Camping de L'Ubaye, temperatuur avond/nacht/ochtend op hoogte? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Pivo
, Datum:
29.11.2022 22:58
Ik zit te kijken naar deze camping voor volgend jaar augustus, en eigenlijk spreekt alles me aan, alleen vraag ik me af wat de temperatuur op deze hoogte doet en dan met name savonds / snachts en de vroege ochtend. Volgens de beschrijving ligt de camping op een dikke 1000 meter hoogte. Bij kamperen in het voorjaar vind ik het niet erg om een kacheltje te gebruiken, maar in de zomer heb ik daar geen zin in. En aangezien onze dagen met drie kleine kinderen eigenlijk altijd voor 8.00 beginnen, mag het sochtends wat mij betreft al wel een aangenaam temperatuurtje zijn :-) Bij de ervaringen bij deze camping kon ik daarover geen informatie vinden. Iemand die daar gestaan heeft en er wat zinnigs over kan zeggen?
Geplaatst door: Jako
, Datum:
30.11.2022 12:25
Vele malen in de omgeving gestaan Barcelonnette in de zomer en najaar een enkele keer fris en koud geweest, ook weleens sneeuw op de berg gezien.
Als je van bergen mooi weer en graag wandelt dan ben je hier op de goede plek.
Aan het weer kan het niet liggen merendeel goed weer gehad, wij kamperen met tent en nu vouwwagen.
Camping River is een beauty van een camping mooie plekken aardige eigenaars, op deze camping heb je wat sneller contact onder mekaar, Domaine Ubaye is een wat grotere camping met ook mooi plekken en liggen allebei aan de rivier de Ubaye.
, Datum:
30.11.2022 22:32
Bedankt voor je reactie! We gaan hem reserveren denk ik :-)
Geplaatst door: Petra
, Datum:
01.12.2022 20:02
Wij hebben op camping River gestaan met kleine kinderen. We hebben
het niet koud gehad, t was s morgens aangenaam genoeg om buiten te eten.
Geplaatst door: ® MacGyver
, Datum:
01.12.2022 20:37
Wij hebben hier totaal al 8x gestaan. Het koelt ‘s-avonds wel af, maar hoeveel ligt aan de dagtemperatuur. Soms in de avond wel een lange broek en/of vest aan. Afgelopen zomer geen enkele keer iets langs aan gehad, maar het was dit jaar ook wel heel warm. Voor ons geen probleem dat het afkoelt, je slaapt dan wel lekker.
Door de ligging tussen bergen is de zon eerder weg en komt in de ochtend iets later te voorschijn. Al met al voor ons nooit te koud geweest en zeker geen reden om hier dan niet naar toe te gaan. Wij kamperen met de caravan.
, Datum:
02.12.2022 10:10
Mooi! Nu eerst nog ff kijken of we Lac Bleu bij Annecy kunnen reserveren, en dan is onze hoogseizoen trip weer geregeld :-)
Geplaatst door: ® Mariet1
, Datum:
04.12.2022 16:28
Wij hebben er ooit 3 weken gestaan en elke avond binnen moeten eten, zo koud was het. 's Avonds lang buiten zitten was er zeker niet bij. Een camping die erg gericht is (was) op sport, fietsen, wandelen. Ik vond het er verschrikkelijk.
Geplaatst door: ® Pivo
, Datum:
05.12.2022 22:47
Heb vandaag camping Lac Bleu bij Annecy gereserveerd en L’Ubaye ook. Voor de laatste hebben we een plek aangeraden gekregen van ca. 130m2 tussen 335-343, lijkt mij prima. Iemand daar toevallig in de buurt gestaan?
Geplaatst door: ® MacGyver
, Datum:
06.12.2022 22:54
Dat zijn prima plekken, wel alleen voor tenten. Mooie grote, vooral diepe plekken.
Mooi vlak.