Mango - Tol (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Suzanne
, Datum:
05.11.2022 08:40
Heeft iemand wel eens problemen gehad met Mango-tolbadge? Wij rijden al jaren zonder problemen, maar afgelopen jaar zijn we niet in Frankrijk geweest en werden er ineens toch bedragen voor toltrajecten afgeschreven. We konden dit bewijzen, Mango maakt excuses, stuurt nieuwe tolbadge ( geen idee waarom) en begint vervolgens opnieuw facturen te sturen voor trajecten. Nu reageren ze gewoon niet meer op onze mail ( anders altijd enorm traag). Om problemen volgend jaar zomer te voorkomen wil ik het opgelost hebben. ANWB kan niets, dus ik wil ze eigenlijk bellen, maar dan we in Engels of Nederlands… iemand een idee of dat mogelijk is, kan op de website niets vinden. Dank alvast!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
05.11.2022 09:40
Ik heb nooit problemen met APRR of Mango gehad. Ik heb wel ervaring met bellen naar help desks van Franse bedrijven en in het bijzonder met SFR. Vrijwel niemand spreekt Engels. Nu spreek ik best een aardig woordje Frans, maar als ze echt tegen mij beginnen te ratelen, dan wordt het lastig. Als ik ze vraag om langzamer te praten, dan gaat dat misschien 1 minuutje goed en dan gaan ze weer ratelen. Het probleem wordt zelden opgelost en als je later weer belt, dan krijg je weer iemand anders aan de lijn en kun je het hele verhaal weer opnieuw doen. Ik denk dat je toch beter een bericht via hun contactformulier kunt sturen. Als Mango niet reageert, neem dan contact op met APRR of AREA. Als onterechte facturen worden afgeschreven, laat dan de betalingen terugstorten. Open eventueel een nieuw account met een nieuwe badge als er helemaal geen schot in de zaak zit.
Geplaatst door: Annies
, Datum:
05.11.2022 10:42
GM, ik zou ook het contactformulier invullen. Wij hebben 2 jaar geleden betalingsproblemen gehad met onze creditcard waardoor zij niet konden afschrijven. Wij kregen daarom een boete van de appr. Ik heb tot 3 maal toe het contactformulier ingevuld, het was niet onze fout en uiteindelijk onze boete terug gekregen. Ik zou zeggen de aanhouder wint. Ik heb gewoon in het Engels geschreven. Succes.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
05.11.2022 10:49
Als het goed is zou u op de factuur moeten kunnen zien voor welke badge deze is.
Maar hoe het ook moge zijn, de fout ligt bij hun.
En inderdaad een contactformulier in het Engels invullen.
De bedragen na afschrijven laten storneren.
Succes ermee!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.11.2022 09:47
En daarom betalen wij gewoon via onze creditcard. Nooit gezeur gehad en ook nog nooit lang in de rij hoeven te staan bij een tolpoortje. Mocht er van je creditcard ooit iets afgeschreven worden dat niet klopt (1 keer meegemaakt, terwijl wie deze kaart heel vaak gebruiken) is 1 telefoontje (in het Nederlands!) voldoende. Bovendien is zo'n kaart desgewenst snel geblokkeerd en dat doe je met je bankpas liever niet natuurlijk.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
06.11.2022 12:33
Hm, mijn ervaring met credit-card (toegegeven, lang geleden) is anders.
In zijn algemeenheid is mijn ervaring dat elk bedrijf prima is, zo lang alles werkt. Tot het fout loopt, en dan ben je aan de goden overgeleverd. In NL net zo goed als in Frankrijk...
Geplaatst door: Suzanne
, Datum:
06.11.2022 16:00
Bedragen zijn niet afgeschreven hoor. We hebben ze geblokkeerd. Contactformulier al aantal maal ingevuld en steeds na 2 of 3 weken antwoord. Dit loopt nu sinds eind augustus en het feit dat er geen eind aan komt, is vervelend. Ze hebben ons een nieuwe badge gestuurd en de oude hebben we teruggestuurd. Het nieuwe account hebben ze echter gelinkt aan het oude. Schiet niet op dus. Ik ben een beeetje bang dat we straks bij een tolpoortje staan en dan tegen problemen aanlopen. Daar heb ik in mijn vakantie helemaal geen zin in…
Bedankt allemaal voor de reacties.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
07.11.2022 12:34
We hadden laatst tot 2x problemen met betaling via de CC. Iedere keer kregen we melding dat incasso niet lukte terwijl CC-nummer klopte. 1x waren we 2 dagen te laat en werd het bedrag meteen verdubbeld. Daarna contact opgenomen in het Engels via formulier en geregeld dat ze direct vanaf het Nederlandse bankrekeningnummer incasseren. Kregen netjes een formulier wat we moesten invullen en terugsturen. Incasso werkt sinds die tijd weer goed. Maar was zo geregeld.