Zeilen, Nederlandse tieners, mix van nationaliteiten, rivier in de buurt, bergen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: marlieskr
, Datum:
26.10.2022 19:42
Nu de kinderen ouder worden veranderen de wensen. Afgelopen zomer zaten we op camping du lac des iscles tussen Briancon en Embrun. We hebben het daar allemaal erg naar ons zin gehad maar voor komend jaar zoeken we een camping aan een iets groter meer.
De wensen: zeilen, suppen, Nederlandse tieners, niet te strakke camping, ongedwongen sfeer, rivier in de buurt (om te kunnen vliegvissen), wandelmogelijkheden direct vanaf de camping, honden welkom, betaalbare verhuur, genoeg te doen en te zien op maximaal een uur rijden
Speld in een hooiberg of weten jullie iets? Ik ben benieuwd!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
26.10.2022 22:27
Deze site heeft een kaart met alle campings, daar zie je al of er rivier, bergen, meren, stadjes zijn. Je kunt bovendien op tal van wensen selecteren door filters in te stellen.
Geplaatst door: Marlieskr
, Datum:
26.10.2022 22:47
Beste Peter, natuurlijk ben ik ook op andere manieren aan het zoeken. Maar de kracht van dit forum is de persoonlijke ervaringen van mensen. Zeker als er specifieke wensen zijn, is het fijn als anderen willen meedenken. Zoals ik dat ook doe als anderen een vraag stellen. Hartelijke groet, Marlies
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
27.10.2022 11:32
Heb je al gekeken aan het Lac de Serre Poncon zelf? Wij zaten in 2019 op camping Le Nautic. Voldoet niet helemaal aan je wensen, omdat wandelen vanaf de camping zelf niet ging. Pubers waren er voldoende, alleen waren die van ons niet op zoek naar aansluiting. Honden ook. Camping zelf ligt niet aan een rivier, maar die zijn wel in de buurt. Aan het meer liggen volgens mij voldoende campings die nog iets beter aansluiten bij je wensen. Succes met je zoektocht
Camping-frankrijk.nlCamping Le Nautic in PrunieresAlles wat u wilt weten over deze camping in Hautes Alpes
, Datum:
28.10.2022 10:10
Dank voor je suggestie! Camping spreekt ons zeker aan maar er mogen geen honden in de huuraccommodaties. En we twijfelen over lac de serre poncon omdat afgelopen zomer het water daar extreem laag stond.
Geplaatst door: Diana
, Datum:
28.10.2022 16:50
Ik zou eens kijken bij het meer van Annecy. Daar zijn mooie campings.
Direct aan het water of wat hoger gelegen met mooi uitzicht.
, Datum:
28.10.2022 18:23
Hai Diana, lijkt me inderdaad goede optie. Ik kan alleen nog niet echt een geschikte camping vinden. Dochters vinden een luxere camping (natuurlijk) prima maar wij staan het liefste op een eenvoudiger camping. Vanwege de sfeer/mensen maar ook vanwege de prijs natuurlijk. Afgelopen zomer betaalden we 620 euro voor een week in het hoogseizoen op een écht leuke camping, dus dat maakt de zoektocht extra lastig. 1000 euro voor een week is echt de max.
Geplaatst door: ® fam. H
, Datum:
28.10.2022 20:51
Geplaatst door: ® Fam h
, Datum:
28.10.2022 20:54
Wij gaan zelf naar rioclar, deze ligt wel aan rivier en 2 meren in de buurt. Ook best betaalbaar. Ik weet alleen niet of dat een optie is om sup en zeilboot steeds mee te nemen.
, Datum:
28.10.2022 23:07
Dank voor je tips! Omgeving camping Rioclar (en camping ook trouwens) spreekt me erg aan, de Loire minder maar daar is het meer natuurlijk een pluspunt. We zullen waarschijnlijk concessies moeten doen (en we hebben nog even natuurlijk ;-))
Geplaatst door: J
, Datum:
29.10.2022 11:28
Misschien vind je het lac d’Aiguebelette geschikt.
Het is enorm veel groter dan het meertje in Eygliers.
Qua watersport veel meer mogelijkheden. Alleen motorbootjes zijn verboden.
Het Lac d'Aiguebelette is een natuurlijk meer in het departement Savoie, Frankrijk. Met een oppervlakte van 5,45 km² en een volume van 166 miljoen m³ is het Lac d'Aiguebelette het op vier na grootste natuurlijke meer van Frankrijk. Het bevindt zich op een hoogte van 390,5 m
Er zijn meerdere eenvoudige campings direct aan het meer.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
29.10.2022 18:48
, Datum:
29.10.2022 22:54
Dank Tineke! Leuk om te zien, geeft een goed beeld. Camping lijkt me heel geschikt voor ons. Jammer dat huurprijzen pittig zijn :-(
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
29.10.2022 23:08
, Datum:
30.10.2022 09:45
Kijk eens bij camping Curtelet aan lac d Aigebelette.
Daar is voordelige accommodatie
, Datum:
30.10.2022 11:06
Camping le Ferrand aan hetzelfde meer is ook een optie, voordelige verhuur
Geplaatst door: Marlies
, Datum:
10.11.2022 00:41
Dank voor alle suggesties. Lac d'Aiguebelette lijkt me erg mooi en ook voldoende geschikte campings te vinden maar helaas geen zeilbootjes te huur :-(
, Datum:
17.01.2023 22:26
Ik gooi hem nog even omhoog. Het zeilen laten we even varen ;-)
Ik neig nu naar camping Saint Lambert in Millau maar die omgeving zijn we al vaker geweest dus ik ben benieuwd of jullie nog meer ideeën hebben.
, Datum:
18.01.2023 12:42
, Datum:
18.01.2023 14:58