognesesaus mee, ingevroren. Dan op de camping is het bijna ontdooit, opwarmen, spaghetti koken en eten.
Als we langer dan twee dagen rijden schuift de saus door naar de tweede dag en eten we de eerste dag zalm (ingevroren meegenomen) met minikriel en salade.
Ook vaak mee: pak houdbare melk, eieren en pannenkoekmeel. Zakje soep vooraf als we behoefte hebben aan iets hartigs.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
22.01.2023 18:34
Wij nemen voor overnachting wraps, roomkaas, gerookte zalm en rucolasla mee.....ff oprollen,wijntje openmaken en smullen maar.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
22.01.2023 21:37
Ik maak een pan kip-champignon ragout. Invriezen in kleine platte pakjes
en dan fungeren ze onderweg als koelelement.
Op de camping even opwarmen, rijst of pasteibakjes er bij.
In het verleden ook wel eens stevige goulash-maaltijdsoep gemaakt
Lekker met een vers stokbrood van een bakker die je onderweg wel ziet,
of een brood uit de kampwinkel
Geplaatst door: Madelon
, Datum:
23.01.2023 08:10
Wij eten dan weleens noodles ( van die 1 persoons snackporties die je 3 minuten moet laten koken) met gebakken courgette/paprika, gehaktballetjes in satesaus uit blik en dan een eitje er bij bakken. Eventueel nog gebakken uitjes en je hebt een simpel maar lekker gerecht:)
Geplaatst door: patricia
, Datum:
23.01.2023 08:31
Altijd pasta salade onderweg, lekker broodje erbij.....
Wel alleen voor de 1e dag, 2e dag gaan wel lekker happie op de camping eten.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
23.01.2023 13:23
Wat vroeger niet kon, maar tegenwoordig met internet (Maps) super makkelijk is: zet je route uit en kijk dan of je onder weg (vlak voordat je bij de overnachtingsplek bent) een supermarkt langs of vlakbij de route tegenkomt. Even snel naar binnen met een kort/gericht lijstje et voilá. Verse en vooral Franse producten, heerlijk. Je kan natuurlijk ook vooraf kijken of er een supermarkt in de buurt is en daar na het loskoppelen even naar toe rijden.
Omdat alles in de caravan (inmiddels) een vaste plek heeft, hebben het buitenkookstel en eventueel de oven altijd snel voorhanden en daarna weer opgeborgen. Een lekkere kop soep met vers brood sla en een afbak quiche of uitgebreider als we genoeg tijd hebben. Pas als het weer echt slecht is of we door omstandigheden erg laat zijn, wijken we uit naar afhaal of restaurant.
Geplaatst door: MKMK
, Datum:
23.01.2023 13:50
Ik haal bij de Chinees een bak bami en een bak groenten. Deze vries ik in, in de caravan gaat het in de koelkast. Op de overnachtingsplaats hoef ik het alleen nog maar warm te maken.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
23.01.2023 14:35
Voor in de auto, heb ik altijd verschillende handige bakjes mee in de koeltas met gezonde snacks, wraps met sla, couscous, tomaatjes komkommertjes , miniworstjes, soepstengels,meloen. En we drinken onderweg alleen water ( air up of met smaakje toegevoegd van picknick, lemon oid) Wist je dat je daardoor veel fitter blijft tijdens je reis?
Ook bij ons gaat er gaat een bak pasta wat van te voren is gemaakt uit de diepvries mee, zodat het als koel elelement dient. s’avonds even opwarmen en klaar! Verse sla doe ik in de caravan koelkast voor er bij, en natuurlijk du vin ;) Ook gaan inmiddels iedere jaar zelfgemaakte pannekoekjes mee, voor het ontbijt de dag erna. Uiteraard als er verse broodjes voor handen zijn kopen we die op de camping, maar soms net te laat om nog te bestellen, of ze zijn niet verkrijgbaar. Het komt altijd wel op;) haha , en de kids zijn er gek op.
Ik moet er niet aan denken om na een lange reis dag nog boodschappen te doen. En toen we een keer besloten niks mee te nemen om lekker uit eten te gaan, was dat ook geen succes omdat dit veel te lang duurde.
Ook neem ik altijd wat broodbeleg mee, houdbare toetjes/ choco/yogho voor de reisdagen.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
23.01.2023 14:56
Ik bak thuis wat kipfilet
En neem een pot chicken Tonight mee,rijst koken.....klaar
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
23.01.2023 14:59
Maandmenu van onze favoriete Chinees. Invriezen en we genieten 2 dagen.
