Wat is belangrijk aan een goede kampeer-app? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Campyapp
, Datum:
23.12.2022 14:05
Hoi allemaal,
Ik ben Risanne van de Campy app. 🙋🏽???
Campy is een gratis kampeer-app gemaakt dóór en vóór kampeerders. Iedereen kan plekken, foto's en reviews toevoegen, bijna alle kampeerplekken in Europa staan er al op. 🚐🏕?
Ik heb een belangrijke vraag aan alle leden in 'Camping-Frankrijk' !
**‘Wat is er volgens jullie belangrijk aan een goede app voor kampeerders?’ 📲**
We willen iedereen die meedenkt graag bedanken met een voucher voor 3 maanden gratis Campy plus, waarmee je premium features krijgt zoals offline kaarten. We beloven natuurlijk ook dat we direct aan de slag gaan met jullie tips als deze nog niet in Campy zitten. 😌
Download de gratis Campy app hier: [https://campy.app.link/trynow]
Geplaatst door: Johan
, Datum:
23.12.2022 15:39
Ik zou graag willen dat je bij de reviews kan filteren op mensen die met eigen tent of caravan de camping hebben bezocht ten opzichte van de mensen die een stacaravan hebben gehuurd. Nu zie je bij Zoover veelal dat campings super slechte scores ontvangen, puur en alleen omdat de stacaravan vies was en het bed slecht lag. Vervolgens krijgen ze hun zin niet bij de receptie en vliegen de onvoldoendes rond.
“Echte” kampeerders beoordelen een camping vaak op hele andere wijze. Dus graag een filter😃
Geplaatst door: Rob
, Datum:
23.12.2022 21:39
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
23.12.2022 23:16
@Johan: strak plan. Al heb ik wel zo iets van eigen schuld, dikke bult. Stacaravans horen eigenljjk überhaupt niet op een camping (vandaar ook dat de huurders heel anders oordelen dan kampeerders), maar als je ze dan toch plaatst, zorg dan dat je ook die gewoon perfect voor elkaar hebt.
Geplaatst door: Willem
, Datum:
24.12.2022 13:05
Het belangrijkste voor een app is dat het gratis is. Dan krijg je de meeste gebruikers.
Koop-app's zijn er inmiddels genoeg.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
24.12.2022 16:51
Er zijn een aantal dingen waar je aan moet denken als je op zoek bent naar een goede kampeer-app volgens ChatGPT:
Gebruiksvriendelijkheid: het is belangrijk dat de app eenvoudig te gebruiken is, zodat je snel en gemakkelijk kunt zoeken naar beschikbare kampeerplaatsen en boeken.
Informatie: de app moet gedetailleerde informatie bieden over de verschillende kampeerplaatsen, zoals foto's, beschrijvingen, tarieven en voorzieningen.
Zoekfilters: een app met goede zoekfilters kan je helpen om de juiste kampeerplaats te vinden die aan je wensen voldoet. Zoekfilters kunnen bijvoorbeeld zijn: type accommodatie, aantal personen, huisdieren toegestaan, etc.
Boekingsproces: het boekingsproces moet gemakkelijk te volgen zijn en duidelijkheid bieden over de kosten en de annuleringsvoorwaarden.
Beoordelingen: het is handig als de app beoordelingen van andere gebruikers toont, zodat je een idee kunt krijgen van wat je kunt verwachten van een bepaalde kampeerplaats.
Navigatie: de app moet een kaartfunctie hebben met de mogelijkheid om de route naar de kampeerplaats te plannen.
Offline gebruik: het is fijn als je de app ook kunt gebruiken als je geen internetverbinding hebt, bijvoorbeeld als je op de camping bent.
Camping-Frankrijk.nl voldoet aan vrijwel alle criteria. Het offline gebruik vindt ik minder belangrijk, omdat roaming niet meer kostbaar is en er vrijwel overall een goede dekking voor datagebruik in heel Europa is.
Geplaatst door: Jaapj2
, Datum:
24.12.2022 17:46
Camping Frankrijk blijft mijn favouriet. Wanneer een camping mijn aandacht trekt op CF dan kijk ik ook vaak even bij Maps.
Groet Jaap.
Geplaatst door: Ina2
, Datum:
24.12.2022 18:40
Gelukkig krijg je bij Camping-Frankrijk geen Premuim Features......(kan dat niet gewoon in het Nederlands?)
, Datum:
24.12.2022 19:20
@Ina2, als geregistreerde gebruiker van de Camping-Frankrijk.nl applicatie krijg je geweldige premium features!
1) Geregistreerde gebruikers kunnen met de webmail service van Camping-Fankrijk.nl een mail sturen naar andere gebruikers die een mening hebben geplaatst, of aan het forum deelnemen, die aangegeven mail te willen ontvangen van geregistreerde gebruikers.
2) Geregistreerde gebruikers kunnen hun eigen campinggids aanmaken, en downloaden om te printen of voor offline gebruik als pdf op te slaan.
https://www.camping-frankrijk.nl/mijncampinggids
Geplaatst door: Bert
, Datum:
24.12.2022 20:38
Ik heb eens naar de app van Campy gekeken.
