Zout in de tent (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Alex
, Datum:
09.08.2022 10:45
Misschien niet echt Frankrijk gerelateerd maar tent en/of vouwwagenkampeerders zullen het wel herkennen. Je koopt een busje zout in de supermarkt en de volgende ochtend wil je een eitje met zout, maar het zout is een vochtige massa geworden omdat zout vocht aantrekt en er komt dus niks uit het busje! Droge rijst erbij in het busje maar dat helpt niet genoeg. Dan maar het busje de hele dag in de zon, dan droogt het wel maar de volgende ochtend is het weer nat? Molentje met zeezout gekocht maar ook dat wordt nat. Iemand een idee? Kleine ergernis maar ben toch benieuwd.
Geplaatst door: ® Marja4
, Datum:
09.08.2022 12:02
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
09.08.2022 12:23
Ik een afgesloten trommel bewaren. Een echt goed sluitende trommel met van die clipsluitingen of zo.
Wij bewaarden zo altijd alle kruiden, bouillonblokjes, etc bij elkaar in een bak. Maar ook suiker, hagelslag en meel.
Nu in de vouwwagen zit alles in laatjes en blijft goed. We hebben ook alleen maar droge dagen 30+ gehad. (Dat scheelt ook!)
Geplaatst door: Lucas
, Datum:
09.08.2022 12:33
Gebruik al jaren zowel voor peper als zout een (klein) vatje speciaal voor dit gebruik met een deksel dat je prima kunt afsluiten. Ze gebruiken dit ook in snelwegrestaurants en dergelijke.. Indien leeg kun je dit gewoon opvullen. Sindsdien nog nooit problemen meer gehad met vocht
Geplaatst door: Rob
, Datum:
09.08.2022 14:19
Ik herken het probleem eigenlijk niet.
Maar doe je zoutstrooier anders in een plastic zakje, en koop kleinere hoeveelheden.
Geplaatst door: marian
, Datum:
09.08.2022 19:27
Ben een tentkampeerder, maar herken het niet. Katoenen tent geeft ook binnen geen condens. Ik zou de strooier in een boterhamzakje doen, met een flinke knoop.
Geplaatst door: ® Doortje
, Datum:
09.08.2022 20:35
Durf het BIJNA niet te zeggen. Ouderwets zoutpotje van Tupperware
Even snuffelen bij de kringloop (of op een vide grenier in Frankrijk)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
10.08.2022 10:01
Nooit last van, kampeer in niet katoenen tent, overigens ook geen last van condens
Geplaatst door: Alex
, Datum:
10.08.2022 15:00
Allen bedankt voor de reacties! We zaten half juni tot de eerste week juli de Dordogne, prachtig weer maar toch was alles de volgende ochtend vochtig. De dauw stond bijv. zo op de tafel dat we de vaatdoek uit konden wringen nadat we de tafel droog gemaakt hadden. In de tent ook wel veel vocht, vandaar mijn vraag over het zout. Denk dat ik idd volgend jaar een afsluitbaar tupperpotje meeneem.
Geplaatst door: Hans 555
, Datum:
11.08.2022 08:38
Zout bewaren in een bakje met deksel. Als het vochtig is dan beetje zout pakken tussen duim en wijsvinger en al wrijvend op het eitje strooien. Zo simpel kan het zijn.
Geplaatst door: conny
, Datum:
11.08.2022 18:22
Een vochtvanger/vochtvreter is wel handig .
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
12.08.2022 12:10
Op de boot bewaar ik zout en suiker in weckpotjes. Dan blijft het ook droog. Kleine potjes heb je wel bij de Action. Je hebt alleen geen strooier.