Waarom 180° draaien (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
12.08.2022 16:37
Waarom doen 90% van de Franse de caravan of tent met de rug naar de over buren. En 20% van de Nederlanders. Dit is iets wat ik constateer de laatste jaren, voor al dit jaar. ps Het was niet het uitzicht van bv de mooie bergen.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
12.08.2022 16:58
Hoe bedoel je precies? Wij staan in een laantje en hebben zowel voor ons mensen staan met een straatje er tussen en direct achter ons mensen staan dus ja wij staan met de rug naar onze achterburen (en de achterburen staan ook met de rug naar ons toe), maar dat lijkt mij logisch en niet vreemd?
, Datum:
12.08.2022 18:49
Nee dat is het niet. Een laan waar bij een ieder normaal gesproken met de opening van de caravan, tent of vouwwagen naar de laan toe staan. links en rechts. Waar om staan Franse met de rug naar de laan toe 90%, en de nederlanders met 20% bv.
Geplaatst door: Philip
, Datum:
12.08.2022 18:58
Heel eenvoudig. Omdat de Fransen meer privacy willen, en de Nederlanders meer contact met anderen.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
12.08.2022 19:01
Privacy?
Zelf sta ik ook nooit met de voorkant naar het pad. Meestal dwars op de plaats of inderdaad achterste voren. Thuis zit ik ook niet in de voortuin.
Geplaatst door: Michel
, Datum:
12.08.2022 19:37
Hangt 100% van de plek af.
Niet alleen het oppervlak maar ook een boom, hegje, vijver, beekje etc. bepalen hoe je opzet.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
12.08.2022 22:34
Dat moet wel toeval zijn! Nog nooit meegemaakt en op zowel de camping waar wij vorige week stonden als de camping waar wij nu staan, staat niemand zo!
Geplaatst door: Bert
, Datum:
12.08.2022 23:38
Fransen hebben geen zin in nederlanders die de hele dag lopen te neuzen wat de buren doen ;)
Het is mij nog nooit opgevallen, maar ik let daar ook niet op.
, Datum:
13.08.2022 08:20
Ik zat nog even na te denken over dit topic toen deze zijn echt even verkeerd schoot:
"Nee dat is het niet. Een laan waar bij een ieder normaal gesproken met de opening van de caravan, tent of vouwwagen naar de laan toe staan. links en rechts."
Normaal gesproken? Ik vind het nogal een uitspraak om jouw idee van hoe men zou horen staan als normaal te bestempelen.
Ik vind het echt verre van normaal dat iedereen op de camping ineens in zijn voortuin zit te eten, te borrelen, spelletjes te spelen etc. Dat doen thuis maar bar weinig mensen. Toch?
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
13.08.2022 09:08
Om dat te doen gaan ze speciaal naar de camping
Showen dat je veel te vroeg aan de drank gaat
20 x bedankt zeggen na het bon appetit vd pantoffelparade
En alle andere dingen die op een camping normaal zijn
Maar die je thuis achterwege laat
Om dat het dar nu een maal niet gaat,kan, of mag
Geplaatst door: ® Noren-63
, Datum:
13.08.2022 13:57
Voordat wij de haringen van de tent de grond inslaan, gaan we óp het slaapdeel liggen om te voelen of dat "recht" ligt, met het hoofd naar de tentingang. Hierbij ook rekening houdend met de nodige afspanwijdte (de Waard).
Geregeld staan we dan met de opening van het pad af, waardoor we vaak hoorden "die tent staat verkeerd"😂
Met een caravan i.c.m. bijvoorbeeld een heel droog, stoffig pad én de mistral zou ik het ook met de "blinde" kant naar het pad zetten (vaak genoeg gezien en van allerlei nationaliteiten😊).
, Datum:
13.08.2022 14:35
Oh ja, de wind is ook nog van belang, en de zon.
Ik heb liever de ochtendzon op de voorkant dan de avondzon. En bij harde wind de wind graag op de achterkant.
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
13.08.2022 16:29
Als je nu bij ons langs zou lopen dan zijn wij wel hele "dwarse" Hollanders. Vanwege de hobbels en kuilen staan wij met onze vouwwagen diagonaal op de plaats. Kunnen nu indien gewenst aan 3 kanten zitten met onze stoelen en liefst niet in de "voortuin" zoals S@ndra het noemt. Wij kamperen altijd onder de luifel op het gras, de opening hebben wij dus (bijna) nooit naar het pad gericht. Meestal staan we dwars of de dissel naar de weg.
