Enorme verhoging via Campingcard tarieven (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Carla
, Datum:
05.12.2022 09:36
Omdat ik al op tijd op zoek was naar een camping, even geïnformeerd naar het campingcard tarief van een camping voor volgend jaar (in NL). Bericht terug gehad. Gaat van dit jaar € 18 per nacht naar € 23 per nacht. Dat vind ik toch wel een hele grote verhoging in 1 keer. En dan ook nog maar 4 ampère! € 23 euro per nacht is het hoogste tarief wat een camping mag vragen, gaan nu alle campingcard campings ineens op het hoogste tarief zitten?
Benieuwd naar jullie ervaringen hiermee.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
05.12.2022 09:59
Dit heeft niets met de camping card te maken. Een camping bepaalt zelf zijn tarief, en als een eigenaar van mening is dat de prijs omhoog moet zal hij dat doen. Denk dat er gezien alle huidige ontwikkelingen ( denk bv aan de energieprijzen en de prijs van water) dat enorme prijsstijgingen veel zullen voorkomen dit jaar,
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
05.12.2022 11:06
Misschien dat wij de campingeigenaren ook een beetje kunnen helpen. Velen hebben eerst 2 moeilijke jaren gehad door Covid-19 en het afgelopen jaar werden ze al geconfronteerd met flink hogere energietarieven. Desondanks gingen kampeerders vaak bepaald niet zuinig met energie om. EV's en EF's die op kosten van de camping werden opgeladen, elektrisch koken om op eigen gas te besparen, airco's de hele dag aan en eindeloos lang onder de douche staan (vooral de jongeren). En ook campingeigenaren worden geconfronteerd met hogere kosten voor levensonderhoud. Dan moeten campingeigenaren de tarieven wel verhogen. Laten we het komend jaar niet alleen thuis, maar ook op de camping zuinig zijn met energieverbruik!
Geplaatst door: ® Carla
, Datum:
05.12.2022 12:43
Johan, ben het met je eens dat we zuinig aan moeten doen. Maar dat doe ik al jaren. Ik vraag nooit meer dan 6 ampère. Het is inderdaad niet normaal wat iedereen meesleept en aanzet gedurende de dag en nacht. Maar maar 4 ampère aanbieden en dan een verhoging van het tarief met € 5 per dag voor 2 personen in het voorseizoen vind ik enorm veel.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
05.12.2022 13:03
Carla, ik ben het met je eens dat een tariefsverhoging van 25% er flink inhakt. De helft gaat al op aan inflatie van 12% en van de resterende Euro 2.50 gaat het grootste deel naar energie. Gas kost al meer dan Euro 3.- per m3 en bij één warme douche verbruik je er al gauw 0.25 m3 gas. Toch zijn er nog wel campings te vinden die niet bij de ACSI aangesloten zijn en minder duur zijn. Gelukkig zit je niet vast aan het hoogseizoen en neem je geen kinderen mee die zwembaden met waterglijbanen willen. Daar zien we prijzen en prijs stijgingen waar je echt niet vrolijk van wordt.
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
05.12.2022 22:04
Als het CC tarief vd acsi word bedoeld
Dan is tijdens de acceptatie periode de Electra incl
Dus geen € 23,- en dan nog € 4 ,er boven op
En id de camping eigenaar maakt het tarief ,niet de acsi
In Frankrijk is er in 2022 geen elektra tarief geweest
Desondanks vertellen sommige ,mn Nederlanse camping eigenaars dat ze dit wel hebben gehad
, Datum:
05.12.2022 22:06
Edit
Geen elektra tarief verhoging
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
21.12.2022 01:54
Afgelopen zomer in Oostenrijk.
Een camping met acci korting, weet niet meer precies het bedrag, maar ik dacht € 18,00 per dag.
Daar kwam niet alleen nog toeristenbelasting bij, maar ook milieuheffing, en nog iets, maar weet niet meer wat. Maar zo kostte de camping geen € 18,00 per dag, maar € 25,00.
, Datum:
21.12.2022 15:17
Had die camping geen acsi CC korting tarief gehad
Had de prijs nog hoger geweest
Toerist tax ,millieu heffing en in Oostenrijk anschluss gebühr
Word altijd boven het tarief toe gepast