Camping Vendee voorseizoen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: j
, Datum:
15.09.2022 12:06
Wie heeft ervaring met een camping aan het strand ( of op loopafstand) in de Vendee.
We zoeken ruime kampeerplaatsen en goed, schoon sanitair.
Het moet ook mogelijk zijn om mooie strandwandelingen te maken.
Een gezellig plaatsje op loopafstand zou leuk zijn.
Alle tips zijn welkom 🤗
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
15.09.2022 13:09
Zoek en lees even mijn mening over la Yole in st Jean de Monts.
Prima sanitair. Rustige camping
Eindelooooooze strandwandelingen.
Tip: neem je fietsendrager mee en parkeer op het mooie fietseiland Noirmoutier.
Geplaatst door: J
, Datum:
15.09.2022 18:13
Bedankt , deze camping ziet er zeker niet verkeerd uit. Ruim opgezet.
Misschien is de afstand naar het strand wat ver, maar elke camping heeft voor en nadelen.
We zetten deze zeker op ons lijstje.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
16.09.2022 16:06
Ik zou dit plan ombuigen naar Normandie, Bretagne of Charente Maritime. In het voorjaar ga je toch niet met als doel op het strand te kunnen liggen (neem ik aan) en in zee zwemmen is voor de meeste mensen dan nog niet mogelijk. In de Vendee heb je weinig/ bijna geen pittoreske plaatsjes.
Daarom zou ik het ombuigen naar Bretagne, bijvoorbeeld naar Erquy. Waanzinnig mooie kust daar met rotsen en zandstranden en overal wandelpaden langs de kust: echt een wandelparadijs vonden wij het (er zijn totaal geloof ik wel 10 stranden op het schiereiland daar). Plaatsje is aardig en in de omgeving genoeg te zien, o.a. Cap Frehel, Fort La Latte, Dinan, Dinard, St Malo, stuk verder Mont Saint Michel etc.
Of Normandie, omgeving Cabourg/ Deauville ergens. Ook een prima kust en hier zijn o.a. Deauville en Trouville en Honfleur leuke plaatsjes om te bezoeken. En iets verder Etretat (met 'olifantenpoort') en evt. leuke stad Rouen. Cabourg is zelf ook een aardig kuststadje, zeker in combinatie met het er naast gelegen Dives sur Mer met een hele grote markt. Hier een traditioneel strand, beetje zoals de Nederlandse kust.
Of omgeving Royan, leuk schiereiland met mooie wandelmogelijkheden bij Saint Palais sur Mer langs de rostskust met zandstranden. En ook deze omgeving heeft meer te bieden dan de Vendee, o.a. Saintes, Cognac, La Rochelle, dagtochtje Ile d'Oleron, Fouras, Fort Brouage en Royan is ook best leuk voor een bezoek.
Mocht je toch in Vendee willen zitten, dan zou ik omgeving Les Sables d'Olonne aanhouden omdat dat zo'n beetje het enige echt aardige stad is aan die kust.
Geplaatst door: J
, Datum:
17.09.2022 18:42
@Hans, Charente Maritime zijn we jarenlang gekomen met onze kinderen. We hebben daar altijd erg genoten.
Normandië en Bretagne voelen wat weer betreft niet zo goed in het voorseizoen. Je kunt geluk hebben natuurlijk.
Vandaar dat we een beetje er tussenin willen proberen. Zonder reserveren zodat we uiteindelijk wel een vrije keus hebben.
Dit jaar vooral in de bergen gekampeerd, ook prachtig maar we hebben de zee en het strand met overal licht en ruimte om je heen wat gemist. Aan zee voelt vrijer voor ons.
Tips voor mooie strandcampings blijven welkom, veel toeters en bellen hoeft niet voor ons. Meestal geen probleem in het voorseizoen trouwens.