Ooit in Noorwegen moesten we in een bepaalde richting staan dit vanwege het evacuatieplan als het dal zou overstromen. Het water kwam al omhoog toen het na 2 nachten onze plaats bereikte zijn we zelf weggegaan; hebben de evacuatie niet afgewacht.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
13.08.2022 16:30
Voor een ieder die zich hevig ongerust maakt waarom de buren toch allemaal verkeerd staan: ook wij waren lichtelijk ontzet. Ik wilde eigenlijk al bij de receptie gaan klagen.
Totdat bleek dat in verband met eenrichtingstraatjes de orientatie van de caravans gewoon logisch was op die manier.
Geplaatst door: Jan
, Datum:
13.08.2022 19:07
Kijk in Nederland stonden wij eens op een camping waarbij we verplicht waren om allemaal het zelfde te gaan staan. Dus met de voortent naar de straat. Aan de ene kant van de straat zaten ze allemaal met de kop in de wind. Niet te geloven allemaal deze betutteling van de camping eigenaar. In Frankrijk heb ik dit gedrag nog nooit meegemaakt. Je probeert de voortent uit de wind te zetten. Vooral als er een mistral opsteekt. Je weet ook vooruit van welke kant die komt.
Geplaatst door: marian
, Datum:
13.08.2022 19:22
Inderdaad, Met een grote tent. Hangt af van de zon, de wind, de plek, de grond die soms afloopt. Maar bij voorkeur staan wij aan een rivier en het liefst richting het water, dus niet naar een pad. Zit je tegenover elkaar naar elkaar te kijken. Daarom vind ik veel Nederlandse campings ook niks, omdat daar vaak verplicht is hoe je je installeert.
Geplaatst door: conny
, Datum:
13.08.2022 19:46
In Engeland hoef je vaak niet eens na te denken; volgens voorschrift neerzetten !
Uitzondering voor Nederlandse caravans, want bij ons zit de deur aan de andere kant.
Maar ook in Nederland hebben we dit meegemaakt. Vaak zegt een foto vanuit de lucht genoeg (en zoek ik gauw verder).
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
13.08.2022 21:29
Als er een gegronde reden is om volgens voorschrift te moeten installeren doe ik daar graag aan mee. Maar de campingeigenaar die het mooi vindt om nette straatjes te hebben heeft aan mij een slechte. Dan sta ik dwars of zoals nu zelfs diagonaal op de plek. De mooiste camping waar ik ooit was had grote velden en bij inschrijving kreeg je te horen: Neem de ruimte die je nodig hebt maar laat ook wat over voor een ander. Helemaal geen straatjes, echt geweldig.
, Datum:
15.08.2022 18:43
Effe nog reageren hier op.
-Het was niet het uitzicht waarom men dit deed, in tegendeel.
-Met de rug tegen de laan in voor de zon, nee integendeel juist met de rug naar de laan toe en vervolgens om ±13:00 pal in de zon zitten en vervolgens in de laan de schaduw op zoeken, achter je kampeer spul ?????
-ps er was ook geen wint.
-Als je bang bent om goede morgen te zeggen tegen je buurman, vrouw. Dan denk ik niet dat je een sociaal mens bent voor op een camping. Wellicht is een hotel dan beter geschikt, of evt een huisje op center parks
-En als je bang bent dat ze op je bord kijken. Ga dan niet naar een resterend wat daar is de afstand korter op een bord als op een camping
En het is niet leuk voor mede kampeerders om veertien dagen tegen een achterkant van een caravan van bv acht meter te kijken.
Als je dit wel doet dan denk ik niet dat je een sociaal mens bent voor op een camping, en rekening kunt houden met andere mensen.
Dit verhaal komt niet alleen van mij uit, maar in mijn 14 dagen op de camping lagen hier meerdere kampeerders over te klagen.
mvg Marcel
Geplaatst door: Katja
, Datum:
15.08.2022 19:03
Wij hebben dit ook dit jaar voor het eerst gedaan.
We gingen wel aan de zijkant van de tent zitten.
Wij deden dat zodat niet iedereen constant de tent in keek en we ook gewoon konden omkleden zonder alles dicht te moeten doen.