Camping bij Sarlat, veel vriendjes 9 en 11 jaar (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Babs
, Datum:
06.01.2023 20:48
Wie vindt het leuk om even met ons mee te denken? We zijn op zoek naar een camping in de regio van Sarlat, Dordogne. Heel belangrijk dat er veel Nederlandse vriendjes zijn voor mijn zoon 11jr en dochter 9jr. Zodat ze lekker samen kunnen zwemmen, buiten spelen, hutten bouwen, voetballen etc. Heeft iemand de gouden tip?
Geplaatst door: Marlieskr
, Datum:
06.01.2023 22:39
Hai Babs, deze camping staat al lang op mijn ‘lijstje’. Mijn kinderen zijn er inmiddels te oud voor denk ik maar misschien wel iets voor jullie: https://www.lescascadesdordogne.com
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
06.01.2023 22:56
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
06.01.2023 23:01
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
06.01.2023 23:38
Het slechte nieuws: campings in de omgeving van Sarlat zijn waarschijnlijk al lang volgeboekt voor de komende zomer.
Het goede nieuws (stokpaardje, maar ik blijf het zeggen): kinderen kennen geen taalproblemen. Die spelen gewoon samen, het rondje om de tafeltennistafel heeft geen enkele uitleg nodig. En ook handheld gamecomputers zijn taalgrensoverschrijdend...
Mocht je zelf problemen hebben met de Franse taal (dat is bepaald geen schande), kijk dan of de Alliance Française bij jou in de buurt nog een voorjaarscursus geeft.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
07.01.2023 08:54
, Datum:
07.01.2023 09:18
Wat fijn alle reacties! Heel erg bedankt!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
07.01.2023 10:14
, Datum:
07.01.2023 10:16
Geplaatst door: Marike
, Datum:
07.01.2023 10:51
Camping Soleil Plage in Vitrac/ Sarlat.
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
07.01.2023 11:13
Geplaatst door: Gerd@
, Datum:
07.01.2023 11:16
, Datum:
07.01.2023 18:12
Geplaatst door: Johan
, Datum:
07.01.2023 20:05
Camping le Montant op 5 min van Sarlat. Topcamping alleen weinig Nederlanders. Wij hebben zelf gisteren de nieuwe Yelloh Village chenes Verts bij Sarlat geboekt. Wat ook een leuke camping is camping les grottes de Roffy.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
08.01.2023 14:42
Wij hadden een leuke tijd op camping Le Moulin du Roche in/bij Sarlat. Toen waren er genoeg kinderen, er is een zwembad, een goed restuarant en centraal gelegen om niet alleen Sarlat te bezoeken, maar ook de omgeving te verkennen met mooie grotten en veel bezienswaardigheden die ook voor kinderen leuk zijn.
, Datum:
08.01.2023 15:50
Erg bedankt voor alle tips. Ik heb nu twee campings over op mijn lijstje en stem met mijn gezin af waar de voorkeur naar uit gaat.
, Datum:
08.01.2023 17:07
Hoi Gerd@ mocht je dit berichtje nog lezen.. Camping Le port de Limeuil ziet er prachtig uit!
Ik twijfel alleen, afgaand op de foto's en filmpjes, een beetje of het niet op (te) jongere kinderen gericht is.
Vooral mijn zoon van (dan) 11 jaar wil dolgraag een keer vriendjes maken op vakantie (helaas had zijn zusje vorige jaren geluk met de vriendschappen, maar waren er net geen kinderen van zijn leeftijd).
Weet jij misschien uit persoonlijke ervaring hoe oud de kinderen op de camping over het algemeen zijn?
En is er ook animatie voor deze leeftijdscategorie?
Bedankt voor je reactie!
Geplaatst door: ® gerd@
, Datum:
08.01.2023 17:55
Hoi Babs , is alweer een paar jaar geleden dat wij op die camping waren ( 2e week van juli ) er waren toen genoeg kinderen van alle leeftijden , vooral basis school leerlingen.
Of er ook animatie was weet ik niet , vast wel maar is me niet opgevallen .Wij zijn maar met z`n tweeën. Wel is er naast de camping , aan de rivier, een bedrijf dat kano`s en kajaks verhuurd . Je wordt met een busje weggebracht (stroomopwaarts ) en na een paar uur relaxed peddelen kom je zo weer bij de camping terug !
Wij vonden het een heel fijne camping met prachtige plekken, mooi uitzicht op het dorp , een lekker zwembad en een fijn restaurant .
Succes!