Waarom 180° draaien (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
15.08.2022 19:07
Je stelt in eerste instantie een vraag en vervolgens heb je het antwoord zelf al…..
Volgens mij is het puur je ongenoegen uiten en dat mag ook! Gezien je reactie frustreert het je wel, probeer dat toch los te laten en geniet van je vakantie. Ik merk op het forum steeds meer dat we over veel wel iets te klagen hebben (denk aan forum irritaties tijdens kamperen of de airco op een caravan), maar lijkt mij totaal niet nodig en vind ik ook jammer. Geniet toch gewoon lekker van je vakantie en op het moment dat je wat minder sociale contact hebt zoek je dat binnen je eigen gezin?
Wij hebben het in ieder geval niet meegemaakt op de camping waar wij nu staan en waar wij vorige week stonden.
Geplaatst door: conny
, Datum:
15.08.2022 19:12
Praatje maken mag. vrienden maken ook, maar het hoeft toch niet ?
Kamperen betekent vrijheid, zonder alles uit te hoeven leggen aan (wildvreemde) medekampeerders.
Beetje begrip en geniet !
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
15.08.2022 19:21
Dat snap ik Katja.
Echter heb ik nog een ervaring op een camping in Italie.
Een plak van 120m2, waaiw lekker groot voor Italiaans begrip.
Dit hebben ze geweten.
Links, Rechts, tegen over ze een campervrachtauto van 3.5 hoog en 15 meter lang.
En met airco die 24/7 aan staan.
Je zult hier maar 14 dagen zo langs staan.
Ps hier gaat je de lol ook van over. Maar ja zoals geschreven word is het toch ieders recht om zo te kamperen.
Je zult maar eens €1400 betaald hebben om hier 14 dagen tussen te staan.
mvg Marcel
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
15.08.2022 20:16
Woooow
Wel 15 mtr lang
En dat terwijl de max lengte voor vrachtwagens en campers 12 mtr is
Ja ze kunnen groot zijn , maar zooooo groot
Ech nie
Geplaatst door: marian
, Datum:
16.08.2022 21:47
@marcel, uit je schrijven komt zoveel frustratie. Had je andere verwachtingen dan? Het kampeerleven is echt wel veranderd ervaar ik ook. Meer individualistisch, meer onderscheid in kampeermiddelen. Go with the flow denk ik ik dan. Ik heb 3 weken vakantie, dan wil ik staan hoe ik wil, doen wat ik wil en praten met wie ik wil. Het is mijn schaarse vakantie. Ik ga met een tent en wil liever niet ingesloten staan tussen grote campers, en met airco, maar die mensen kiezen voor die manier van vakantie vieren, Je kan niet verwachten dat wildvreemden zich aan jou aanpassen om jou een fijne vakantie te bezorgen. Wij boeken dus nooit meer, zoeken gericht kleine campings of met weinig animatie en zonder zwembad met glijbanen. Niet de grote namen die hier passeren. Ik wil een rivier, een barretje en schoon sanitair. Als we buren krijgen die ons irriteren ( al doen ze niks verkeerd) dan zoeken we een andere camping. Ook dat je het sociale mist, niet iedereen heeft trek in sociaal contact voor een paar dagen of weken, maar eindelijk eens tijd voor het eigen gezin of partner.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
17.08.2022 08:56
@Marcel,
Ook ik meen veel frustratie in je bericht te lezen.
??"-Als je bang bent om goede morgen te zeggen tegen je buurman, vrouw. Dan denk ik niet dat je een sociaal mens bent voor op een camping. Wellicht is een hotel dan beter geschikt, of evt een huisje op center parks
-En als je bang bent dat ze op je bord kijken. Ga dan niet naar een resterend wat daar is de afstand korter op een bord als op een camping
En het is niet leuk voor mede kampeerders om veertien dagen tegen een achterkant van een caravan van bv acht meter te kijken.
Als je dit wel doet dan denk ik niet dat je een sociaal mens bent voor op een camping, en rekening kunt houden met andere mensen."??
Dit stukje uit je post 'knip' ik er even uit.
Ik ben sociaal, maar graag op mijn moment, zolang ik dat wil. Het is mijn vakantie en na bijna veertig jaar kamperen genoeg leuke en minder leuke ervaringen opgedaan. Iedereen die langs loopt wil ik groeten, maar ik wil niet meer met iedereen een praatje maken vanaf mijn plek. Bij de afwas, in de rij voor de douche of wat dan ook? Prima, dan kan ik weglopen zodra ik mijn ding gedaan heb.
Praten met voorbijgangers aan mijn plekje heb ik een hekel aan. Als de ander dan maar blijft kletsen kan ik niet weg, want ik ben al 'thuis'. En helaas gebeurt me dat nog wel eens. Sommigen missen er het gevoel voor wanneer een praatje te lang gaat worden.
Sta ik op een doodlopend paadje en komen dagelijks alleen de buren voorbij dan sta ik eerder met de voorkant naar de weg dan dat ik op een paadje sta waar de halve camping voorbij komt op weg naar het sanitair of het zwembad.
Ik heb een heel sociaal beroep (onderwijs) en vind het heerlijk om drie weken ook eens wat minder sociaal te hoeven doen.
Misschien kunnen we een code invoeren, met een soort 'stoplicht' aan je tent. Rood betekent dan dat ik geen praatje wil maken en groen dat ik het wel wil.
Maar eigenlijk vind ik dat de voorbijganger aan zet is in deze. Hij die langs loopt beperkt zijn praatje bij de eerste signalen dat het praatje niet (langer) gewenst is. Kleine moeite, groot plezier.
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
17.08.2022 12:38
Een praatje maken op de camping? Prima maar alsjeblieft geen mensen die gezellig komen kletsen als ik net mijn maaltijd op mijn bord heb. Bij echte nood kan je mij altijd om hulp vragen en help ik met het zoeken van je kind, mag je mijn tekentang lenen en wil ik ook wel helpen denken hoe je de nacht doorkomt met een gebroken boogstok van je tent.
Maar de hele dag mensen groeten die voorbij komen met het risico op te lange praatjes dat doe ik dus niet en daarom staat mijn vouwwagen dwars of achterstevoren. Dit jaar voor het eerst weg zonder de kinderen, heerlijk dat er geen tijdelijke vrienden onze vrienden komen halen om te ping pongen of voetballen. En doordat we flink scheef op de plek staan nog geen ongewenste praatjes hoeven maken met mensen zoals Marcel die vinden dat dat erbij hoort op de camping, voor ons is namelijk niet nodig om een leuke vakantie te hebben.