Boeken of bonnefooi? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Marieke
, Datum:
12.01.2023 13:11
In de zomer willen wij na jaren weer eens naar Frankrijk. Vroeger gingen we met z'n 2en op de bonnefooi het mooie weer achterna.
Nu zijn we met 3 kinderen en een hond en willen we liever niet te ver rijden. Het voelt wat veiliger om te boeken. Echter zijn we ook bang voor slecht weer en zouden dan ook vrij willen zijn om wat zuidelijker te gaan. Een regenbui is niet erg maar ooit eens 2 weken ergen gehad dat vond ik niet leuk meer. Wat is jullie ervaring? Wie heeft tips?
Geplaatst door: patricia
, Datum:
12.01.2023 13:34
Ik zou de gok niet meer nemen, alles raakt al bijna vol nu , zo wat ik lees.
Beneden de grens van Lyon heb je meer kans op mooier weer, daarboven kan je idd de pech hebben.
Misschien eens halverwege Frankrijk op zoek gaan, bv de Drome, of vind je dat ook te ver?
Geplaatst door: conny
, Datum:
12.01.2023 13:59
Het hangt ervan af wat jullie wensen/eisen zijn.
Campings met toeters en bellen zijn snel volgeboekt, maar iets eenvoudiger kun je ook (vlak) voor vertrek benaderen of er plek is.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
12.01.2023 14:09
Voor een beetje stabiel zomerweer moet je inderdaad ten Zuiden van Lyon zijn. De Jura en Vogezen zijn een prachtig gebied, maar als je pech hebt, kan het langdurig regenen. In het hoogseizoen zullen veel campings in de zonnige gebieden volgeboekt zijn. Je hoort wel van mensen die altijd op de bonnefooi gaan, maar dan kunnen ze meestal maar voor een paar nachten op een camping staan, en op de echt populaire lukt dat vaak ook niet in het hoogseizoen.
Zeker met 3 kinderen en een hond wil je wat meer zekerheid en een camping die ook wat te beiden heeft, dus reserveren! Op de heenweg zou je een overnachting kunnen maken, om de volgende dag een beetje op tijd bij de camping aan te komen. Terug kun je overwegen on in één keer te rijden, thuis staat alles klaar.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
12.01.2023 17:15
Wij gaan bijna altijd op de bonnefooi, de enige reden om te reserveren is als we perse in een bepaalde plaats op een bepaald moment willen zijn bv voor familiebezoek. We vinden vaak plek voor meerdere weken, geen enkel probleem als je maar niet op de campings met Nederlandse eigenaren of met veel toeters en bellen wil zijn.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
12.01.2023 18:41
Ik zou het met 3 kinderen en een hond erbij niet gokken om op de bonnefooi te gaan. Het afgelopen jaar was het enorm druk en vol in Frankrijk, zelfs kleine campings waar wij regelmatig een paar dagen staan waren "complet", en ik heb veel mensen gezien die volledig in paniek waren omdat er in de buurt geen campings meer plaats hadden. Ik heb de indruk , als ik zo de berichten en geluiden om mij heen hoor, dat het dit jaar nog wel eens drukker kan worden.
Wij gaan altijd op de bonnefooi, en zijn tevreden met ieder plekje dat we kunnen krijgen, maar dit jaar hebben wij toch maar campings besproken.
Geplaatst door: An
, Datum:
12.01.2023 18:53
Wij kiezen voor onder de lijn Lyon en boeken. Ik ga nooit!!! meer met kinderen op de bonnefooi. Wat een stresssss. Nee hoor, leuke camping zoeken en boeken
Geplaatst door: bert
, Datum:
13.01.2023 07:59
Geplaatst door: Nika
, Datum:
13.01.2023 12:51
Wanneer je de reis wat opsplitst, bv 2 overnachtingen halverwege, en dan je reis vervolgd naar zonzeker weer( drôme) echt dikke aanrader, hebben je kids en hond geen last van het lange rijden. Daarnaast heb je een enorm voordeel dat je eerder boekt, omdat je op campings nu nog de mooiste plekjes kan krijgen. En vergeet vooral de voorpret niet en de rust die het je geeft.
Wij hebben al voor 11 dagen geboekt, ( rest moet nog) en hoe leuk is het dan om de foto's reviews te gaan bekijken en op google te zien dat je een fantastisch uitzicht hebt bv.
Geplaatst door: S@ndra
, Datum:
15.01.2023 08:46
Groot fan van de zon achterna reizen en wel zien waar we uitkomen. Zonder kinderen, dus eind vorige eeuw gingen we eind juni/begin juli en altijd prima gelukt.
Met kinderen en aantal keer geboekt maar toen ze ouder werden het 'op goed gekuk' weer geprobeerd met wisselend succes.
Maar tegenwoordig werk ik in het onderwijs, gaan de kinderen niet meer mee en vorig jaar dus alles geboekt. Vijf campings aansluitend geboekt en niks meer op goed geluk.
