"Rustige" camping in Argeles Sur Mer met baby (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
25.11.2022 18:55
Eind juni 2023 willen we graag naar Argeles sur Mer met onze dochter van dan 11 maanden. Ik heb al de nodige research gedaan maar ik zie veel campings met grote waterparken, dit hebben we met een baby niet nodig en ik ben bang dat dit alles te massaal wordt.
Ik ben op zoek naar een camping met zwembad op loopafstand van het strand. Het is niet erg als het dicht bij het centrum ligt, leuk juist, maar een grote camping met veel animatie en een mega zwembad is voor ons niet aan de orde. In de avond lekker lopend naar de boulevard vinden we wel leuk!
Wie kent er (uit eigen ervaring) een gemoedelijke camping in het levendige Argeles sur mer? Of een andere suggestie voor een plaats met een leuk centrum in de omgeving maar een "rustige" camping?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
26.11.2022 00:09
Het blijft stil, en dat snap ik wel. Je zoekt in een populaire vakantieregio, aan de kust zelfs, waar het druk is en de grondprijzen hoog is. Lastig om daar als campingbaas je brood te verdienen met een camping met alleen maar een bescheiden zwembadje. Mijn idee: zoek een camping iets meer in het binnenland binnenland, kijk op de kaart van deze site of je bijvoorbeeld iets in de buurt van het centrum van Montpellier, Perpignan of Narbonne kunt vinden. En dan kun je best een paar keer 's avonds met de auto naar het strand.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
26.11.2022 00:12
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
26.11.2022 07:02
Misschien is dat inderdaad de realiteit en moet ik op zoek in een ander gebied. Het is niet per definitie zo dat het zwembad klein moet zijn, maar hordes mensen die ruziën op een plekje langs het zwembad en heel de dag rijen bij een glijbaan lijken mij voor ons niet helemaal passend.
Hello Summer Inn ben ik jaren geleden met mijn partner geweest en is toen goed bevallen maar een ander gebied leek ons leuk, vandaar de vraag.
Fijn dat jullie in ieder geval reageren; niet realistisch is ook een antwoord :-)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
26.11.2022 09:00
Staat tegenover dat je gelijk hebt dat je nu voor jou het maximale uit je vakantie mag halen, want nu kan het nog. Nog even, en dan plan je je vakantie op wat je kinderen leuk vinden. Want als zij het goed hebben, heb jij rust (ik spreek uit ervaring). Zorg goed voor jezelf.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
26.11.2022 10:29
Als je je vakantie iets naar voren kunt halen en ervoor zorgt dat je 1 juli weer weg bent kun je met een gerust hart naar zo’n camping. De campings zullen voornamelijk druk bezet zijn met senioren en gezinnen met niet schoolgaande kinderen. Gewoon gezellig druk. Wij hebben alleen ervaring op camping Soleil in Argeles waar we in juni 2018 zijn geweest. Was erg leuk, af en toe ‘s avonds een bandje, mooi zwembad en direct aan zee.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
26.11.2022 12:00
Een aantal jaren geleden was camping La Chapelle nog vrij rustig, met het zwembad achteraan op de camping, en met nog de nodige tentkampeerplaatsen.
Deze camping lag vrijwel in het centrum van het stadje, een paar honderd meter van het strand.
Ik ben bang dat de camping nu verworden zal zijn tot een mobilehome park, want ze waren toen bezig deze camping onder te brengen in zo'n verhuurclub.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
26.11.2022 15:40
- Camping La Sardane in Argeles sur Mere
- Camping l’hippocampe in Argeles sur mere
, Datum:
26.11.2022 15:57
Mijn ervaring is overigens dat het juist gezellig is als er al wat te beleven is anders voelt het vaak juist een beetje uitgestorven.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
26.11.2022 23:35
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
27.11.2022 21:11
Ik denk inderdaad zoals Daphne zegt ,voor 1 juli zeker weg zijn ,volgens mij is het in juni overal nog redelijk rustig.
Geplaatst door: Den
, Datum:
28.11.2022 05:48
Wellicht niet zo ver gaan? In hoeverre doe je een baby/dreumes plezier met grote hitte en een lange reis? Bij ons volwassenen werkt dat toch anders.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
29.11.2022 14:22
Ik zou ook niet direct naar een plek gaan in Zuid-Frankrijk, omdat je heel goed moet opletten dat de kleintjes niet verbranden.
Heb je al eens gedacht aan de Dordogne of Gers, als je daar toch in die buurt wil zijn.
Bijvoorbeeld Moulin de la Pique in Belves, of Le camp de Florence in Le Romieu.
Ook vrij zuidelijk, maar toch voldoende mogelijkheden met schaduw.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
29.11.2022 16:38
Geplaatst door: bert
, Datum:
29.11.2022 18:37
, Datum:
30.11.2022 20:41
Ik vraag mij af waarom er campings in de Dordogne worden gegeven als er duidelijk gevraagd wordt naar campings rond Argeles sur mere.
Met een Baby kun je heel goed naar Argeles. Argeles is gezellig en heb je een camping dichtbij de boulevard kun je er ook nog zelfs even snel en gemakkelijk overheen lopen. En qua hitte valt het reuze mee aan zee, vaak juist een verkoelend windje. Wij zijn zelf met een 3 maanden oude baby met eigen caravan naar Zuid-Frankrijk gegaan. Heerlijk! De rit zou ik wel met een overnachting doen. Dat maakt de reis gemakkelijker en leuker.
Succes met de zoektocht, genoeg campings rondom Argeles dus zit vast een geschikte camping tussen.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
30.11.2022 21:36
@Marike, zou het misschien kunnen omdat Maartje een eindje verder reageert met:
"Misschien is dat inderdaad de realiteit en moet ik op zoek in een ander gebied."
Geplaatst door: Suzan
, Datum:
02.12.2022 16:45
Ik ben er zelf niet geweest, maar heb goede verhalen gehoord over Les Planes. Deze camping ligt vlakbij Argeles sur mer. Qua sfeer en beleving vergelijkbaar met La vallee Verte. Bij deze camping zijn wij wel geweest en dat is een heerlijke camping