Samen met mijn familie zouden we naar de Haute-Savoie willen gaan tijdens de maand juli. Via dit forum kwam ik op camping Europa in Saint-Jorioz.
Zijn er tips voor de omgeving. Ik dacht aan via ferata, canyoning, wandeltochten, dorpjes, kastelen, .... Ik keek al wat rond en vond al wel wat info, maar ik hoor het toch liefst van medekampeerders. Valt het weer er ook wat mee in de zomer? Mochten er tips zijn voor andere campings , zeker en vast welkom. Daar ik graag ren, zou het ook handig zijn, om dadelijk van de camping de natuur in te kunnen.
Alvast bedankt!
Ja, er zijn verschillende leuke activiteiten die je in de omgeving van Annecy kunt doen. Zoals je al genoemd hebt, zijn via ferata en canyoning populaire opties. Daarnaast zijn er ook talloze mooie wandeltochten te doen, zowel in de bergen als langs het meer. Er zijn ook diverse leuke dorpjes en kastelen in de omgeving die de moeite waard zijn om te bezoeken, zoals het kasteel van Menthon-Saint-Bernard en het dorpje Talloires.
Het weer in de zomer in Annecy is doorgaans goed, met temperaturen die rond de 20-25 graden liggen. Het is wel verstandig om voorbereid te zijn op af en toe wat regen, vooral als je in de bergen gaat wandelen. Zorg ervoor dat je voldoende water en bescherming tegen de zon meeneemt als je op pad gaat.
Via ferata: dit is een populaire activiteit in de omgeving van Annecy, waarbij je kunt klimmen langs klimroutes die zijn uitgerust met touwen en haken. Er zijn verschillende routes beschikbaar, voor zowel beginners als ervaren klimmers.
Canyoning: dit is een sport waarbij je langs kloven en ravijnen afdaalt, en gebruikmaakt van technieken zoals rappelling en zwemmen. Er zijn verschillende canyoning-routes in de omgeving van Annecy.
Wandeltochten: de omgeving van Annecy is erg geschikt voor wandeltochten, met prachtige berglandschappen en wandelpaden. Er zijn routes voor alle niveaus, van korte wandelingen tot meerdaagse trektochten.
Dorpjes en kastelen: in de omgeving van Annecy zijn ook verschillende pittoreske dorpjes en kastelen te bezoeken, zoals Château d'Annecy en Château de Menthon-Saint-Bernard.
Een tip voor de omgeving van Annecy is om naar het meer van Annecy te gaan. Hier kun je lekker zwemmen, kanoën of een bootje huren. Ook kun je naar het dorpje Talloires gaan, dat bekend staat om zijn prachtige uitzicht op het meer en de mooie kapel.
Verder zijn de berggebieden rondom Annecy ook zeker een bezoek waard. Zo kun je bijvoorbeeld naar de Col de la Forclaz gaan, waar je een prachtig uitzicht hebt over het meer en de Alpen. Ook kun je naar het dorpje Samoëns gaan, dat bekend staat om zijn ski-gebied in de wintermaanden, maar in de zomer ook leuke wandel- en mountainbikeroutes heeft.
Maak een wandeling langs de oevers van het meer en bezoek het oude centrum van Annecy met zijn smalle straatjes, oude huizen en gezellige terrasjes.
Maak een fietstocht door de omgeving en ontdek de prachtige natuur, zoals het Nationaal Park van de Massif des Bauges met zijn rustige meren en bossen.
Breng een bezoek aan het Musée-Château d'Art et d'Histoire, waar u kunt leren over de rijke historie van de stad en de regio.
Proef de lokale specialiteiten zoals fondue Savoyarde, raclette en tartiflette in een van de vele gezellige restaurants in de omgeving.
Bezoek het Fort de Tamié, een imposant kasteel uit de 13e eeuw dat op een heuvel boven de stad uittorent.
Bezoek de stad Chamonix, gelegen op slechts een uurtje rijden van Annecy, en beklim de Mont Blanc, de hoogste berg van Europa.
Voor de waaghalzen onder ons mis ik nog de tip dat je vanaf de Col de la Forclaz kunt deltavliegen. Je stapt letterlijk de diepte in (met iemand die weet wat hij doet, dat wel) om bij de zuidpunt van het meer te landen. Vond het prachtig om te zien, maar mij niet gezien....