Zo jammer, maar doordat iedereen boekt ontkomen we er in de zomervakantie niet meer aan.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
15.01.2023 09:46
Voor dit jaar afgelopen Oktober al moeten boeken! Ik zeg moeten omdat de camping in onze gedachten al bijna was vol geboekt! Ik heb ook liever rust in mijn hoofd en heb voor dit jaar 3 campings geboekt, geen gedoe leuk al die voorpret en lekker relaxt op vakantie.
Daar naast zie ik het niet zitten om de toko na 2 nachten weer af te breken omdat we niet langer kunnen blijven, dus tja wij boeken wel....
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
15.01.2023 11:11
Wij gaan van begin juni tot eind augustus. De week van 7 augustus tm 14 augustus boeken we, alleen omdat we dan familie op bezoek krijgen. Boeken maakt mij juist onzeker, je weet nl nooit hoe het weer en de camping uitpakken. Ik wil weg kunnen bij regen of kou, bij veel lawaai of babygehuil, of vieze toiletten enzovoorts.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
15.01.2023 11:24
Is ook zo Ivo, dat hadden wij afgelopen jaar op camping Hirondelle. Wij vonden het er toen vreselijk en zijn dan ook eerder vertrokken, dat verlies van geld hebben we dan maar genomen om ga me iig niet irriteren aan dingen en er blijven omdat we al betaald hebben. Soms krijgen we wat geld terug, soms ook niet, maar dat is dan maar zo...
Geplaatst door: Rob
, Datum:
15.01.2023 12:16
Wij gingen zelfs met de kinderen op de bonnefooi, in het hoogseizoen, en naar Zuid-Frankrijk.
Maar we hebben dan wel meegemaakt dat er geen plek is op die mooie camping, of dat je slechts een paar dagen kan blijven. Niet altijd leuk met vermoeide kinderen achterin, vooral als bij de ingang van de camping het superdeluxe zwembad al zichtbaar is.
Je kan ook eerst wel op de bonnefooi gaan, tevreden zijn met een wat mindere camping, dan daar in buurt gaan rondkijken, en dan het jaar daarop wel reserveren.
Het betere weer vind je vooral in het zuid-oosten, het groen in het westen, en de mooie ruigheid rond ardeche of cevennes. Maar da's persoonlijk natuurlijk ...
Geplaatst door: JanMat
, Datum:
15.01.2023 12:25
Wij gaan altijd op de gok. In het hoogseizoen zijn we thuis en in het voor- en naseizoen trekken we rond. We zoeken tijdig naar een geschikte camping. Dat wil zeggen niet te laat in de middag want dan neemt het aantal zoekenden toe.
Geplaatst door: conny
, Datum:
15.01.2023 13:29
"Vrij zijn" en toch zekerheid : de dag tevoren contact opnemen of er plek is (en evt. reserveren) om te voorkomen, dat je voor niets komt.
Trouwens : je kunt vluchten voor slecht weer, maar wij zijn vorig jaar vanwege de hitte gevlucht (38 gr. in juni). Gelukkig hadden we niet gereserveerd.
Doe wat jullie zelf het prettigst vinden. Veel plezier !
Geplaatst door: ® Marieke
, Datum:
16.01.2023 19:48
Bedankt voor alle reacties!
De kogel is door de kerk we hebben toch geboekt . 1 week Luxemburg en daarna 2,5 in de buurt van Annecy. Wel op plekken met schaduw en met een zwembad met overkapping. Zo zijn we op alles voorbereid ;-) geeft nu wel rust en de voorpret kan alvast beginnen! Ik lees toch wel veel dat camping ls volraken. Nogmaals dank!
Geplaatst door: svdl
, Datum:
19.01.2023 11:33
ligt er ook aan wat je op de bonnevoi noemt en of je 2 weken wil staan of bijv dag of 5
Wij boeken niet lang van te voren de eerste camping voor een paar dagen. Daarna kijken we op de camping verder naar een andere camping. Dat zijn meestal niet hele grote campings met veel animatie en een zwemparadijs maar ook geen campings van minder dan 60 plekken en een opzet zwembad.
Voordeel vond ik dat als een camping niet beviel of het weer slecht was je snel weer weg was en je ook gebieden kan bezoeken die minder toeristisch zijn en je wel bijv 2 dingen wil bezichtigen.
Nu met internet zie je al snel of campings vol zijn. En deze site heeft ook een tabblad waar de campings op staan die nog plek hebben in een bepaalde periode.
Wij hebben eerst altijd geboekt maar nu dus niet meer. Zijn op deze mannier gaan kamperen toen de kinderen 12/10/7 waren
Geplaatst door: Nika
, Datum:
19.01.2023 12:51
Heerlijk vooruitzicht Marieke! Boekjes bestellen, kijken of je kampeerspullen up to date zijn.
Ff sneupen in kampeerwinkels, routekaarten halen.
Internet tips voor uitstapjes in de omgeving bekijken en opslaan!
Geniet van de voorpret.