Het gele treintje van de Catalaanse Pyreneeën (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Karin
, Datum:
06.08.2022 20:01
Wij zitten nu op een camping in Argelès-sur-Mer. We willen misschien volgende week een ritje maken met het gele treintje wat door de Pyreneeën rijdt. Ik kan nergens vinden wat de prijs is van de tickets. Ergens in een review kwam ik 90 euro per persoon tegen. Klopt dit? Betaal je voor de hele route hetzelfde bedrag of moet je al van tevoren bedenken wat je eindstation wordt?
Geplaatst door: Karin3
, Datum:
06.08.2022 21:12
Als je le petit train jaune bedoelt, dat kost echt geen 90 euro pp.
Wij hebben dit in 2019 gedaan. Ook vanuit Argeles . Wij vonden het echt het meest suffe uitje wat we ooit gemaakt hebben. Het was bloedheet maar de open treinen reden niet dus we zaten in een bloedhete oude smerige geel geverfde trein. Smerig in de zin van dat door de ramen naar buiten kijken amper mogelijk was zo smerig.
Meningen verschillen, dat snap ik echt wel maar ik zou het geen 2e keer meer doen en ik niemand aanraden.
, Datum:
06.08.2022 21:24
O echt? Dat treintje bedoel ik idd wel! Klinkt niet als een aanrader.
Geplaatst door: Karin3
, Datum:
06.08.2022 21:45
Meningen verschillen natuurlijk. Dat wij het echt zonde van de tijd en het geld vonden wil niet zeggen dat jij daar ook zo over denkt maar het was zeker geen 90 pp. Het kaartje was een retour,de prijs weer ik niet meer.
Wij hadden verwacht de prachtige natuur daar ook van onder af te bewonderen maar het enige wat we gezien hebben waren struiken,takken en bomen die tegen de ramen van de trein aan sloegen.
Geplaatst door: ® petra67
, Datum:
06.08.2022 22:22
Wij zijn vorige week met de train jaune geweest van Villefranche Conflent naar Mont Louis/ Cabanasse. Enkele reis pp 5 euro online te bestellen tot waar je wil. https://www.ter.sncf.com/occitanie. Vorige week gingen een aantal ritten niet door vanwege stakingen. Het is een mooie rit in een oude trein dus niet zo comfortabel. wij zaten in de open wagon, best wel warm in de volle zon. en het duurt best lang. Maar het is wel een mooie belevenis.
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
06.08.2022 22:28
, Datum:
06.08.2022 22:32
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.08.2022 01:03
Actuele tarieven voor een enkele reis op de site van het treintje, jetrainjaune.fr:
Villefranche-de-Conflent/Mont-Louis : 1h15 – 10,90 €/personne l’aller (tarif normal)
Villefranche-de-Conflent/Font-Romeu : 1h45 – 13,30 €/personne
Villefranche-de-Conflent/Latour de Carol : 3h10 – 22,50 €/personne
Latour de Carol Enveitg/ Font-Romeu : 1h15 – 11,60 € /personne
Latour de Carol Enveitg/ Mont-Louis : 1h40 – 13,90 €/personne
, Datum:
07.08.2022 10:17
Is dit een oude site dan in mijn link? Want daar staat..
The Yellow Train at 5 euros, all summer long
From July 1 to August 31 inclusive, take advantage of a ticket for just €5 for a journey on the Yellow Train.
The offer is valid on board the Yellow Train*, to and from all stations between Villefranche Vernet les Bains and Latour de Carol.
*Offer valid within the limit of available seats at this rate and from May 30 for journeys from July 1 to August 31 inclusive.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.08.2022 12:34
Zijn de standaardtarieven voor 2022, maar kennelijk zijn er speciale zomeracties
, Datum:
07.08.2022 14:05
Bedankt voor de informatie! Voor 5 euro per persoon gaan we het toch maar gewoon ervaren.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
08.08.2022 11:08
Toen wij veel jaren geleden ook met het gele treintje gingen hadden we voor het open karretje gekozen. Houten banken - nogal hard - maar prachtig weer. De locomotief was al in werking en de machinisten waren ijverig aan het werk met het vullen met kolen. Was een prachtige rit ... maar we waren iets vergeten... wanneer we door de tunneltjes of te dicht bij de zijkanten reden kregen we hele massa's roet over ons heen; zeker wanneer het wat waaide. Geen idee of dat nog zo is, maar mocht je mooie kleding aan hebben dan zou ik - als dat kan - voor een overdekte wagon met (dak dus) kiezen. Laat even weten hoe het was. Het treintje rijdt tussen bossen, takken of rotsen over tails, dus veel vergzichten zie je dan niet, maar ik weet niet of je ook over en viaduct rijdt en dan inderdaad mooie vergezichten zult zien.. Zelf vind ik het mooier wanneer je laag op behoorlijke afstand van een viaduct staat en er een trein over rijdt. Succes.
Geplaatst door: MK
, Datum:
08.08.2022 11:49
Ook wij zijn in het verleden met het gele treintje mee geweest. Ik weet niet meer wat toen de prijs was. Wij zaten in een open wagon en hebben geen last gehad van de rook of roet. De tocht is niet spectaculair maar wel leuk om te doen. Je kunt onderweg overal uitstappen. Als je voor de open wagon kies zet dan een zonnepetje op en smeer je goed in. Had ik niet gedaan en was flink verbrand.
, Datum:
09.08.2022 20:11
Wij zijn gisteren met het treintje mee geweest. Het plan was om om 13.28 uur het treintje te nemen vanuit Villefrance-de-Conflent naar Mont-Louis. We wilden dan wat tijd doorbrengen in Mont-Louis en daarna met het treintje terug naar Villefrance.
Om 12.15 uur waren we in Villefrance. Er stond een enorme rij voor de tickets. Uiteindelijk waren we na bijna een uur aan de beurt. Toen was het treintje van 13.28 uur al complet. We konden nog wel met het treintje mee van 15.19 uur. Dat hebben we gedaan. Daardoor hadden we in Mont-Louis geen tijd meer om het stadje te bezoeken. Dus dat was jammer.
We hebben overigens voor 3 retourtickets 46,20 betaald.
Het ritje was best aardig. Nav dit topic hadden we onze verwachtingen bijgesteld en viel het zeker niet tegen. Onze dochter van 14 vond het maar een suf treintje, maar wij vonden het best leuk.
Geplaatst door: ® Petra4
, Datum:
09.08.2022 20:13
We zaten overigens in een open wagon. Het witte topje van mijn dochter was wel wat smoezelig, maar verder viel het mee.
Ik kan me nog wel herinneren van het stoomtreintje bij Anduze dat de mensen uit de open wagon heel erg vies waren. Maar hier was dat gelukkig niet zo.
, Datum:
09.08.2022 20:14
De voorgaande reactie is ook van mij. Er staat ineens een andere naam boven.....