Mistral val de cantobre (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nika
, Datum:
08.01.2023 19:31
Hey hallo,
We zijn zoals vele anderen met ons weer aan het oriënteren voor de vakantie dit jaar.
Ons oog viel op camping Val de cantobre. Het lijkt ons een prachtige omgeving, en de kids vallen vooral voor het zwembad.
Echter las ik dat het de mistral wind daar kan voorkomen? Wij hebben dit ooit in de Pyreneeën meegemaakt, en het was zodanig dat we zijn verhuist. Buiten koken onmogelijk en door de droogte heel veel stof en zand.
Is de kans daar groot, of is dit incidenteel geweest? Misschien ergens op klimaat site te lezen?
Overigens alle info over deze camping welkom.
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
08.01.2023 20:26
Wij zijn er in 2016 geweest. Kan me echt geen mistral herinneren. Wij hebben er een heerlijke vakantie gehad.
Waar had je dat gelezen van de mistral?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
09.01.2023 00:10
De mistral in de Pyreneeën lijkt me stug, die zit in het Rhônedal, vermoed dat je de tramontane bedoelt. Niet dat dat veel verschil maakt: ze is hard, ze fluit en houdt vaak een veelvoud van drie dagen aan. Ze komt alleen uit een andere, meer westelijke hoek.
In beide gevallen: vraag je campingbaas waar de wind doorgaans vandaan komt, en zet je tent op met de opening naar de andere kant. Als de wind daar een probleem is, snapt hij je vraag helemaal...
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
09.01.2023 09:33
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
09.01.2023 09:37
Geplaatst door: Nika
, Datum:
09.01.2023 10:46
Fijn te horen dat jullie er n mooie vakantie hebben gehad Saskia.
Je hebt gelijk Peter, ik heb het even opgezocht. Alleen duurde die wind toen wel een week;)
Ik had de foto’s en reviews al gelezen Johan, maar toch dank!
We twijfelen nog over de plaats nummers. 91 lijkt ons mooi vrij, met uitzicht op de rand, al is dit laag gelegen.
Of zijn de plekken bovenin ( 157/158/160/161 ) toch meer aan te raden, ook al sta je dan in een rij?
Iemand suggesties?
Daarnaast willen we vandaar nog de middellandse zee aandoen, voor circa een weekje. Wie weet een mooie groene camping met private plekken, voor zover dat daar mogelijk is. Verder geen eisen, de zee is dichtbij :)