Geplaatst door: ® Janeway
, Datum:
23.01.2023 18:29
Heel simpel soep met brood.. Ik neem in onze koelbox wat vleeswaar/plakjes kaas mee. Bevroren brood en 2 blikken soep. Wat gesneden fruit/komkommer/worteltjes en dat is het.. volgende dag iets van het camping restaurant..
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
23.01.2023 19:40
Wij nemen vaak een blik/zak soep mee en vacuum verpakte braadworst (aldi). Onderweg regelen we een stokbroodje en een lekker frans (stink) kaasje. Lekker menu. Knakworst is ook altijd een succes.
Op onze boot lukt het ook boodschappen te doen. We hebben vaak reserve eten aan boord. Menu:
Gehaktballetjes in saté saus (blik), blik sperziebonen en rijst
Braadworst, pot rode kool, aardappelpuree a la minute en appelmoes
Pannenkoeken (mix waar alleen water bij hoeft)
Spaghetti met gehaktballetjes. ( borrel gehaktballetjes) pot kant en klare pastasaus en spaghetti
Chicken tonight kerrie, blik doperwtjes/worteltjes en rijst. (Eventueel kipfilet)
Geplaatst door: chrisje
, Datum:
28.01.2023 09:28
waarom de koelkast niet aan onder het rijden?
wij zijn toch van die zuinige hollanders die allles meenemen tot aardappelen
ik heb gewoon de koelkasten aan onder het rijden bij stop heerlijke lunch maken of wat koude drank.
haal alleen tijdens de stop ff de stekkers los aan trekken ze de accu van de auto leeg
gewoon aan zetten de koelkast dan kan je voor enkele dagen iets meenemen en blijft het fris
Geplaatst door: Henny
, Datum:
28.01.2023 10:18
Precies, hier blijft koelkast óók aan tijdens het rijden, ook in vriesvak ( je ) zit het een en ander voor de volgende dag. Voor 1e dag thuis al dagen van te voren iets klaargemaakt ( nasi of macaroni ) ingevroren en bij vertrek in de koelkast.
Inderdaad...bij lange stop.....koelkast uit ivm accu auto...
Geplaatst door: bert
, Datum:
28.01.2023 12:25
Hebben mensen die een caravan hebben geen losse accu in hun caravan staan? Dat is toch veel makkelijker en beter voor je accu van je auto. Die wordt vaak al leeg getrokken door opladen van telefoons en airco. De accu van de auto is bedoeld voor start en licht en niet voor een koelkast van je caravan.
Bovendien als je op de camping staat en je hebt niet gelijk stroom of er is een stroomstoring dan heb je de backup van je accu.
Zodra ik mijn caravan op 230 aansluit, wordt mijn accu automatisch bijgeladen.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
28.01.2023 13:28
Verdiep je eens in de techniek van je combinatie
Moderne auto,s hebben tegenwoordig een 13 polige aansluiting
Met hier op 2 , 12 volt aansluitingen
1 voor de verlichting ed vd caravan , deze is contstant, echter laad meestal de in de caravan aanwezige ( mover) HH accu niet
Kan wel maar dan moet er een zg cyrix tussen, welke de koppeling tot stand brengt
En 1 voor de KK , en deze word bij afzetten vh contact uitgeschakeld, ook deze laad de HH accu niet ,zelfde als hier voor
Zodat de KK dus de accu niet kan leeg trekken
Je kan dus gewoon je KK laten koelen tijdens de rit, maak je een echt langere stop
Zet je hem op gas of hang je hem aan de 230 op de camping
Heb je een oude 7 polige aansluiting dan gaat dit niet op en zal je id ff de stekker moeten losmaken
Of je bouwt een zg batery- guard in , deze schakelt de accu uit als deze iets te laag word
Maar dan heeft de accu nog genoeg kracht om te starten
Geplaatst door: bert
, Datum:
28.01.2023 14:04
Ik heb een 13 polige stekker en als ik een sleutel in mijn caravan omdraai wordt de accu van de caravan opgeladen en de caravan voorzien van stroom door de auto.
Anders draait alles op de accu van de caravan (behalve de verlichting van de auto natuurlijk).
Ik kan wel drie dagen zonder stroom van de camping met 1 accu. En anders heb ik nog een reserve in mijn auto (deep cycle accu).
Op de camping kan ik overschakelen op 230 en wordt mijn accu opgeladen.
Nergens geen omkijken naar.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
28.01.2023 15:11
Heren, we gaan off topic. Wellicht een nieuwe topic openen of zaak bespreken op het caravan forum ? ( https://caravan-forum.nl )