Ervaring aanrijden Sommieres vanaf A9 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Pim
, Datum:
04.09.2022 14:35
We willen volgende week zondag naar camping Domaine de Massereau in Sommieres. Veel mede kampeerders zijn hier al geweest.
Daarom graag jullie ervaring met het aanrijden vanaf de A9. Afslag 26 en vervolgens D378/D742/D12. Of afslag 27 en vervolgens D34/D610/D6110 ( het lijkt wel of er een vernauwing zit voordat je de brug overgaat richting de D12).
We rijden met caravan. Leuk om jullie tips/ervaringen te mogen lezen. Alvast bedankt.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
04.09.2022 23:08
Neem de afslag 27 Sommieres Lunel.
Prima route met caravan.
Tips: groot winkelcentrum in Lunel.
Bezoek Aigues Mortes en Le Grau du Roi.
Mooi fietspad voie verte zowel in oostelijke als westelijke richting. Westelijk is nieuwe route.
Dagje zee la Grande Motte.
Montpellier is het Parijs van het zuiden.
, Datum:
05.09.2022 08:12
@Jan56 - dankjewel, we kijken er naar uit.
Geplaatst door: Lenn
, Datum:
05.09.2022 09:03
Wij zitten nu in Junas,dorpje voor Sommiere. Wij hebben de afslag 26 genomen,ging prima met caravan.
, Datum:
05.09.2022 10:14
@Lenn - jij ook bedankt. Fijn om te vernemen dat beide mogelijkheden met caravan te doen zijn.
Geplaatst door: Gijs Verheij
, Datum:
07.09.2022 22:17
Afslag 27 is goed te doen, maar over de brug in Sommieres KAN een probleem zijn. Aan het einde van de brug moet je direct rechts afslaan. Met een grotere caravan is op dat punt haaks rechtsom soms een probleem met de hoge stoepranden. Al menig mover is daar gesneuveld.
, Datum:
08.09.2022 11:40
@Gijs - goed om te weten. Had bij het zien Google Maps al een klein vermoeden dat het krap zou kunnen zijn. Rijden in Astra station met caravan 6m20 van kop tot staart. Met een mover. Van zichzelf heeft de Astra al een vrij grote draai. En met een caravan dus een vrij ruime draai nodig. Mocht je uit ervaring spreken dat onze combinatie lastig zal worden bij de brug dan verneem ik het graag. Bvd,
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
08.09.2022 21:52
Gewoon even goed insturen dan komt het goed. Niet te druk om maken.
Geplaatst door: Gijs Verheij
, Datum:
08.09.2022 22:29
Mijn ervaring met deze brug: Met een VW Golf en een caravan van totaal 6.20meter was het passen en meten om de
bocht naar rechts goed door te komen. Een Franse bestuurder zag het probleem aankomen, en reed een stukje achteruit
om mij de benodigde ruimte te geven. Onze overbuurman op de camping was minder gelukkig, en had bij het draaien in
de kleine ruimte, zijn mover verspeeld op de hoge stoeprand. Wij zouden ook dit jaar weer naar deze camping gaan, maar
dan wel aanrijden van de andere zijde, zodat je niet over deze brug moet. Dit staat trouwens ook keurig in deze topic.
, Datum:
09.09.2022 08:23
Dank aan allen voor jullie waardevolle informatie. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Geplaatst door: ® Daan
, Datum:
10.09.2022 21:58
Ben al meerdere keren op Massereau geweest met een grotere caravan. Vanuit het noorden zou ik altijd afslag 26 nemen. Zou zeker de brug in Sommieres vermijden, want dat is vragen om problemen.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
11.09.2022 10:13
Ik ken het ´aanrijden´ (ik dacht dat iemand tegen de stadsmuren was gereden) van Sommieres niet, maar in algemene zin valt het mij op dat veel mensen een cruciaal hulpmiddel bij reizen in Frankrijk laten liggen. Het Michelinboek met alle wegenkaarten! Afgelopen zomer ons exemplaar van ruim 10 jaar oud vervangen, gewoon in de supermarkt. Heel handig om te kijken wat leuke weggetjes zijn, je ziet stijgingspercentages en kunt ook zien of er smalle bruggetjes of lage poortjes zijn. Natuurlijk zie je niet alles tot elk klein zijweggetje, maar het helpt wel bij het reizen. Ook helpt het om google streetview te gebruiken om een situatie in te schatten (gewoon thuis voor vertrek). Natuurlijk zijn ervaringen van anderen een hulpmiddel, maar staar je er niet blind op. Zo gingen wij o.a. naar de heerlijke gemeentecamping in Chablis. Vooraf natuurlijk alle meningen gelezen, o.a. op google. Was iemand die waarschuwde voor de zeer smalle toegangsbrug. Bij aankomst bleek er inderdaad een wat smallere brug te zijn waarvoor het verstandig was je combinatie (wij hadden relatief brede camper) er recht voor te zetten en voila je reed er zonder enig probleem overheen. Was ruimte over! Camping was ook gevuld met campers en caravans, dus waren natuurlijk niet de enige.
, Datum:
28.09.2022 15:44
Inmiddels terug uit het zonnige zuiden.
Gebruik de Michelin kaarten al jaren en juist door Google te gebruiken viel de brug bij Sommieres me op. Uiteindelijk besloten om vanaf de A9 afslag 26 te nemen hetgeen goed ging. Wel even door smal straatje maar tegenliggers zien je aankomen en gaven de ruimte. Hetgeen niet gezegd kan worden bij de brug bij Sommieres. Maar goed, uiteindelijk hebben we een leuke vakantie gehad. En daar gaat het om.