Vantone Pineta ook voor tieners? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® User14092
, Datum:
18.08.2022 01:39
Ik weet dat dit forum voor Frankrijk is, maar omdat ik niet goed weet waar ik mijn vraag elders kan stellen...:
Is camping Vantone Pineta aan het Idromeer in Noord-Italie ook geschikt voor tieners?
Ik ben op zoek naar een camping voor beginnende surfers, waar tieners (mijn kids zijn 12 en 15) elkaar kunnen ontmoeten.
Wie heeft ervaring met deze camping?
Geplaatst door: Jopoe
, Datum:
19.08.2022 08:05
Wij stonden afgelopen weekend op de camping er tegenover, camping Poly. Daar waren we wat tieners die volgens mij tot diep in de nacht op het strand gingen chillen. Vlakbij was een surfschooltje met verhuur van diverse materialen. En ook enkele restaurants.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
19.08.2022 09:02
Aan de overkant van het meer is camping Pilu. Daar komen in de zomervakantie heel veel kinderen in alle leeftijden. Er is een surfscholen vlakbij.
Geplaatst door: Jopoe
, Datum:
19.08.2022 20:03
Ik bedoelde inderdaad camping Pilu
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
21.08.2022 14:04
Er zijn op Vantone Pineta ook vast tieners. Op dat stukje liggen drie campings vlak bij elkaar. SportAzur/Rio Vantone is de camping waar de surfschool zit, eventueel kun je ook die camping kiezen. Wat ik wel vind; wanneer je er op uit wilt moet je altijd dezelfde route zuidelijker moeten rijden, OOK als je iets aan de noordkant van het idromeer wilt ondernemen. De andere naastgelegen camping Belvedere zou ik bv eerder kiezen met kleuters/lagere school kinderen. Zij hebben ook tentverhuur in die doelgroep.
Wij stonden op camping Venus, dat is helemaal aan de zuidkant. Wel leuk veel pubers/tieners. Maar er is daar geen surfschool, dan zou je je moeten melden bij Tre Capatelli en dat is vanaf de camping 20 minuten lopen via pad langs het water (of 5 minuten met de auto).
Je zou idd ook kunnen kijken bij Pilu: heeft betere beoordelingen dan Rio Vantone, surfschool is daar ook, en ook als je keer mooie wandeling wilt doen of via ferrata in het noorden van idromeer dan zit je daar wel centraler.
Voor info vond ik dit fijne website: https://www.lakeidrotravel.com/ eigenaresse is Nederlandse, via haar kun je ook dingen regelen.
We hebben destijds lang getwijfeld tussen Vantone Pineta en Venus, ook contact met Vantone Pineta was erg vriendelijk. Onze kinderen gingen niet surfen dus dat hoefde niet doorslaggevend te zijn. Op de plekken op Venus kon als je beetje vouwwagen had, en nog tentje voor de kinderen en wilde zitten niet echt meer auto erbij op de plek. Je kon parkeerplek op de camping huren voor 3 euro per nacht. Dat kon gelukkig nog ter plekke, maar het staat snel vol die gehuurde plekken. De kampeerplekken zijn er niet echt duur. Ik zag ook veel landgenoten die twee plekken achter elkaar huurden en lekker ruim hun spullen opzetten..
Succes met uitzoeken, ik kijk met plezier terug naar vakantie aan het Idromeer, vond het er echt fijn.