Zeilen, Nederlandse tieners, mix van nationaliteiten, rivier in de buurt, bergen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: An
, Datum:
21.01.2023 09:11
Ik sla vooral aan op eenvoudige ontspannen camping met genoeg pubers.
Ons is goed bevallen:
De Coursavy in Cassaniouze
Le Ventadour in Meyras
Du Brec in Entrevaux
Pont d'Espenel in Espenel
Op ons lijstje staan nog:
Rioclar, Solaire in Veynes, les Rivages in Millau.
Hoe het zit met verhuur, geen idee, wij hebben een vouwwagen.
Succes!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
21.01.2023 10:02
Misschien niet waar je meteen aan denkt: Lac Leman (Meer van Geneve). O.a. bij Thonon. Waar je daar een "ideale" camping vindt kan ik je niet zeggen (wij zaten daar in een chalet van kennissen), maar zag er o.a. bij Excenevex aan het meer een paar. Prachtige omgeving, genoeg mogelijkheden tot uistapjes.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
21.01.2023 15:34
Geplaatst door: marlieskr
, Datum:
30.01.2023 21:52
Dank voor al jullie suggesties! Er zitten goede opties bij maar helaas zijn op veel plekken geen honden toegestaan in de huuraccomodaties.
Onze 'eisen' inmiddels wel weer bijgesteld: Niet te 'gelikte' camping, rivier waarin je kunt vliegvissen en kanoën en waar hond ook in mag/kan, wandelen mogelijk vanaf de camping, maximaal zo'n 1100 km vanaf Utrecht, andere Nederlandse pubers (maar een paar is genoeg) en een plek waar ze (buiten de camping?) 's avonds kunnen 'chillen', en bij voorkeur stacaravans met 3 slaapkamers voor maximaal 1000 euro per week.
Mochten jullie nog ideeën hebben dan hoor ik het graag.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
31.01.2023 12:57
Er zijn genoeg campings te vinden die aan je zoekcriteria voldoen lijkt mij, maar wat je zelf in je laatste bericht al aangeeft, is het lastig om een huuraccommodatie met die eisen te vinden voor die prijs. Is dit een must? Eventueel zou je ook kunnen overwegen een tent te huren, of een tour caravan die je kan huren? Zodat je qua campings ook veel flexibeler bent.
Campings met huuraccommodaties geven nog wel eens vroegboekkorting kortingen, maar dan had je al gereserveerd moeten hebben volgens mij.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
31.01.2023 15:48
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
31.01.2023 16:37
Geplaatst door: Marlieskr
, Datum:
16.02.2023 22:57
Een update! We hebben twee campings geboekt. Eerste week Saint Lambert in Millau en de tweede week gaan we naar zee, bij Cap D’Agde. Iets duurder dan we in gedachten hadden maar voor pal aan zee best betaalbaar, Camping La Tamarissière https://camping-latama.com/
Website veelbelovend in ieder geval, we zijn heel benieuwd hoe we de drukte zullen ervaren aan de kust. Dank voor het meedenken allemaal.
Geplaatst door: Herma
, Datum:
17.02.2023 10:44
Mijn zoon en zijn vriendin hebben jaren gezeild op het meer Le serre poncon. Een hele fijne camping daar, is les Eygas, met Nederlandse eigenaren en veel jeugd op de camping. Ligt echter niet aan het meer daar moet je wel 15 minuten voor rijden. Op deze camping worden ook veel activiteiten voor de jeugd georganiseerd. Echter wij zijn daar nu ook al 2x zonder kinderen geweest en hebben het daar enorm naar ons zin gehad. In coronatijd was deze camping veel schoner dan menig camping in Nederland.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
20.02.2023 22:56
Ik weet niet meer hoe het exact daar zit met vliegvissen en honden en het is 50 km verder, maar Camping Cevennes-Provence nabij Anduze heeft chalets die best aardig zijn v.w.b. de uitrusting en met prijzen ruim onder €1000 in het hoogseizoen. Mooi camping, wandelmogelijkheden te over (zelfs op de camping) en veel leuke dingen in de omgeving.