Camping buiten Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: JanMat
, Datum:
20.11.2022 10:55
Wij gaan al ruim 40 jaar naar Frankrijk tijdens onze vakanties. Ook het komende jaar zal dat weer gebeuren. We gaan in het voor- en najaar maar hebben het voornemen een keertje "vreemd" te gaan. We denken aan Hongarije. Zijn er Frankrijkgangers die dit land kennen en er tijdens een vakantie geweest zijn?
Aangezien het nu vrij rustig is op deze site durf ik deze vraag wel te stellen. We zien wel of het geaccepteerd wordt.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
20.11.2022 19:36
Wij zijn wel eens in Hongarije geweest maar dat is wel meer dan 10 jaar geleden. We zijn bij het Balatonmeer geweest en bij de
“Donauknie”. Zelf vond ik die omgeving erg mooi. Leuke camping vond ik toen:
http://www.domoscamping.hu/en/
Aan de Donau, je loopt zo het dorpje in.
Vlak bij Boedapest.
Geplaatst door: Sailorwim 1
, Datum:
20.11.2022 21:13
Ik ben ook voornemens om vreemd te gaan naar Hongarije, een dienstmaat woont daar vlak bij Somogasya, jaren naar hem gezocht.
De colonne is drie combinaties lang.
Maar dat is in Juni Augustus wil ik toch weer naar Frankrijk toe.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
21.11.2022 10:16
Ik ben ook een echte Frankrijkganger, maar ik ga ook wel eens vreemd. Vorig jaar zomer door een ongeluk in een Frans ziekenhuis beland, wat was ik blij dat ik Frans sprak, anders had ik me daar geen raad geweten. Heb me heilig voorgenomen nooit meer naar een land te gaan waar ik de taal niet spreek. Ligt beetje genuanceerd, in Griekenland en Scandinavië kun je je uitstekend redden met Engels. In Roemenië schijnt Frans een optie te zijn (zelf geen ervaring mee). Geen idee in hoeverre Hongaren vreemde talen spreken (vanuit het verleden wellicht Duits?)
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
22.11.2022 20:43
In aug./sept. 2015 een 7-landentour gemaakt door Oost-Europa waarbij we ook Hongarije bezocht hebben. Nog even de fotoboeken erop nageslagen en zagen we camping Panoráma in Czerszegstomaj voorbij komen. Een mooi gelegen terrassencamping met zwembad(je) in de omgeving van het Balatonmeer. Eén deel van de camping is beschikbaar voor naturisten (hebben wij niet gezien). Van daaruit hebben we het draaiorgelfestival bezocht in Keszthély waar we de meest wonderlijke draaiorgeltjes hoorden die bespeeld werden door mannen in klederdracht. In Zalaszánto is de Boeddhistische tempel te bezoeken, evenals Héviz met z’n thermaalbaden.
Om in de sfeer te komen: kijk even op Google “draaiorgelfestival Keszthély voor een kleine impressie. (Wij zagen levendiger taferelen).
Een andere campingtip die ik wilde geven, was achterhaald, want de camping blijkt gesloten.