île de re ervaringen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Syl12
, Datum:
16.08.2022 15:38
Goedendag, wij willen graag in September 2 weken naar Frankrijk. Nu zouden wij graag eens Ile de Re bezoeken, of één van de andere eilanden die daar liggen.
We reizen met onze camper, en alleen onze jongste zoon gaat mee. Een camping met fijn zwembad zou fijn zijn, en ook graag dicht bij zee, op loopafstand iig.
Wat zijn mooie stranden daar? Ik lees in sommige reviews veel over rotsen en stenen. Zijn er ook echte mooie zandstranden daar, met helder water.
Mensen die er al eens geweest zijn, leuke tips zijn welkom!
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
17.08.2022 13:35
Camping Chataigniere is een mooie camping met te overkappen zwembad.
Wordt wel druk bezocht ook in september. Op Ile de Re heb je mooie stranden vooral aan de westkant bij Le Bois plage en Re. Ile de Re is een echt fietseiland met veel vrijliggende fietspaden.
De brug van la Rochelle naar het eiland is een tolbrug dus even googlen.
Uitstapjes naar de mooie stad la Rochelle zeker de moeite waard en daar is ook een groot aquarium.
Geplaatst door: ® Syl12
, Datum:
18.08.2022 16:26
Jan56, bedankt voor je reactie ik ga de camping eens bekijken! Ik had idd gelezen dat het een fietseiland is. Mijn man en zoon hebben en mountainbike, ik heb een normale fiets met 3 versnellingen :) Kan je je daar op het eiland een beetje mee redden, het is vrij vlak volgens mij. Of kan ik beter een fiets huren daar?
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
18.08.2022 17:53
Het is er hardstikke vlak dus met een gewone fiets prima te doen.
Zoek op deze site ook even naar andere campings op Ile de Re.
Route via tolwegen
Antwerpen Gent Kortrijk Lille Amiens Rouen Alencon Le Mans Anger La Roche sur Yonne la Rochelle.
Geplaatst door: Kat
, Datum:
23.08.2022 18:55
Wij zijn paar jaar geleden ook naar daar geweest en twee weken enkel met de fiets gereden. Kinderen waren 7 en 11 jaar toen. De brug overfietsen vonden ze fantastisch. Voor de rest mooie fietspaden, leuke pleintjes en mooi stranden. Ga zeker kokkels rapen bij laagwater.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
29.08.2022 16:54
Vorig jaar in september daar geweest. De eerste twee campings die we belden, waren vol. De derde had 1 plek vrij. Waren wel CC campings.