Waarheen?? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® MVB
, Datum:
13.01.2023 13:31
Wij willen dit jaar naar Frankrijk. Twijfelen nog enorm over welk gebied en boeken/niet boeken. Ik hoor dat de wat meer zuidelijker delen meer goed weer garantie hebben en ook erg mooi zijn. Maar we zijn ook bang voor een zomer als vorig jaar met veel hitte en droogte. Waar in Frankrijk zit je dan toch nog goed qua weer en geen kans op opgedroogde meren en rivieren? Onze kinderen houden erg van natuurwater zwemmen kanoën etc. Dus aan een mooi meer of een rivier zou ideaal zijn. Het liefst nemen we de hond dan ook mee naar het water.
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
13.01.2023 13:43
Dat het zomers warmer wordt kan niemand iets aan doen. Je kan eerder of later op vakantie gaan maar als je schoolgaande kinderen hebt dan ben je beperkt tot de schoolvakanties. Wij hebben geen inwonende kinderen meer dus gaan wij de laatste jaren in juni op vakantie. Wat mij de laatste paar jaar is opgevallen dat het, zonder reservering, moeilijker wordt om op een leuke (meestal bekende) camping op de bonnefooi aan te komen. Vorig jaar op de camping Les Coudoulets gestaan maar het was nog wel even puzzelen voor de eigenaar om ons voor 4 weken op een leuke plek te plaatsen. Het lukte maar voorgaande jaren ging het allemaal iets makkelijker. Nu kregen we zelfs op campings onderweg (Frankrijk) een "nee" voor 1 overnachting.
Ik zou er niet zondermeer vanuit gaan dat je zonder reservering een plekje krijgt. Maar succes met het zoeken van een leuke camping.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
13.01.2023 15:54
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
13.01.2023 19:29
wellicht is de omgeving van Embrun dan een aanrader: je zit al ongeveer op 700-800 meter hoogte dat scheelt weer paar graden. Het mooie meer lac serre poncon in de buurt, of wat andere kleinere meertjes. Je kunt er surfen, wakeboarden, waterfiets huren, raften, vast ook canyoning, of nog hoger in de bergen wandelen. genoeg te doen lijkt me.
Je kunt ook kijken aan de zuidkant van hetzelfde meer, iets verder weg bv richting barcelonette.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
13.01.2023 19:41
Rond Castellane ook een aanrader. Hele mooie omgeving en veel mooie campings. Wij hebben zelf gestaan op Domaine du verdon. Een wat grotere camping, maar daar merk je niets van. Wij vonden het een fantastische camping. De camping ligt aan een riviertje, maar was wel erg koud.
Geplaatst door: ® MVB
, Datum:
13.01.2023 23:32
Bedankt voor de tips! @Henny jij zegt midden Frankrijk en dan kun je eventueel zakken. Maar als ik reserveer (wat overal wel wordt aangeraden ivm volgeboekte campings) Kan ik dan eerder vertrekken? Denk het niet toch?
Geplaatst door: Henny
, Datum:
14.01.2023 10:26
Ik zou dan dus 1 week boeken als de vooruitzichten niet 100% goed zijn. Er zijn daar aan dat Lac Des Settons zoveel campings....of iets verder ervan af....áls het tóch mooi weer blijkt te blijven. succes
Deze ligt pal aan het meer met in directe omgeving veel nautische activiteiten, daarom natuurlijk wél een camping die zeer gewild is. https://settons-camping.fr/locations/camping/#
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
14.01.2023 11:40
Reserveren en eerder vertrekken lukt meestal niet met teruggave van geld. Op de bonnefooi geef je wel vaak aan hoe lang je wil blijven maar reken je gewoon af op de dag dat je vertrekt. Slechts 1 keer meegemaakt dat dat bij Nederlandse eigenaars niet mocht, daar hebben we mede ivm de onvriendelijke ontvangst rechtsomkeert gemaakt.
Geplaatst door: J
, Datum:
14.01.2023 13:04
Afgelopen jaar in juni toch ook vaker meegemaakt dat we bij aankomst “ complet” troffen. Echt volle campings.
En ook bij niet reserveren vaker de exacte verblijfsduur aangeven.
Vrijheid is veel beperkter geworden dan we gewend waren.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
14.01.2023 13:34
Voor een beetje stabiel zomerweer moet je ten Zuiden van Lyon zijn. De Jura en Vogezen zijn een prachtig gebied met mooie meren, maar als je pech hebt, kan het langdurig regenen. In het hoogseizoen zullen veel campings in de zonnige gebieden volgeboekt zijn. Je hoort wel van mensen die altijd op de bonnefooi gaan, maar dan kunnen ze meestal maar voor een paar nachten op een camping staan, en op de echt populaire campings lukt dat vaak ook niet in het hoogseizoen.
Zeker met kinderen en een hond wil je wat meer zekerheid en een camping die ook wat te beiden heeft, dus reserveren!
De waterstand in de meren het Lac de Serre Poncon, Lac de Sainte Croix en Het Lac de Castillon bij Castellane was het afgelopen jaar extreem laag. Hopelijk gaat het daar dit jaar beter met de waterstand. Dat was het gevolg van weinig sneeuw in de winter en veel vraag naar elektriciteit, waardoor er veel water nodig was voor het opwekken van stroom. Beschikbaarheid bij campings aan het meer van Annecy is al minimaal. De meeste campings hebben geen vrijeplaatsen meer in het hoogseizoen. Kijk eens naar camping Millau Plage aan de Tarn.
Camping-frankrijk.nlCamping Millau Plage in MillauAlles wat u wilt weten over deze camping in Aveyron
Foto's: https://photos.app.goo.gl/LHCMrVgaxvDv6XZ1A
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
15.01.2023 09:49
Wij (hond en puber meiden) hebben 2 jaar geleden een hele leuke vakantie gehad om camping Douce Provence. Sinds 2021 aangesloten bij Yelloh Village, dus nog niet alles was "klaar"maar wel een hele leuke camping met riviertje, (vis)meer en simpel zwembad.
Snachts wel eens ene bui maar overdag heerlijk weer!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
15.01.2023 13:27