Leuke camping tieners voor 2023 gezocht!!! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
03.10.2022 11:28
Langzaamaan gaan we eens een beetje nadenken over zomer 2023.
Waarschijnlijk gaat nog een van de 2 tienerzonen mee (17 jaar). De zoon van 19 verwacht ik dat hij thuis blijft; al heeft hij afgelopen jaar ik denk de vakantie van zijn leven gehad op Les Rivages in Millau. 3 weken hebben we hem haast niet gezien; alleen voor ontbijt & avondeten (dit is ietwat overdreven natuurlijk; maar jullie snappen vast wat ik bedoel). Leuke groep jeugd waar ze hele dagen en avonden mee optrokken. Win-win situatie.. hij was nog gezellig mee met ons en hij heeft zelf ook een TOP vakantie gehad.
Een soort camping zoals Les Rivages is wat we zoeken. Niet al te groot; netjes, genoeg te doen (ook voor ons 's avonds een keer een bandje enzo), aan een rivier waar onze honden heerlijk kunnen zwemmen, in de buurt van een (of meerdere) leuke stadjes.......
Afgelopen 3 jaar op Les Rivages geweest (eerste jaar corona dus ander soort vakantie, tweede jaar door privé-omstandigheden eerder terug naar huis gemoeten, nu dus een geweldige vakantie daar gehad).
Verder zijn we op de volgende campings geweest, maar ja - toen waren de tieners natuurlijk nog jonger....
- Camping Port'Land
- La Plaine (paar keer)
- Castel Rose
- Domaine du Verdon
- La Pinede in Die
Wie heeft leuke tips voor ons?
Ps. wat ik verder nog wel belangrijk vindt is aardig zonzeker... (hoeft zeker niet zo warm als afgelopen jaar :-).... maar toen was het overal warm......) maar 's avonds gewoon in korte broek/shirt voor vouwwagen zitten of op terras vind ik wel erg fijn........ maar vinden we een camping die helemaal TOP is en waar je s avonds misschien een vestje aan moet; dan is dat zeker het overwegen waard (als het overdag lekker weer is)
Ik wacht vol spanning op jullie aanraders!!!!
Geplaatst door: patricia
, Datum:
03.10.2022 12:13
Canigou is echt top voor die leeftijd
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
03.10.2022 17:02
Top camping voor tieners. Hier kun je prima van de rotsen springen en 's nachts chillen een eindje buiten de camping. Honden kunnen lekker afkoelen in de rivier. Veel sportieve activiteiten. Veel NL-jongeren, geen bandje 's avonds. Anduze is een leuk plaatsje en een dagje naar zee is ook prima te doen! Je moet er snel bij zijn. Je kunt nu reserveren. Bekijk ook de foto's in het album.
Camping-frankrijk.nlCamping de L'Arche in AnduzeAlles wat u wilt weten over deze camping in Gard
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
03.10.2022 17:03
Geplaatst door: Marike
, Datum:
03.10.2022 17:52
Misschien de camping die in een ander forum nu wordt genoemd: Camping L’Hippocampe in Volonne.
En anders misschien:
- Camping Rives d’Arc in Vallon pont d’Arc
- Camping La Plage Fleurie in Vallon pont d’arc.
- Camping La Vallee Verte in Roque sur ceze
- Camping Les Cascades in Roque sur Ceze
Ik weet overigens niet hoe het zit met de honden of die daar in de rivier mogen.
Geplaatst door: Wilma1976
, Datum:
06.10.2022 10:04
Wat leuk dat je zo enthousiast bent over Les Rivages. We staan op het punt om te boeken voor zomer 2023. We zijn gezien met twee jongens van 12 en 14.... voetbalveld, andere jeugd en zwemmogelijkheden staan bovenaan de prioriteitenlijst. Moet goed komen als ik jou zo hoor?? Heb ook nog getwijfeld om L'Arche te boeken waar ook iedereen het over heeft met jeugd die nog mee gaat op vakantie. Maar afgelopen jaar in Ardeche geweest en nu richtng Millau toch iets ander gebied. Wie weet Arche volgend jaar. Heb misschien nog wel wat tips voor jou en hoor graag nog even over je enthousiasme voor Les Rivages. Misschien even mailen? Mag via dickenwilma@home.nl. Wie weet tot horens.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
06.10.2022 12:57
Geplaatst door: adriaan
, Datum:
06.10.2022 15:41
Kijk ook eens bij camping Rio clar.
Geplaatst door: Miranda en familie
, Datum:
06.10.2022 17:40
Hoi Ikke76, Wij hebben getwijfeld tussen camping Les Rivages en L' arche in Anduze. Nu heb ik een vraagje aan jou; Wij willen ook graag met onze hond en twee zoons van 17 en 19 naar Les Rivages en ik ben benieuwd hoe jullie deze camping is bevallen met de honden. Zijn er bijvoorbeeld in de buurt ook dingen te doen waar de hond mee mag? Heb je misschien ook tips?
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
07.10.2022 15:38
@miranda en familie,
Stuur me anders gerust een mailtje, kan ik daar op mijn gemak naar kijken en reageren. Dit jaar was het zooooo warm dat we eigenlijk niet zo heel veel hebben gedaan. Veel met de honden in de rivier gestaan :-). MOgen niet op het strandje, maar even 5 meter opzij lopen en daar mogen ze gewoon in het water zijn.... geen probleem. Zijn naar een grot geweest, hebben ooit (toen nog 1 hond mee) ook zo'n spoorlijn gefietst. Soms moet er iemand buiten blijven bij de honden zodat de ander iets kan zien/doen, maar dat vinden wij geen probleem. Nu naar watervallen enzo gelopen, dus dat zijn ook leuke dingen. Op camping zijn ze ip overal welkom, alleen niet in sanitairgebouwen en zwembad, maar dat vind ik logisch. Wij vinden/vonden het een heeeeeerlijke camping en het is dat we gewoon echt ook weer andere omgeving, andere camping willen ontdekken, maar anders...... vind het nog lastig iets te vinden wat het voor mijn gevoel overtreft.
@wilma1976, mail me gerust - dan vertel ik je graag onze superpositieve ervaring over deze camping
Staan ook 2 (of 3) meningen van ons over deze camping op deze site als je kijkt bij de camping.