Le Curtelet (Aiguebelette) of Les Rives du Lac (Annecy) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Eriba410
, Datum:
10.08.2022 11:56
Ik ben alvast aan het kijken voor 2023, Ik twijfel nu tussen camping Le Curtelet aan het Lac de Aiguebelette of Les Rives du Lac aan het meer van Annecy. Wij zoeken een rustige, niet te grote, camping waar je direct aan het meer kan staan i.v.m. suppen en surfen. Animatie niet nodig. Dicht bij de winkels vinden we wel handig. Mochten jullie van deze camping ook mooie pleknummers weten, dan hoor ik het ook graag.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
10.08.2022 12:10
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
11.08.2022 08:38
Op het Lac d'Aiguebelette mogen geen motorboten varen en het is het warmste natuurlijke meer van Frankrijk. De watertemperatuur is momenteel 27 gr op 1 meter diepte.
Het meer van Annecy is wel weer een stuk groter en een stuk toeristischer.
Geplaatst door: Kea
, Datum:
11.08.2022 14:06
Van af Curtelet is het een kwartier rijden naar de grote supermarkten.
Geplaatst door: J
, Datum:
11.08.2022 16:14
Curtelet is een smalle langgerekte camping. De plaatsen zijn niet al te groot, er is geen afscheiding tussen de verschillende plekken , weinig privacy.
In laagseizoen volop ruimte, dan is het fijn om daar te kamperen. Weekenden wel druk bezet.
In juli en augustus is de camping autovrij. Auto’s moeten dan op een veld naast de camping blijven staan.
Brood alleen in juli en augustus verkrijgbaar.
Het meer is mooi en fijn om te zwemmen of te suppen, ed.
In de directe omgeving is er weinig te beleven, geen winkels, restaurantjes of gezellig terrasje.
Camping Rives du Lac ken ik niet.