Ik vind hem niet gebruiksvriendelijk. Als ik op de stuk kaart van Frankrijk kijk wil ik gelijk al de campings van dat gebied zien. Hier moet je in zoomen. Positief is dat je een filter qua prijs kunt instellen
De betaalde versie kost 15 euro per jaar.
Als je een beter gratis alternatief wilt hebben kun je beter de site van camping forum Frankrijk gebruiken.
Zelf gebruik ik archies campings het meest. Deze is vooral handig als je onderweg een camping wilt vinden. Er staan alle campings voor heel Europa op en je kunt het koppelen aan je navigatiesysteem. De app kost maar een paar euro eenmalig en je kunt de app op meerdere apparaten gebruiken.
, Datum:
24.12.2022 23:24
Als je een app niet offline kunt gebruiken, zie ik het nut van een app niet, dan kan ik net zo goed naar de website gaan.
Van de onovertroffen Archie gebruikte ik het poi-bestand in mijn Garmin, zou niet weten hoe ik daar een android app aan kan koppelen. Helaas wordt dat bestand niet meer geactualiseerd, maar het gaat mij bij Archie toch alleen om de navigatie, campings zoeken doe ik op anderen manieren (hier bijvoorbeeld) dus voorlopig zal dat bestand voor mij nog wel bruikbaar zijn
Geplaatst door: bert
, Datum:
25.12.2022 06:54
De app van archies wordt wel geregeld geupdate. Als je vanuit de app een camping kiest en kan je gelijk doorschakelen naar je favoriete navigatiesysteem (tomtom, Sygic, google maps, waze enz.). Dat gaat niet als je een vast naivigatiesysteem gebruikt.
Je kan archies ook gebruiken met offlinekaarten, maar dat zou ik niet doen. Archies gebruikt nauwelijks data.
Als je in je vakantie naar twee vaste campings gaat kan je dat net zo goed met deze website doen. Maar als je geen campings boekt en onderweg snel een camping wilt vinden is archies voor mij echt de beste.
, Datum:
25.12.2022 12:51
Wijn zijn trekkers. Als we drie dagen op een camping/camperplaats staan is het lang. Reserveren doen we nooit. Maar iets meer info/ervaringen dan bij Archie vinden we toch wel prettig, vandaar dat we trouwe gebruikers van camping-frankrijk zijn.
Geplaatst door: bert
, Datum:
25.12.2022 19:21
Er zit een zoekfunctie op, waarna je meestal gelijk op google reviews zit. Ik kom vaak op onbekende camping waarvan bijna geen reviews bekend zijn behalve bij google reviews.
Als je er camping forum frankrijk bij typt zit je daarop.
, Datum:
26.12.2022 00:58
Hm, eerste de beste plek gaat al mis. Ze hebben een plek in Streefkerk (Alblasserwaard), zonder verdere aanduiding. Camping, camperplaats, openingstijden? Geen info. Blijkt de parking van een tennisclub te zijn, waar je dus volgens NL wetgeving helaas niet over mag overnachten. Wellicht dat ze de plek overgenomen hebben uit park4night, maar daar staat tenminste duidelijk dat je er alleen overdag mag staan. En dat je overdag ook mag staan in Nieuw-Lekkerland, toch een stuk dichter bij de molens van Kinderdijk, dat staat er dan weer niet.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
26.12.2022 09:20
, Datum:
27.12.2022 00:21
Ik ken de omgeving, ik ken deze camping. Ging mij er om dat Campy dus kennelijk ongecontroleerde info plaatst, die onjuist kan zijn. Op deze site, of bijvoorbeeld of campercontact vallen foute vermeldingen al vrij snel op doordat andere gebruikers reacties plaatsen. Maar dat kan/gebeurt hier kennelijk niet.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
27.12.2022 13:14
Zoals ik al eerder zei: reclameverhaal, want een gratis app met gratis 3 maanden iets van premium ? De titel van het topic suggereert een vraag uit belangstelling, maar dat is het dus niet.
Doet me een beetje denken aan die onderzoekjes van afstudeerders dat eigenlijk gewoon vragenlijsten zijn van fabrikanten die aan marketing doen voor hun (meestal kansloze) product.
Wij hebben wel de acsi app, die je elk jaar moet verlengen/reactiveren. Ook een beetje een teleurstelling, want je oude data kan je dan ook niet meer opvragen als je niet verlengt.
Ik heb nog een oudere versie van de archies app, maar die lijkt nog te werken, ook met offline kaarten. En dat voor een paar euro.
En als je toch gewoon internet hebt, dan is zoover en deze site veel beter, actueler, nauwkeuriger, door velen bijgehouden, en gratis. Nee, ik hoef "campy" niet, al helemaal niet na de bovenstaande reacties van de anderen.
Geplaatst door: johann
, Datum:
27.12.2022 13:53
Wij houden het maar bij de ffcc gids, werkt altijd.
, Datum:
27.12.2022 14:10